• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många håller missbruket gömt?

Pratar bara klockor med de jag vet har ett intresse. Kan väl dock ha försökt locka någon vilsen stackare nån gång, men annars så är jag av uppfattningen att ingen kommer förstå utan intresset. Man var ju själv där en gång i begynnelsen ;)

Angående min bättre hälft så har hon koll på varje krona jag lägger på mina klockor. Inte för att hon förhör mig, utan för att jag oftast berättar vad saker kostar när jag köper dem.

Vi har liknande inkomster, utgifter och pengar ”över” när räkningarna är betalda. Högst sannolikt en förutsättning för att egna inköp inte skall eskalera till ett bråk. Jag har sett motsatsen och den är inte vacker :bag:

Min fru sköter pengarna, det intresserar mig inte så mycket. Hon brukar sticka åt mig en klocka ibland när hon handlat för mycket och fått dåligt samvete. Hon har således full koll på mina klockor. Jag lagar mat, tar hand om barnen, njuter av mitt jobb och tar en iskall öl.

Låter alldeles för bra för att vara sant. "Sticka åt mig en klocka ibland" imponerar mig.

Undra om det någonsin kommer hända en annan.

Jag gömde det länge, skamsen för den jag var och mina känslor. Mina föräldrar ville inte veta av det och jag tror att de förnekar det fortfarande, jag är dock fortfarande välkommen i hemmet.

Mina vänner hade blandade åsikter, jag hittade en vän som visade sig vara lagd åt samma håll fast han håller på med kickstarter, en annan vågade fortfarande inte ta klivet, en var uppmuntrande.

Jag är ändå glad att jag tog klivet, livet är för kort för att leva en lögn.

Jag håller käften. Är singel sedan ett halvår men har, och kommer aldrig smyga med köp etc. Vänner, kollegor och släkt vet att jag är klockintresserad. Är dock tyvärr ensam om det så det är väldigt sällan jag får chansen att prata klockor. Senast jag fick prata klockor var när en kollega köpt en DW efter att ha blivit avrådd av en vän att köpa en Michael Kors, med anledningen att de är "skitklockor".

wei koh.. vilken lirare.. men som svar på temat: måste rättfärdiga det slösaktiga beteendet för mig själv mer så än andra, och andra får ta del av detta.

Döljer och döljer, talar om klockor med de som jag vet uppskattar klockor. Min sambo har dock upptäckt att jag spenderar mycket tid här på forumet (ny medlem) vilket jag tror gör henne mer irriterad än mitt generella klocksnack :pompus: Hon är rädd att det ska förvärra situationen, vilket hon har rätt i.

Min dam blir bara lack när jag köper klockor utan att säga till henne. Men hon blir också lack om jag säger att jag tänkt köpa en klocka. Lite moment 22.
Brukar prata om 3 olika klockor som intresserar mig, att de är ev mina nästa köp osv. Tillslut blir hon så trött p snacket att hon slutar bry sig. Det är då det är dags att inhandla klockan.

Men att hålla det gömt gör jag absolut inte. Iaf inte för min flickvän.

Min dam blir bara lack när jag köper klockor utan att säga till henne. Men hon blir också lack om jag säger att jag tänkt köpa en klocka. Lite moment 22.
Brukar prata om 3 olika klockor som intresserar mig, att de är ev mina nästa köp osv. Tillslut blir hon så trött p snacket att hon slutar bry sig. Det är då det är dags att inhandla klockan.

Som ett barn som tjatar på föräldrarna tills de ger upp och köper godiset. :p

Den klassiska strategin med en RM, en PP och en Rolex (med siktet från början inställd på Rolex men som då framstår som ett budget alternativ)?

Min närmsta kollega(och god vän)som jag jobbat med väldigt länge frågar ibland av artighet hur det går med klockorna. Oftast är jag sansad och svarar att det går bra. Men är jag riktigt insnöad på något, som när jag upptäckte kanji, då kan han få lite kortfattad fakta sen mal jag på en bra stund om hur fascinerande, spännande, intressant och coolt det är. Säkerligen finns det gånger han ångrat att han frågade men något har tydligen gått in för det händer då och då att han pratar om klockor det stått i tidningen om eller som varit med på antikrundan. Summor kan visst nämnas ibland, inget jag bryr mig om men äger heller inga våldsamt dyra klockor.

Som ett barn som tjatar på föräldrarna tills de ger upp och köper godiset. :p
Haha typ. Jag tjatar om klockor, hon om väskor.
Den klassiska strategin med en RM, en PP och en Rolex (med siktet från början inställd på Rolex men som då framstår som ett budget alternativ)?
Ja ungefär så. Nu låter det lite som jag inte får köpa vad jag vill, så är inte fallet. Men för att undvika diverse dispyter i vardagen så funkar min metod.

Jag har som tur är en ganska förstående flickvän, hon förstår att hennes väskor, smink, ringar, armband som jag inte köper till mig själv kostar minst lika mycket som vad jag lägger på klockor. Är dock försiktig med vad min mamma får reda på..

Hemma är det all out och en fru som slutat lyssna (om det inte handlar om diamanter dvs)

Tror jag lyckas dölja det på jobbet.
Är man OWG så är det inte så svårt att flyga under radarn.
Har en kollega som roterar 6-7 klockor (typ ur&pen-isch) och han har, enligt kollegorna, "ett riktigt klockintresse".
Själv sitter man där och knyter handen till nån faktist frågar en om något. Sen blir det roligt:)

Döljer och döljer, talar om klockor med de som jag vet uppskattar klockor. Min sambo har dock upptäckt att jag spenderar mycket tid här på forumet (ny medlem) vilket jag tror gör henne mer irriterad än mitt generella klocksnack :pompus: Hon är rädd att det ska förvärra situationen, vilket hon har rätt i.

Haha jag har samma problem hemma.... tjejen avskyr detta forum

Informerar ingen. Men ibland är det svårt att inte konfronteras med missbruket. Som när min brorsdotter på besök inte kunde låta bli att räkna mina klockor. "M.L., har du sjutton klockor?????". Ja, vad ska man säga? "Nja, det är en hel del som ligger nerpackade också, så det är nog närmare trettio!":D

Jag tror att min sambo inte ser. Men det gör hon, så på något vis semidöljer jag mitt missbruk. Även om jag vet att det kommer leda till slutet på vår relation så trivs jag i lögnen på något vänster.

Alla Hjärtans-dag present så missbruket är helt offentligt ;)
BDAFCF1F-8B50-4E6A-A1C2-7E291B18EF03.jpeg

Tillbaka
Topp