• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur mycket ska man tåla?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Så på det stora hela ska alltså det konstiga vara att köparen i fråga ber om att få se en bild på certet och att han frågar ifall ni eventuellt kan mötas utanför tullarna vid en affär eller att hans kompis kan möta upp dig?

Jag ser inget konstigt alls i det, och man kan ju ifall man som säljare är osäker bara vänligen svara att man inte vill ge ut någon bild på certet av olika anledningar, men att bli förbannad över det tyder ju faktiskt mer på att man själv håller på och döljer något kan jag tycka?

Och vill man inte mötas på andra platser än det man själv bestämt så kan man faktiskt bara vänligt meddela det också..

Nä, att det skulle resultera i en dålig recension i en GG-tråd känns sjukt barnsligt. Ska någon ha en dålig recension med tanke på den information du delgivit angående denna affär så är det nog faktiskt du själv..

@Pojken från Göteborg !!!samma stad som den skyldige !
Antar att du har blivit ombed att kommentera inlägget med skuldbeläggande ordalag
Klantigt och genomskinlig

Tröttsamt med ALLA ”förståsigpåare” som som istället för att lämna ett sakligt svar passar på att dela ut spydiga kommentarer
Kliv ur sandlådan

@Pojken från Göteborg !!!samma stad som den skyldige !
Antar att du har blivit ombed att kommentera inlägget med skuldbeläggande ordalag
Klantigt och genomskinlig
C75AC1AA-DED5-43D3-83CD-EF0210176A64.jpeg

Tröttsamt med ALLA ”förståsigpåare” som som istället för att lämna ett sakligt svar passar på att dela ut spydiga kommentarer
Kliv ur sandlådan
Tycker jag ser fler sakliga svar i tråden på hur situationen ser ut. Jag är beredd att hålla med dom flesta. Ska du sälja något så får man nog inte alltid ha taggarna utåt.
Känns det inte rätt så säljer du inte.

Inga konstiga frågor alls. Det kan vara många turer i en affär och ibland får man vara flexibel. Serienumret har jag själv bett om på förhand för att kolla med min kontakt hos polisen. Har även mött upp flera på forumet halvvägs och bett andra hämta klockor.

Tack allihopa för er feedback, även ni som tar sig friheten att förolämpa och förlöjliga.
Jag kommer att avstå ifrån att lämna ut hans namn och därmed sätter punkt för detta
Ha en fantastik Jul

Så om man inte håller med dig är det att förolämpa? Finns det ens fler än två approved dealers från Göteborg?
Jag fick uppfattningen att det var någon som skulle "börja som handlare". Troligtvis inte approved dealer ännu?

Jättekonstig eskalering av konstig trådstart. Inte jättekonstiga frågor, men ännu konstigare reaktion från TS. Har själv varit med om många gånger mer krångliga köpare, men det är inte svårare att utföra affären med någon annan istället.

Inga konstiga frågor alls. Det kan vara många turer i en affär och ibland får man vara flexibel. Serienumret har jag själv bett om på förhand för att kolla med min kontakt hos polisen. Har även mött upp flera på forumet halvvägs och bett andra hämta klockor.
Det konstiga är väl att han ska möta upp dr watch men att det Inte är dr watch?

Snubben berättade att han ska börja handla med klockor och detta var hans "första deal" så han bytte namn under tiden , han hade 1000 inlägg och var platinum och skyltade med KS auktoriserad dealer

Jag fick uppfattningen att det var någon som skulle "börja som handlare". Troligtvis inte approved dealer ännu?

Jättekonstig eskalering av konstig trådstart. Inte jättekonstiga frågor, men ännu konstigare reaktion från TS. Har själv varit med om många gånger mer krångliga köpare, men det är inte svårare att utföra affären med någon annan istället.
Se citatet ovan. Jag tolkar det som personen är ”Approved” redan. Här verkar det som säljaren är den krångliga i denna affär.

Känns mest som att säljaren är lite nervöst. Ser inget konstigt med önskemålen. Vart i kontakt med några approved dekalers i gbg och alla har varit väldigt trevliga och tillmötesgående. Diskussion om
Hur mycket ska man tåla?
Först vill jag tacka för ett trevligt forum som jag följt länge på och lite på "distans"
Anledningen till att jag ställer frågan är att jag råkat ut för en ganska tråkig grej och undrar om man bör publicera det i good guys & bad guys
Lade ut för en tid sedan en ganska fin Rolex SD till försäljning som en mycket trevlig kille i Göteborg köpte i samband med hans deltagande på Lidingö loppet i år
Allt flöt på och misstänksamma frågor eller orimliga önskemål då kändes det som man skulle använda sig att forumet för att göra nya affärer "so far so good"
Nu lade jag ut en en annan finare Rolex till försäljning med betydligt dyrare och till ett rimligt pris
Många ringde och diskusionerna flöt på med en annan göteborgare

Jag utelämnar hans namn så länge i avvaktan på er feedback i frågan
Snubben berättade att han ska börja handla med klockor och detta var hans "första deal" så han bytte namn under tiden , han hade 1000 inlägg och var platinum och skyltade med KS auktoriserad dealer
Han ställde en massa frågor och önskemål som jag fann ok att besvara
Jag förklarade tydligt att affären skulle göras F2F i Stockholm precis som min tidigare försäljning och att det skulle vara avklarat senast kommande tisdag
Det är nu sakerna börjar bli "shady"
Han ville träffas halvvägs i Norrköping ! Jag svarade naturligtvis nej
Sedan ville att Vi skulle träffas i Södertälje med hänvisning till att han inte ville åka in till Stockholm !!!!! endast 4,8 mil till att köra !!!! ännu skummare svar i min mening. Jag tackade återigen nej
Under tiden bad han att få bilder på certen med serienummer och sånt ! Jag svarade nej naturligtvis
Sedan föreslog han att han skulle skicka en "annan handlare" från Stockholm som var hans bekant och var "mycket seriös" att komma och köpa klockan !!!!!!!
Han insisterade på att få bilder på "certen" med hänvisning att han skulle kontakta polisen
Jag citerar
"Brukar kolla med polisen om serienummret är anmält stulet eller inblandat i nåt annat skumt därav ville jag ha det"

Sedan kroknade jag på snubben och nämnde min intention att lämna ett omdöme och då ....hände det saker
"Ber tusen gånger om ursäkt igen att det blev missförstånd, snälla skriv inget dåligt omdömme...?
Du får gärna ringa mig så kan jag förklara"
Han ringde flera gånger och när jag kollande hans nummer visade sig att är skriven på någon kvinna !!! Skärmavbild 2019-12-14 kl. 22.25.24.png Skärmavbild 2019-12-14 kl. 22.27.19.png Skärmavbild 2019-12-14 kl. 22.25.02.png Skärmavbild 2019-12-14 kl. 22.39.56.png
Har en klockhandlare av dignitet inget eget tel nr ????
Skulle ni göra affärer med sån figur ?
Ska man lämna ut hans namn ?

Tack återigen

Inget konstigt med önskemålen. Vart i kontakt med några approved dealers i gbg och alla har varit väldigt trevliga och tillmötesgående. Diskussion om hur överlämning ska ske brukar komma upp och då får man ju göra avvägning om klockan ska levereras, hämtas eller mötas halvvägs för att få till en deal.
Hur gärna vill du sälja klockan?
Antar att säljarens referenstråd egentligen borde varit nog för förtroende(flesta approved har många nöjda kunder/affärer)

edit: bor i sthlm, känner ingen av dealers från gbg privat.

Jag tycker svaren pekar åt samma håll, avstå om du inte vill göra affär, lämna INTE något dåligt omdöme och gå vidare, så jag har inget att tillföra :) Däremot är jag lite nyfiken på det här med att kolla upp serienumret hos polisen... Hur många har gjort det med en dyrare klocka? Hur lång tid tar det? Kan vem som helst ringa polisen och be om denna tjänst, och vart vänder man sig? Att möta en köpare f2f som ska börja med att kolla serienumret eftersom man inte fått det innan låter omständigt, eller låter det sig göras direkt?
Du ringer 11414 och förklarar att du vill kolla upp ett serienummer. Jag har gjort det några gånger och polisen har varit trevlig och behjälplig.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp