• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket tål en Casio för 150:- innan den dör?

Personligen tycker jag att det är moraliskt tveksamt att avsiktligt försöka avliva ett ur. Jordens resurser är ändliga och vi bör ta hand om det vi har.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Personligen tycker jag att det är moraliskt tveksamt att avsiktligt försöka avliva ett ur. Jordens resurser är ändliga och vi bör ta hand om det vi har.
Tack för din åsikt. Nu handlar det inte om att avliva ett ur som primärt syfte. Det primära syftet är att se vad den kan utstå innan dess, ett helt vanligt produkttest dvs. Att testa en produkts gränser är nödvändigt tycker jag (i synnerhet när produkten marknadsförs som tålig). Att bara köra över ett ur med bilen för att ha sönder det anser jag vara en helt annan sak, och jag upplever därför att du antyder något som den här tråden inte handlar om.
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Personligen tycker jag att det är moraliskt tveksamt att avsiktligt försöka avliva ett ur. Jordens resurser är ändliga och vi bör ta hand om det vi har.
Japp och då kan vi lika gärna gå full hippie och skippa klockorna helt. Mobiltelefonen (om du nu använder sådan vill säga, mkt mkt farliga saker för moder jord i tillverkningen av en sådan) visar ju vad klockan är... :confused:

Skål och godnatt, tack för en underhållande tråd :cool:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Personligen tycker jag att det är moraliskt tveksamt att avsiktligt försöka avliva ett ur. Jordens resurser är ändliga och vi bör ta hand om det vi har.
Vi håller med.
gronavtorpetparext-jamtli_51744b20e087c335bb3302b3.jpg
 

don.h

Cartier
Underbart tråd! får mig att tänka på tråden där klocknördar har fångats på bild av sin omgivning när en är mitt uppe i sitt klocknördande. Älskar experimentet!
-vad gör pappa i poolen?
-jaa... han håller på och fotar sin klocka som han kastat i där..
-jahaa..
-mmm...
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
.... alltså... jag älskar bilden med brorsan och brudarna som ligger och solar som samtidigt tittar upp och tänker "jävla geek, fan vad han håller på under semestern" samtidigt som de i smyg är nyfikna på resultatet :D

Tycker att din brorsa/medhjälpare borde vara med och filma lite slow-motion vid nedslag under dina tester där du slänger ner klockan. Skulle även vara ballt vid framtida (mot klockans slutskede) hammarslag osv.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Håller på att flytta och hittade denna liggandes och hånfullt ticka när jag rensade en byrå.
20180523_071751.jpg

Efter nästan ett år av ensamhet i mörker hade den blivit ganska dammig tyvärr så en rengöring är på sin plats!
20180523_072043.jpg

Ska bli spännande att se hur den mår när jag kommer hem från jobbet. Har jag äntligen lyckats avsluta dess liv eller kommer det hånfulla tickandet att fortsätta påminna mig om mitt misslyckande?
 

johan99

Breitling
Tror den är i behov av lite kretsmasage efter allt den fått utstå, varför inte kittla den lite i mikrovågsugnen.
 
Topp