• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

3 verkar ha sjukt bra deal? 250kr/24mÄn för telefonen. 499 för abonnemang
C9C51DA4-D200-4DF9-896E-FC089FD15921.png

B7F5051A-8F76-4DE6-A7D3-6C58760282AB.png
 

ScubaKing

Audemars
AnvÀnder ni dem avancerade funktionerna som dessa nya telefoner (Samsung S10, Iphone 11 Pro, Huawei P30 Pro m.m) erbjuder? Jag menar, dessa telefoner kan ju göra precis allt och lite till om man plöjer instruktions filerna. Men personligen anvÀnder jag inte en tiondel av dessa saker.

Jag ringer, kör högtalartelefon, svarar pÄ e-post, anvÀnder kalendern, tar bilder, nÄgon kortare video och surfar lite med luren nÀr jag inte sitter vid datorn. PÄ sin höjd kollar jag en Youtube video. :shifty:

Vad gör ni med telefonerna som krÀver dess kapacitet? Eller Àr det mera nyhetens behag? Vilka funktioner anvÀnder ni mest?

Jag köpte min Samsung S8+ och sitter med den Ànnu, har inte anvÀnt nÄgon speciellt funktion Ànnu utöver dem jag listade ovan. :(
Tycker telefonerna har blivit lite vÀl stora, jobbigt att ha i fickan och bÀra med sig.

SÄ för att sammanfatta, vad anvÀnder ni luren till och har ni anvÀndning för alla funktioner som finns i dessa nyaste? (och Àven i min S8+)

Se nu inte detta som nÄgon form av kritik, personligen gillar jag nya grejor och köper ibland det senaste! Men jag har sÀllan anvÀndning för nÄgon av alla dessa funktioner. :rolleyes:
 

KenKun

Patek
2-Faktor
AnvÀnder ni dem avancerade funktionerna som dessa nya telefoner (Samsung S10, Iphone 11 Pro, Huawei P30 Pro m.m) erbjuder? Jag menar, dessa telefoner kan ju göra precis allt och lite till om man plöjer instruktions filerna. Men personligen anvÀnder jag inte en tiondel av dessa saker.

Jag ringer, kör högtalartelefon, svarar pÄ e-post, anvÀnder kalendern, tar bilder, nÄgon kortare video och surfar lite med luren nÀr jag inte sitter vid datorn. PÄ sin höjd kollar jag en Youtube video. :shifty:

Vad gör ni med telefonerna som krÀver dess kapacitet? Eller Àr det mera nyhetens behag? Vilka funktioner anvÀnder ni mest?

Jag köpte min Samsung S8+ och sitter med den Ànnu, har inte anvÀnt nÄgon speciellt funktion Ànnu utöver dem jag listade ovan. :(
Tycker telefonerna har blivit lite vÀl stora, jobbigt att ha i fickan och bÀra med sig.

SÄ för att sammanfatta, vad anvÀnder ni luren till och har ni anvÀndning för alla funktioner som finns i dessa nyaste? (och Àven i min S8+)

Se nu inte detta som nÄgon form av kritik, personligen gillar jag nya grejor och köper ibland det senaste! Men jag har sÀllan anvÀndning för nÄgon av alla dessa funktioner. :rolleyes:
Stor oled skÀrm för streaming / surf

Bra kamera för kids och klockor

Bra pris via jobbet :)
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
AnvÀnder ni dem avancerade funktionerna som dessa nya telefoner (Samsung S10, Iphone 11 Pro, Huawei P30 Pro m.m) erbjuder? Jag menar, dessa telefoner kan ju göra precis allt och lite till om man plöjer instruktions filerna. Men personligen anvÀnder jag inte en tiondel av dessa saker.

Jag ringer, kör högtalartelefon, svarar pÄ e-post, anvÀnder kalendern, tar bilder, nÄgon kortare video och surfar lite med luren nÀr jag inte sitter vid datorn. PÄ sin höjd kollar jag en Youtube video. :shifty:

Vad gör ni med telefonerna som krÀver dess kapacitet? Eller Àr det mera nyhetens behag? Vilka funktioner anvÀnder ni mest?

Jag köpte min Samsung S8+ och sitter med den Ànnu, har inte anvÀnt nÄgon speciellt funktion Ànnu utöver dem jag listade ovan. :(
Tycker telefonerna har blivit lite vÀl stora, jobbigt att ha i fickan och bÀra med sig.

SÄ för att sammanfatta, vad anvÀnder ni luren till och har ni anvÀndning för alla funktioner som finns i dessa nyaste? (och Àven i min S8+)

Se nu inte detta som nÄgon form av kritik, personligen gillar jag nya grejor och köper ibland det senaste! Men jag har sÀllan anvÀndning för nÄgon av alla dessa funktioner. :rolleyes:

Ett direkt behov har inte jag Ă„tminstone mer Ă€n att min nuvarande telefon har Ă„kt i golvet ett antal gĂ„nger. Processor och prestanda Ă€r inte hela vĂ€rlden dĂ„ jag ser en telefon som en ”read only” produkt.
LÀngre inlÀgg Àn sÄ hÀr producerar jag inte pÄ ett forum med telefonen.
Kortare mail kan jag skriva pÄ telefonen, men i övrigt sÄ anvÀnder jag dator om det ska göras mer avancerade saker.
 

par

Patek
2-Faktor
Behöver ingen ”uppgradering” egentligen dĂ„ jag trivs vĂ€ldigt bra med min XS men alltid kul med nya prylar :)

Men kÀnns ÀndÄ som du sÀger att ska man byta ifrÄn XS Àr det nog PRO som gÀller :)

Syrran har ju en 7a idag sÄ det rimligaste Àr ju att hon köper en 11 dÄ sÄ behÄller jag min XS, men hon tyckte inte 11an var snygg för hon ville tvunget ha en guldig,haha!
11an saknar dessutom oled
 

zeke_varg

Omega
500kr Àr lite av en grÀns för mig för telefon + abonnemang. Jag kör ny lur nÀsta vÄr nÀr jag gnetat med nuvarande luren i 2Är.

Jag ringer dessutom upp och ser till att pruta ner mÄnadskostnaden. SnÄl? Behöver iaf inte ge bort degen som jag gnetar ihop..

Blir vÀl en xr el 11:a man hamnar pÄ om man ska kunna dyka under 500ingen. Oled blir det inte :(
 

Esh

Omega
2-Faktor
Lite offtopic men ÀndÄ inte,

fÄr samsung j5 av jobbet och kör en privat 5s pÄ detta abb, utöver det kör jag iphone X privat.

Börjar bli sugen pÄ en 11a eller Xr? 11 pro Àr alldeles för dyr... För att fÄ dual-sim funktionen. NÄgon som kör den pÄ iphone och Àr nöjd? LÀtt att förstÄ vilket nr saker tillhör?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag sitter nöjd med min Xs 256. Jag har kört den sen den kom förra Äret och det Àr definitivt den lur jag varit mest nöjd med över tid. Fortfarande snabb och tom batteriet Àr riktigt skapligt.
Fast jag sÄg imorse att de vill att jag uppdaterar till nya iOS 12.4.1, sÄ snart Àr den vÀl lika trött och batterislukande som en gammel 4 eller nÄt...
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
500kr Àr lite av en grÀns för mig för telefon + abonnemang. Jag kör ny lur nÀsta vÄr nÀr jag gnetat med nuvarande luren i 2Är.

Jag ringer dessutom upp och ser till att pruta ner mÄnadskostnaden. SnÄl? Behöver iaf inte ge bort degen som jag gnetar ihop..

Blir vÀl en xr el 11:a man hamnar pÄ om man ska kunna dyka under 500ingen. Oled blir det inte :(
Kan man telefonledes pruta ned mÄnadskostnaden? Ja, ja sÀger dÄ det! Synd man inte har pruteriet i sig.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Lite offtopic men ÀndÄ inte,

fÄr samsung j5 av jobbet och kör en privat 5s pÄ detta abb, utöver det kör jag iphone X privat.

Börjar bli sugen pÄ en 11a eller Xr? 11 pro Àr alldeles för dyr... För att fÄ dual-sim funktionen. NÄgon som kör den pÄ iphone och Àr nöjd? LÀtt att förstÄ vilket nr saker tillhör?
Jag bytte frÄn att köra iPhone 8 i tjÀnsten och iPhone X privat till att köra dual sim i en Xs. Kostsamt men bekvÀmt.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Lite offtopic men ÀndÄ inte,

fÄr samsung j5 av jobbet och kör en privat 5s pÄ detta abb, utöver det kör jag iphone X privat.

Börjar bli sugen pÄ en 11a eller Xr? 11 pro Àr alldeles för dyr... För att fÄ dual-sim funktionen. NÄgon som kör den pÄ iphone och Àr nöjd? LÀtt att förstÄ vilket nr saker tillhör?
Kika pÄ en lÀtt begagnad Xs. Den borde du fÄ för runt 8'. DÄ har du kvar den fina skÀrmen frÄn X:en men till priset av en Xr/11.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Lite offtopic men ÀndÄ inte,

fÄr samsung j5 av jobbet och kör en privat 5s pÄ detta abb, utöver det kör jag iphone X privat.

Börjar bli sugen pÄ en 11a eller Xr? 11 pro Àr alldeles för dyr... För att fÄ dual-sim funktionen. NÄgon som kör den pÄ iphone och Àr nöjd? LÀtt att förstÄ vilket nr saker tillhör?
https://support.apple.com/sv-se/HT209044
Kan ge dig lite mer kött pÄ benen.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag Àr nÀstan alltid den dÀr killen med den "gamla luren". Tycker det kÀnns bra, har jag inget behov för dem nya funktionerna sÄ varför byta liksom? Det Àr ju inte sÄ att nÄgon bryr sig om vilken telefon man anvÀnder.
Jo dÄ! Dina kollegor och vÀnner tittar föraktfullt pÄ dig nÀr du halar upp den dÀr gamla mobilen och tÀnker: Stackare! Har hans barn klÀder för vintern? SlÄr han sin fru?

:p
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Jag som funderar pĂ„ att byta min IP8+ mot en vanlig 8..har försökt ca 3 mĂ„nader med den hĂ€r men den Ă€r lite för stor helt enkelt. Är de samma bytesvĂ€rde generellt pĂ„ en 8 och 8+?
 
Topp