isbjörn
Silver
Tuxedo och Jubilee, min absoluta favorit sedan flera år tillbaka. Till slut bytte jag tavla på min blå. Äntligen hemma!Bidrar med bilder på min dj.
![]()
![]()
![]()
Min första Rolex var en gråtavlad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tuxedo och Jubilee, min absoluta favorit sedan flera år tillbaka. Till slut bytte jag tavla på min blå. Äntligen hemma!Bidrar med bilder på min dj.
![]()
![]()
![]()
Kan vi lösa, vill du ha hjälp?Min värld är fylld av dun och fjädrar verkar det somJag kör den ju på gymmet, ute på klubben, och när jag lagar mat så jag tycker den egentligen borde vara mer spöad
Äger ingen men skulle det bli så ligger precis DJ Tuxedo med Jubilee som bäst till. Är din 41 eller 36? Kanske inte finns båda?Bidrar med bilder på min dj.
![]()
![]()
![]()
Finns bara 36mm. Är otroligt nöjd!!Äger ingen men skulle det bli så ligger precis DJ Tuxedo med Jubilee som bäst till. Är din 41 eller 36? Kanske inte finns båda?
Kbk. Ett bra val!![]()
Min första köptes ny den 28 januari i år.
Redan börjat titta efter nästa lutar åt en DJ.![]()
Kbk. Ett bra val!
![]()
Har du kvar den rosa originaltavlan med romerska siffror? Den görs inte längre va? Finns det inte bara med indexstavar nu? Jag skulle vilja ha en rosa tavla någon gång.Köpte min första ROLEX 1996, så det är lite över 20 år då, fast jag har varit fascinera av detta märke sedan 1986 då jag bestämde mig att jag skulle äga ett sådant ur en dag.
Min första Rolex blev en Datejust 16200 inhandlad 1996, med slät ring och silverfärgad tavla, men tiderna förändras liksom jag, Datejusten har bytt skepnad ett par gånger, den har haft på sig vitguldsring med laxrosa tavla, finns tyvärr inga bilder på hur den såg ut från början!
![]()
Och som den ser ut idag, blå tavla med Romerska siffror, den har både suttit på oysterlänk och jubilee, med slät ring som sitter på i dagsläget. Varför just det blev en DJ som inhandlades som första Rolex, var nog att jag jobbade som säljare på den tiden, den passade så bra till kostym och blazer.
![]()
![]()
Har du kvar den rosa originaltavlan med romerska siffror? Den görs inte längre va? Finns det inte bara med indexstavar nu? Jag skulle vilja ha en rosa tavla någon gång.
Det ser ut som att 9, 10 och älva är missfärgade så du sitter kanske på en dyrgrip. Jag är också osäker på om en tavla från en äldre datejust passar i en 116200?Den finns kvar i min ägo, beträffande om den görs längre så veta jag inte det, men det kan naturligtvis vara så att det går och få tag på den som tillbehör om du snackar med än AD! Tyvärr är den inte till salu, då jag har tankar på att sätta in den i någon av mina Datejust.
Finns en på ebay.
http://www.ebay.com/itm/GENUINE-ORI...169629?hash=item43ffc8f81d:g:IZgAAOSwTM5YxlR1
![]()
Men skulle jag vara du så skulle jag höra med någon svensk AD också!
Lycka till...