Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En grå revhaj.
Vithaj?Några snabba:
Sandtigerhaj. Krok med bete. Finns video här:Vithaj?
(Vad är det som sitter på dess vänstra sida? Ser ut som en krok med bete )
Tack! Sköldpaddan var häftig!Sandtigerhaj. Krok med bete. Finns video här:
(Ungefär två minuter in.)
De får mer än dubbla det där ynkliga dyket för att testa som RolexI vanlig ordning är det japanerna som visar var skåpet ska stå.
1km-tonfisken Seiko SBDX011 verkar vara en bra badklocka. Den har inte någon fjollig heliumventil som fin-märkesklockorna, men man lär kunna tryckkoka det aset utan problem : ))
I vanlig ordning får man oftast inte mer än man betalar för, men du löser Open Water på 3-4 dagar i Thailand för mindre än 2500 kr.Vad kostar ett dykcert?
De får mer än dubbla det där ynkliga dyket för att testa som Rolex
Förstår dig, har ett par momentbilder på helt andra saker med dålig kvalitet.
Hoppas kunna genomföra sista dyket för certet också. Teorin klar men klarade inte tryckutjämningen på näst sista dyket (öroninflamation och ögoninflamation samtidigt som följd) doh..
Rinexin är en dykares bästa vän i förkylningstider!Regel 1,2 och 3. Dyck aldrig förkyld Skulle det bli längre uppehåll är det inte fel att gå tillbaka till poolmomentet en gång till. Iof så rekommenderas inte selmmhinneavsvällande läkemedel men det är gott om dykare som använder dem.
I Sverige kommer du upp över 4000 kr, men då får du oftast torrdräktskursen på köpet. Sedan rasslar det på med inköpen, dykning är en prylsport som ingen annan.Vad kostar ett dykcert?
När jag tog dykcert här i Sverige för några år sedan så använde vi torrdräkter, men vi fick inte veta hur vi skulle använda dem. Vi dykte många timmar varje dag i 8-12 gradigt vatten med en torrdräkt som satt som ett jävla ålaskinn, så hårt att koddarna var uppe vid lungorna och man huttrade arslet av sig varje pass. Lyckligtvis satt min dräkt rätt ok, men polaren tog ju in vatten så det stod upp till vaderna när vi gick upp. I slutet av alltihop fick vi möjlighet att ta torrdräktskursen, och DÄR skulle vi få lära oss att pysa in luft. Vi hade ju fan inte ens komfortluft tidigare. Dykledaren var ganska hård o sträng o vi var fyra 15-åriga grabbar som ville göra allt exakt som han sa så vi trodde ju han hade koll på läget och att "det skulle va så". Fattade inte ett skit vad farsan snacka om när han sa att det skulle vara "bekvämt" med torrdräkt. Kändes som värsta överlevnadsövningen för attackdykare.I Sverige kommer du upp över 4000 kr, men då får du oftast torrdräktskursen på köpet. Sedan rasslar det på med inköpen, dykning är en prylsport som ingen annan.
Oj vilka bilder svårt att toppa! Dragkampen om rolexen en klar favorit!Några snabba:
Fan vad mäktigt med sköldpaddan, tack för denna video.Sandtigerhaj. Krok med bete. Finns video här:
(Ungefär två minuter in.)
När jag tog dykcert här i Sverige för några år sedan så använde vi torrdräkter, men vi fick inte veta hur vi skulle använda dem. Vi dykte många timmar varje dag i 8-12 gradigt vatten med en torrdräkt som satt som ett jävla ålaskinn, så hårt att koddarna var uppe vid lungorna och man huttrade arslet av sig varje pass. Lyckligtvis satt min dräkt rätt ok, men polaren tog ju in vatten så det stod upp till vaderna när vi gick upp. I slutet av alltihop fick vi möjlighet att ta torrdräktskursen, och DÄR skulle vi få lära oss att pysa in luft. Vi hade ju fan inte ens komfortluft tidigare. Dykledaren var ganska hård o sträng o vi var fyra 15-åriga grabbar som ville göra allt exakt som han sa så vi trodde ju han hade koll på läget och att "det skulle va så". Fattade inte ett skit vad farsan snacka om när han sa att det skulle vara "bekvämt" med torrdräkt. Kändes som värsta överlevnadsövningen för attackdykare.
Detta hade egentligen ingenting med saken att göra men behövde skriva av mig lite när jag läste "torrdräktskurs". Rätt åt dem att de konkade några månader senare...