• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många har ni lurat in i klockträsket?

Verkar som att jag lurat ner @TomSE i träsket. Välkommen till klocksnack @TomSE, lycka till med att hålla dig någorlunda normal;) ;)
God jul! Ja det verkar inte bättre
Jag funderar redan på om jag kanske skulle ta och byta min pie pan (som är ganska liten) mot något lite nyare och sportigare ex. Seamaster prof. eller en colt. Men helst skulle jag vilja ha både pie pan och en av de andra...men det blir svårförhandlat!

Fick upp intresset för klockor av en kompis som har varit intresserad ett par år tidigare än mig. Men då jag själv lider av monomani och har läst på om klockor dygnet runt senaste året så har det snarare blivit jag som fått ner han djupare i träsket. Tillbakakaka.

3-4 st har det blivit hittills. En har bränt en hel del på både vintage o nytt.
Den senaste vill nu att jag ska plocka fram en snygg kostymare, så jag får ta med honom på en shopping tur på stan.

Numera om de tycker att man är knäpp för att man gillar klockor och bär olika varje dag, ibland även två, så har jag nu vänt på det. Jag drar på mig värsta "besserwisser" leendet och förklarar ganska stöddigt och kaxigt att det är de som inte fattat hur korkade de är. Det är bara att förklara att de inte har fattat nåt, det brukar hjälpa. Folk vill inte andra ska tro att de är idioter, men jag förklarar för dem att de sannerligen är det om de inte har förstått det här. Jag ser till att få dem att tro att de har helt ensamma om att inte bära klocka, och ensam vill ju ingen vara. :happyhappy:

En man är ingen man om han inte bär en klocka är mitt motto.

Försökt förklara charmen med klockor till anställda och chefskollegor. Men då kompetensnivån inte är så hög på arbetsplatsen så valde jag att sluta med det.
Dock har jag lyckats bättre bland vänner och familjemedlemmar. Alla är glada över att få låna mina klockor så klart!

Ingen. Kommer man in på ämnet är det dock intressant att höra folks historier, då det allra flesta har någon sorts relation till klockor. Det handlar om arvegods, att de tänker sig köpa en finare klocka, en del visar tyvärr även sin Smart Watch.

Två st som reggat sig på forumet efter mina synpunkter på forumets förträfflighet. Dotter och brorson. Dottern dock mkt lite aktiv, hon har numera annat för sig. Brorsonen avvaktande intresserad. Har dock sålt 3 klockor till min ek chef, dock ej med på forumet.

Ingen faktiskt. Jag är rätt ensam om att vara intresserad av klockor i min umgängeskrets.
Vilket också gör det lite svårare att bolla idéer.
Som tur är hittade jag detta forum.

Det har bara blivit en person än så länge via en Seagull via alla klockor :) Nu är han på jakt efter en Junghans Max Bill så det är kul att smaken är bra.

IMG_20170110_115202.jpg

Förhoppningsvis blir det snart en till person då min bästa kompis 15-åriga son plötsligt har önskar sig en klocka när han fyller år. När hon frågade vilken sort så sa han att det inte spelade så stor roll så länge det Inte var en DW :) Han har haft båda mina Sinn och Chronolinken på sig men jag tänker nog att någon Seiko får bli en bra start.

Fått ner två polare i träsket. De hänger inte relativt mycket på KS men googla klockor gör de hela dagarna!

utöver mig själv fått 3 väldigt intresserade, en handfull kollegor lite sugna, ett större antal kompisar less på "klocktjatet" och ständiga FB- och Insta-publiceringar på klockor och familj som mot sin vilja fått lära sig ett och annat... ;-)

utöver mig själv fått 3 väldigt intresserade, en handfull kollegor lite sugna, ett större antal kompisar less på "klocktjatet" och ständiga FB- och Insta-publiceringar på klockor och familj som mot sin vilja fått lära sig ett och annat... ;-)
Man måste ha ett klock-insta, så slipper vännerna/släkten hata...

• Like
Reactions: JLC
Min bästa kompis äldsta grabb har precis fyllt 15, och har specifikt önskat sig en klocka av mig. Har alltså lyckats med att indoktrinera honom tillräckligt efter att ha visat och låtit honom prova mina :) Fick köpa en perfekt Seiko till ett mycket generöst pris av @Spincini , stort tack för det :)
Tyvärr har det dragit ut med datum för kalas på grund av sjuka barn i omgångar, men i helgen är det dags och jag ser verkligen fram mot att se hans reaktion.

fullsizeoutput_ad5.jpeg
fullsizeoutput_ad6.jpeg

Min bästa kompis äldsta grabb har precis fyllt 15, och har specifikt önskat sig en klocka av mig. Har alltså lyckats med att indoktrinera honom tillräckligt efter att ha visat och låtit honom prova mina :) Fick köpa en perfekt Seiko till ett mycket generöst pris av @Spincini , stort tack för det :)
Tyvärr har det dragit ut med datum för kalas på grund av sjuka barn i omgångar, men i helgen är det dags och jag ser verkligen fram mot att se hans reaktion.

fullsizeoutput_ad5.jpeg
fullsizeoutput_ad6.jpeg
Ni måste ta ett wrist-shot tillsammans:D

Vi satte upp en kompis klockkonto i februari, dock höll det inte så längre utan det blev en genväg förbi klockkontot direkt på sparpengarna så dagar senare satt det en ny Aqua Terra på handleden :)

Det blir det garanterat :) Hans mamma är lite halvorolig att jag lurar in honom i ett så pass dyrt intresse, men det får hon stå ut med...klart han ska skolas i stil och klass så tidigt som möjligt :)
Knark är också ett dyrt intresse :) Nu säger jag inte att grabben skulle hålla på med sånt men det är ju betydligt bättre att spara och köpa fina klockor att njuta av och sedan kunna få stålarna åter än att hålla på med en annan dyr hobby :D Förstår helt enkelt inte moderns oro i det här fallet :)

Edit: grym klocka han får som present också! :)

Senast ändrad:
Knark är också ett dyrt intresse :) Nu säger jag inte att grabben skulle hålla på med sånt men det är ju betydligt bättre att spara och köpa fina klockor att njuta av och sedan kunna få stålarna åter än att hålla på med en annan dyr hobby :D Förstår helt enkelt inte moderns oro i det här fallet :)

Lätt att avfärda något om man inte har koll!

Nog inte så många... En barndomsvän uppmärksammade att jag börjat gilla klockor och efter lite hets fick jag honom att köpa en Tudor Black Bay som förstaklocka.
Min flickvän har börjat intressera sig, och kan nämna modellnamn/referenser på mycket mellan Seiko och Rolex.
En kollega vill byta upp sig från sin GANT och har börjat kika på Seiko och Orients efter tips från mig. (Men inte slagit till än...)

Sen misslyckades jag totalt med två gamla kollegor som bad om råd. Lärde och tipsade dom om hur mycket som helst under längre period. Slutar med att den ena köper en ful Armani och den andre en Karlex. :facepalm:
"Nähä men skit i det då :mad:"
Askholes!!

Edit: grym klocka han får som present också! :)

Det är så enkelt att hon är ensamstående med två killar och har väldigt begränsade ekonomiska resurser, så jag kan förstå att det kanske inte är helt roligt att "öppna upp" en dörr mot ett dyrt intresse. Men han är samtidigt världens mest tacksamma unge, så det kommer inte bli något problem i realiteten.

Det är så enkelt att hon är ensamstående med två killar och har väldigt begränsade ekonomiska resurser, så jag kan förstå att det kanske inte är helt roligt att "öppna upp" en dörr mot ett dyrt intresse. Men han är samtidigt världens mest tacksamma unge, så det kommer inte bli något problem i realiteten.

en mor är alltid orolig :) väldigt fint av dig i vilket fall som helst!

Såklart kan det vara så! Men sen behöver det ju inte bli dyrt så taket flyger av heller bara för att det kan bli det :) fin gest hur som helst :)

Ma' boy Lillis fick en SKX (från Monsterwatches) som börjat trilskas. När den återlämnas efter en genomsyn är hans reaktion "Fan, asså, det känns ju bättre nu. Har känts....konstigt utan."

Tillbaka
Topp