Darfor att valdigt fa som lagger dessa pengar pa en klocka koper i Sverige med svensk moms. Man handlar i ett lagskatteland och far en kalasfin semester for 100K.
Givetvis ar vi alla rekorderliga har och betalar vara svenska importkostnader nar vi kommer hem Tro inget annat.....
Darfor ska alla priser raknas utan svensk moms nar du jamfor vad en klocka "kostar" pa den internationella marknaden som vi anda lever i.
Ett exempel ar den Daytona jag hamtade ut i Mandags. I Sverige kostar den 425900inkl moms. Har gav jag USD 39350. Med dagens kurs ar det 328575sek.
Finns det da nagon som kan handla i USA som koper en i Sverige? Obeservera KAN. For det ar ju inte sakert att en turist kan fa lov att kopa som det ser ut idag.
Eller sa ar man helt enkelt sa bekvam att 100K spelar ingen roll.
Sedan forstar jag inte ditt sista stycke. Vill kunden inte ha en SS Daytona varfor skulla han da kopa en bara for att det presenteras som forslag? Battre ar val att ta en rejal rabatt pa den vara man verkligen vill ha (om det nu gar att fa) och slippa slapa hem nagot man inte var intesserad av alls?