• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ofta kollar du Kobra Kai?

Hur ofta kollar du Kobra Kai?

• Är i princip bara inne på Kobra Kai

Röster: 21 4.0%
  • Varje dag

Röster: 101 19.4%
  • Varje vecka

Röster: 99 19.0%
  • Ytterst sällan

Röster: 152 29.2%
  • Aldrig

Röster: 148 28.4%

• Totala väljare
    521
Alldeles för sällan även om uren som diskuteras där oftast är av den typ som jag är intresserad av. Är inte jätteförtjust i uppdelningen :(

Köp & sälj, vintage, kobra kai , sen diskussion om tid finns.

edit: Väntar i stort sett på att Seiko/GS ska göra mindre klockor.
edit2: och att folks ska blir skitsura på nya SD:n och bojkotta Rolex så vintage marknaden blir skitbillig.

Läser: Varje dag.
Skriver: Not so much.
Men Kobra Kai har ju gett mig större sug än vad jag redan hade efter Seiko, och det finns ett stort kunskapsgap att fylla. Perfekt att läsa till morgonkaffet :)

Kanske en två-tre gånger totalt o_O Lite för smalt för mig, har inte ett så pass stort Seiko-och-andra-japsar-klockor-intresse att jag orkar grotta mig ned i Kobra Kai.

Kollar dagligen, men bara postat någon enstaka gång. Har en PADI, men är lite sugen på att ta steget över till GS-träsket, alt annan högspecad men japanare till rätt pris. Kanske Credor eller Campanola

Ganska ofta. Äger mest Seiko så det blir ett naturligt tillhåll. Har generellt sett för dålig kunskap för att kunna bidra så mycket, men det blir mycket läsning.

Flera gånger per vecka tidigare men har blivit mindre nu då jag tröttnat lite på de japanska tillverkarna. Nog övergående!

Har aktiviteten i trådarna i Kobra Kai minskat sedan flytten till egen avdelning?

Personligen känner jag, som gammal räv, att det nästan vore bättre att gå tillbaka som det var förr och ha även asienrelaterade trådar under Diskussion. Känner inte riktigt att jag upplever fördelarna med att ha en egen avdelning för Japan med omnejd. Är jag den enda på Klocksnack som känner så?

Tillbaka
Topp