Sten
Silver
Japp, satsat. Du läste helt rätt.Satsat?
Ifall ordet satsa är obekant så är bl.a. dessa ord synonymer: göra insats, betala, skjuta till, investera, chansa, riskera, våga, offra...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japp, satsat. Du läste helt rätt.Satsat?
Lycka till med ditt innehavJapp, satsat. Du läste helt rätt.
Ifall ordet satsa är obekant så är bl.a. dessa ord synonymer: göra insats, betala, skjuta till, investera, chansa, riskera, våga, offra...
Man tackar. Detsamma till dig.Lycka till med ditt innehav
Min fru sköter pengarna, det intresserar mig inte så mycket. Hon brukar sticka åt mig en klocka ibland när hon handlat för mycket och fått dåligt samvete. Hon har således full koll på mina klockor. Jag lagar mat, tar hand om barnen, njuter av mitt jobb och tar en iskall öl.
Vi pratar om semlor, va?Är det bara jag (som med undantaget frugan/maken) håller missbruket dolt för omvärlden?
Vad annars?Vi pratar om semlor, va?
Haha som tidigare redan sagt är mitt störta bekymmer att inte prata om det![]()
Haha!! Sjukt häftigt att bli citerad av min största idol Wei KohBrukar du säga att du köper klockor som investering på arbetsintervjuer?![]()
Min dam blir bara lack när jag köper klockor utan att säga till henne. Men hon blir också lack om jag säger att jag tänkt köpa en klocka. Lite moment 22.
Brukar prata om 3 olika klockor som intresserar mig, att de är ev mina nästa köp osv. Tillslut blir hon så trött p snacket att hon slutar bry sig. Det är då det är dags att inhandla klockan.
Men att hålla det gömt gör jag absolut inte. Iaf inte för min flickvän.
Den klassiska strategin med en RM, en PP och en Rolex (med siktet från början inställd på Rolex men som då framstår som ett budget alternativ)?Min dam blir bara lack när jag köper klockor utan att säga till henne. Men hon blir också lack om jag säger att jag tänkt köpa en klocka. Lite moment 22.
Brukar prata om 3 olika klockor som intresserar mig, att de är ev mina nästa köp osv. Tillslut blir hon så trött p snacket att hon slutar bry sig. Det är då det är dags att inhandla klockan.
Men att hålla det gömt gör jag absolut inte. Iaf inte för min flickvän.
Haha typ. Jag tjatar om klockor, hon om väskor.Som ett barn som tjatar på föräldrarna tills de ger upp och köper godiset.![]()
Ja ungefär så. Nu låter det lite som jag inte får köpa vad jag vill, så är inte fallet. Men för att undvika diverse dispyter i vardagen så funkar min metod.Den klassiska strategin med en RM, en PP och en Rolex (med siktet från början inställd på Rolex men som då framstår som ett budget alternativ)?
Som ett barn som tjatar på föräldrarna tills de ger upp och köper godiset.![]()
Samma här hon har ingen aningJag har som tur är en ganska förstående flickvän, hon förstår att hennes väskor, smink, ringar, armband som jag inte köper till mig själv kostar minst lika mycket som vad jag lägger på klockor. Är dock försiktig med vad min mamma får reda på..
Döljer och döljer, talar om klockor med de som jag vet uppskattar klockor. Min sambo har dock upptäckt att jag spenderar mycket tid här på forumet (ny medlem) vilket jag tror gör henne mer irriterad än mitt generella klocksnackHon är rädd att det ska förvärra situationen, vilket hon har rätt i.
Döljer och döljer... Är hon inte intresserad kommer jag inte trycka upp nya klockan i ansiktet på henne heller.. .1. Döljer man det för sin partner så är man sjuk i huvudet
2. Folk vill absolut inte lyssna på någon som pratar om klockor. Om de nu inte ställer frågor.
Jag varken döljer eller snackar om det.
Det där sammanfattar bra varför jag ligger lågt med informerandet!Min dam blir bara lack när jag köper klockor utan att säga till henne. Men hon blir också lack om jag säger att jag tänkt köpa en klocka. Lite moment 22.