• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur länge har du varit Rolex ägare? (Poll)

Hur länge har du varit Rolex ägare?

• 0-5 år

Röster: 236 70.4%
  • 5-10 år

Röster: 49 14.6%
  • 10-20 år

Röster: 31 9.3%
  • 20-30 år

Röster: 11 3.3%
  • 30-40 år

Röster: 5 1.5%
  • Mer än 40 år

Röster: 3 0.9%

• Totala väljare
    335

Nicklas.S

Guld
2-Faktor
Hur länge har du varit Rolex ägare? Min första Rolex var en DJ 16014 som jag köpte för 8200 kr på Nymans ur 1984.
Detta var min enda Rolex fram till 2006 då jag riktigt gick ner mig i träsket. Posta några bilder och berätta lite om din första Rolex.
Rolex 16014 Bild 10.jpg

Rolex 16014 Bild 15.jpg

Senast ändrad:
Svårt flippskadad sedan många år. Brukade fynda mycket hos "kronkalle" innan de lärde sig att internet finns. Kortaste tiden jag haft en klocka (dock en JLC) var när det kom en desperat kille precis efter att klockan klubbats och ville köpa tillbaka den.

116610 sedan påsk 2016. Har suttit på armen kanske 20 ggr sedan dess.
Det är nåt magiskt med märket. Så är det, men samtidigt så falnar mystiken genast när man har en själv. Så det som används mest nu är faktiskt Longines Hydroconquest. :confused:

Jag är i gruppen 10-20 med mina 14 år.
Inför en stor prövning i en tid av kaos; jag hade cancer och efter akut operation var det dags för tre månaders tung cellgiftsbehandling. För att skingra tankarna klev jag in på Nymans för att kolla på en Rolex med tanken att den köper jag när jag är klar, mao om jag överlever, jag hade då en guld Chopard Millemiglia på brunt skinnband.
Året efter fick jag en Datejust av mina supportrar och varje gång jag tittade på klockan kunde jag känna ödmjukhet över att få leva och också lite stolthet.
Sedan dess har jag haft flera olika men är sedan knappt två år OWG med 116713.
Ja, det finns andra märken men i det långa loppet står Rolex överst på pallen.

Första var en DJ 1601 som jag köpte begagnad 2001 sedan har det bara gått utför :oops: Nu är jag inne på min 32:a Rolex sedan -01 och känner jag mig själv rätt, så lär det inte sluta här.....

IMG_20161216_091927.jpg

Vart rolex-ägare sen februari 2016 så lite mer än 1år. Men är väl bara ett av många år och många rollar!

Tillbaka
Topp