Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Hur många kommer köpa en iPhone XS Max när Apple ökat priset med 3k typ ?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av MacRulez4ever, 14 september 2018.

1. MaziK

MaziK Silver

Bixby etc går att stänga av om man nu stör sig på det till den grad.

Resten av sakerna med telefonen som du inte nämner är minst lika bra om inte bättre än iPhone.
    Något så enkelt som ett vanligt hörlursuttag....

Bara funktionerna med pennan är anledning nog för mig med Note. Använder den varje dag till olika syften, riktigt användbar.

2. Richie

Richie Silver

alfgren gillar detta.
  3. MaziK

MaziK Silver

4. Richie

Richie Silver

Sa jag aldrig!
    Menade mest att 3.5mm är ju inte direkt något man saknar :)

5. MaziK

MaziK Silver

Jag hade gjort det varje dag :bag:
    But each to their own

Richie gillar detta.
  6. Richie

Richie Silver

Well, man har såklart olika behov :)
    Tror dock fler kommer gå ifrån det tbh..

MaziK gillar detta.
  7. donpasta

donpasta Brons

Från:
    Halmstad
    har en macbook air, time capsule, apple tv 4k, iPhone SE (backup mobil) och en iPhone 7... så jag gillar apple saker men seriöst nu är priserna sjuka och jag kommer inte lägga 15.000kr på en iPhone!

Provade en iPhone 8 plus men vem fan pallar ha en så stor mobil? Har alla väskor på sig varje dag? Sen när man ser alla med iPhone X som måste lyfta sin mobil för att öppna den eller böja sitt huvud över telefon... hur kul som helst när man sitter på möten och de försöker kolla notiser så måste lyfta den... nej börjar förstå varför folk säger apple kult för hur kan man ens tycke att det är okej med mobil för 15-18k?

8. Nicbex

Nicbex Guld

3,5 mm plugg är ju en teknik från 1800-talet, helt sjukt att folk håller så hårt i den när det finns så bra trådlösa alternativt idag.

evki och David gillar detta.
  9. Nicbex

Nicbex Guld

Sjukt bra säkerhetsgrej ju, notiserna syns bara om faceid ser att rätt person håller i telefonen, annars står det bara tex att man fått sms men inte från vem eller innehållet.

10. frere

frere Silver

Smartphones har ju fram till X varit ett segment där vanliga användare och entusiaster varit hänvisade till ungefär samma produkter. Ungefär som om klockmarknaden bara hade bestått av tissot-kvartsare för 5k. Tror absolut att ökad differentiering är vettigt!

11. donpasta

donpasta Brons

Från:
    Halmstad
    Men är det värt 15-18k?

12. NickG

NickG Tantal

Från:
    Kungälv
    Jag har inte köpt telefon på flera år utan har iPhone 7 från jobbet men visst är det så att dom flesta bäddar in telefonen i ett abonnemang, blir kanske att många blundar för den sammanlagda kostnaden så alla ungdomar lär fortsätta köpa den ändå.
    Men prissättningen är minst sagt skev.

donpasta gillar detta.
  13. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Byter telefon vart annat år så blir en XS inom kort. Dock betalar jag inte själv.

14. Yes. Nu får vi ytterligare ett attribut som hjälper oss känna igen osäkra individer (alternativt Björn Ranelid-wannabes).

Belfort och Clark Kent gillar detta.
  15. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Alldeles för liten skillnad mot min X för att uppgradera. Sitter nog lugnt i båten ett år till.

16. Parabellum

Parabellum Tantal

Från:
    Stockholm
    Jag har en X 64gb som jag köpte ny i obruten förpackning med butikskvitto på Blocket för 8.500:-. Där går min smärtgräns.
    Har aldrig behövt mer än 30-40 gig i utrymme och skulle aldrig betala närmare 20 papp för en mobil. Visst är det inte "bara en mobil" då det är en grym dator i miniformat idag men det är fortfarande en ömtålig pryl man har med sig överallt med allt vad det innebär.
    Kommer eventuellt uppgradera till Xs (inte Max, jag vill inte ha en mini-iPad som mobil..) men bara när det gått ett par månader och de går att få tag i flera tusen billigare på Blocket nya/oöppnade som det alltid brukar krylla av ett tag efter initial release-hysteri.

Har en iPhone 7 genom jobbet också som jag får använda privat om jag vill men jag föredrar att ha separerat.

donpasta gillar detta.
  17. Nicbex

Nicbex Guld

Nej, det har jag ju redan skrivit att det inte är.

donpasta gillar detta.
  18. frere

frere Silver

Jag förstår att detta kan låta jättemärkligt för någon som tillbringar dagarna på ett klockforum utan att vara särskilt intresserad av klockor, men det finns gott om folk som gillar att nörda ner sig i prylar och gärna betalar lite extra för den lättaste racercykeln, den finaste gammelspeedyn, den färskaste tryffeln, den ovanligaste legogubben eller den vassaste telefonen. Hittills har iPhone-entusiasterna (ja de finns, vissa är av allt att döma t o m ”äkta”) fått nöja sig med samma prylar som du och jag, måste ju vars kul för dem att nu kunna få något roligare? Att det finns gott om folk med ängslig smak och gott om pengar möjliggör att produkten kommer ut på marknaden och det är sånt man får stå ut med. (Jfr submariner.)

NiklasArvid, inox, engst och 8 andra gillar detta.
  19. Fujoor

Fujoor Guld

Det är ju efter att priserna ökar eller produkten inte längre motsvarar förväntningarna som man går över till andra alternativ. Jag bytte helt till android något år sedan. Min senaste iOS pryl var en SE. Köpte den enbart pga storleken och var redan då missnöjd med begränsningarna i iOS .

Senast ändrad: 15 september 2018
  20. Träff

Träff Tantal Friends Of KS

Från:
    Namek
    Har personligen alltid kört med android telefoner men när jag behövde en surfplatta för några år sen så vart det IOS och efter det så förstår jag vad apple nördar ser med apple.
    Sen försvarbart? Alltså i det har forumet tycker vi att köpa en klocka för x antal tusen är helt försvarbart till och med normalt så handlar ju om vad man själv vill prioritera!

21. Ja, visst finns det fanboys till allt, till och med klockor.... Men. Anekdot från verkligheten: i min sons klass (han är 8 år) går det drygt 20 barn. Drygt hälften kommer från rimligt välbeställda villaområden där föräldrarna typiskt sett har jobb, tjänstemannayrken och bilar av nyare årgång. Andra knappa hälften kommer från stadsdelens hyresrättsområde, där typfamiljen består av ensamstående mamma med låglöneyrke.
    Min son uppfattar givetvis och som tur är inte dessa skillnader - däremot har vi haft långa diskussioner om varför Justin, Paradise och Noel har fått (nya) iPhones, medan Erik, Oskar och Olivia inte fått detta av sina föräldrar. Gissa vilka ungar som bor i vilka område.

Kattvakt, Belfort, ScubaKing och 2 andra gillar detta.
  22. Bomier

Bomier Silver Premium

Från:
    Bangkok
    Blir till att beställa en ny lur... är man lyckligt lottad (eller jobbar jäkligt hårt) och man tex spontan köper en gammal DJ så i min värld köpa en lur för liknande pengar (om man nu har intresset och viljan, DJ är kanske på armen någon gång i månaden, luren lämnar man sällan mer än 5m från sig) ;)

23. Liknelsen med DJ faller ju lite om man tänker att restvärdet på den efter 3 år är minst 100% av inköpspris, medan telefonen är nära nog skrot?

Tidur, Belfort, Mforce och 4 andra gillar detta.
  24. Bomier

Bomier Silver Premium

Från:
    Bangkok
    Absolut... kanske inte den bästa liknelsen, men kanske annat ”skit” man lägger pengar på (läs båt/bil tillbehör eller liknande)

25. Nicbex

Nicbex Guld

Att köpa ny telefon varje år är ju ett rent lyxnöje men är man prylnörd så är man :)

26. Ki.roshan

Ki.roshan Titan

Min gräns går vid femsiffrigt....

27. dempha

dempha Titan

Från:
    08
    Av ren princip skulle jag aldrig köpa en telefon för så mycket, lovade mig själv när jag köpte min iPhone 8 att jag aldrig skulle köpa en dyrare telefon än den. Kalla mig tjurig och bakåtsträvig men så är det bara :happyhappy:

Träff och donpasta gillar detta.
  28. Molgan

Molgan Tantal

Jag tycker att hela Apples ekorrhjul är magnifikt, allt bara funkar så fiffigt ihop. Xs MAX beställd, den skall dock hustrun få då min X känns riktigt fräsh och 256GB räcker fortfarande med god marginal.

29. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Guld

Xs Max 256 beställd !
    De e bara att köpa för fan , har ju ändå levt halva livet redan
    Nu får man kränga av sin iPhone x 256gb innan den droppar för mycket i pris helt enkelt :eek:

30. Moorflax

Moorflax Diamant

Från:
    Norberg
    Aldrig mer iPhone!
    Sjuplussaren kommer bli min sista.
    Frun köpte Huawei P20 pro. Verkar var ett bra alternativ för 7500kr

Heimo gillar detta.