Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant...jag har avsevärt minskat rotationen i takt med att samlingen vuxit men planerar att rotera samt avyttra friskt under föräldraledigheten. Har i princip en jobbklocka som får alla vardagar och sen upp till tio andra som får rotera vid helger...det betyder att en hel del andra nöter låda i väntan på att alla andras vintageklockor ska självförstöras i sakta gemak så min samling blir unik...
Jag äger drygt 100 klockor, men säkert 80 % eller så är väggur, bordsur eller väckarur. Sen har jag ett gäng fickur och ett mindre antal armbandsur. Jag samlar gärna på klockor, men just armbandsurs-samlingen växer sällan eftersom jag helst använder samma armbandsur hela tiden, så det känns onödigt att lägga pengar där. Nästan alla armbandsur är för övrigt avegods eller gåvor.
Jag kör med ett armbandsur dagligen, och så har jag numera morfars Omega Seamaster som "finklocka", plus att jag ibland har en Inex-klocka som får ta de riktigt hårda smällarna. Så tre armbandsur får handledstid, kan man säga.
Däremot har jag 30-40 mekaniska väggur av olika slag som jag håller igång för jämnan.
/ CuslonGodibb
När ska du befria mig från mina klockbojor, Denke? Kan upplysa dig om att jag nu är nere på 15 och roterar mellan 2......lådor.Har fetlagt, rödfärgat och kursiverat Klocksnacks mesta understatement…. Ever.
När ska du befria mig från mina klockbojor, Denke? Kan upplysa dig om att jag nu är nere på 15 och roterar mellan 2......lådor.
...väntar på att du lägger ett skambud på rubbet....Hahaha... Jag var i chock för en liten stund, och började fundera var du hade kränkt allt