• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur får jag tag på en Patek Phillipe Nautilus 5711?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Men ja förstår inte var du har fått ifrån att jag ska köpa den utan kötid? Det har jag aldrig skrivit. Kortare än 7år står det i texten du har citerat? Och om jag nu måste förtydliga mig ännu mer så "direkt AV butiken" alltså inte "nu direkt idag".

Mina klockor jag har för tillfället är en AP 15400 och en Rolex 228238. Båda köpte jag för 5-10% under det lägsta som du vill kalla "marknadspris" på chrono24. Självklart vet jag att tillgängligheten skiljer sig avsevärt och jag kan inte få tag på klockan jag frågar efter här i tråden via samma kanaler, därför jag frågar.

Detta är mitt enda nick..

Orkar inte skriva något mer här, blir bara en massa tjafs.
Har inte stenkoll på Rolex i ädelmetall. Men är väl ganska säker på att det inte är någon vidare kötid på DayDate 40mm och att få rabatt på den modellen känns inte helt omöjligt. AP RO har ju inte i närheten av samma kötid som PP, hur det är med rabatt på stål AP vet jag inte. Men hursomhelst så är det skillnad på dina klockor och en PP 5711. Köp några andra patek för miljoner så klättar du kanske lite i köstegen.
 

SIRdavid

Panerai
Men ja förstår inte var du har fått ifrån att jag ska köpa den utan kötid? Det har jag aldrig skrivit. Kortare än 7år står det i texten du har citerat? Och om jag nu måste förtydliga mig ännu mer så "direkt AV butiken" alltså inte "nu direkt idag".

Mina klockor jag har för tillfället är en AP 15400 och en Rolex 228238. Båda köpte jag för 5-10% under det lägsta som du vill kalla "marknadspris" på chrono24. Självklart vet jag att tillgängligheten skiljer sig avsevärt och jag kan inte få tag på klockan jag frågar efter här i tråden via samma kanaler, därför jag frågar.

Detta är mitt enda nick..

Orkar inte skriva något mer här, blir bara en massa tjafs.
Tjena!
10% ned på en ny DayDate från AD räknat mot vad en helt ny kostar på Chrono24. Och jag trodde jag hade bra kranar :bag:
Håller på och tittar lite på en DD och är INTE i närheten av sådana priser... Lite snabbt räknat motsvarar det 42% rabatt....
 
Senast ändrad:

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det hela är ändå märkligt......det finns ju hur många som helst till salu.....beroende lite på material och tavla, länk etc.....högst oklart var slutpriset hamnar på......men det är ju bara att kontaka alla säljare och ge ett motbud.....
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Onödigt tråkig ton från många svar här... Jag tycker ursprungsfrågan är relevant att ställa då det är en speciell klocka som är svår att få tag på. Tillgång och efterfrågan styr, inget konstigt med det. Det är dock intressant att få höra om erfarenheter av olika kötider runt om i världen och hur länge man faktiskt kan förvänta sig att vänta. Väntan gör ju även klockan mer speciell den dag den sitter på handleden!
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Sjukt dryga svar av forumrävarna. De två första svaren var ju helt onödiga, lika så alla de som hejjade på dem. Är det så man välkomnar en ny medlem? Skärpning! Till trådstartaren: det finns troll på alla forum, likaså här.
 
Senast ändrad:
Sjukt dryga svar av forumrävarna. De två första svaren var ju helt onödiga, lika så alla de som hejjade på dem. Är det så man välkomnarn en ny medlem? Skärpning! Till trådstartaren: det finns troll på alla forum, likaså här.

Fast, tänker man efter lite med hjärnan så kan man förstå att även om det nu fanns ett sådant sätt, så säger man fan inte detta för någon. Även mycket snack bakom TS. Mycket snack absolut, så länge man kan backa upp det med wristshots.
 
Är det en rimlig orsak att vara dryg? Det är väl bättre att i så fall inte skriva ngt alls.

Hur tror du reaktionen är om jag går in på Ferrariforum och frågar om det finns någon underkanal som jag, som helt okänt på nämna forum med många inre kretsar av samlare, får haka på utan att någon av dem har någon aning om vem jag är, kan få tag på t ex. en Ferrari Enzo?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp