• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ofta kollar du Kobra Kai?

Hur ofta kollar du Kobra Kai?

• Är i princip bara inne på Kobra Kai

Röster: 21 4.0%
  • Varje dag

Röster: 101 19.4%
  • Varje vecka

Röster: 99 19.0%
  • Ytterst sällan

Röster: 152 29.2%
  • Aldrig

Röster: 148 28.4%

• Totala väljare
    521
Har aktiviteten i trådarna i Kobra Kai minskat sedan flytten till egen avdelning?

Personligen känner jag, som gammal räv, att det nästan vore bättre att gå tillbaka som det var förr och ha även asienrelaterade trådar under Diskussion. Känner inte riktigt att jag upplever fördelarna med att ha en egen avdelning för Japan med omnejd. Är jag den enda på Klocksnack som känner så?
Nej, jag är med dig. Det är bara konstigt. Varför heter den Kobra Kai och behandlar Japanska (/asiatiska) klockor medan "Diskussion"(?) behandlar tyska, franska, svenska, schweiziska, engelska, amerikanska osv märken?
Enbart pga sponsorerna vad jag kan tänka mig. Annars bara jävligt konstigt. Varför dela upp? Finns ingen logik alls (förutom sponsorerna som sagt)

Nej, jag är med dig. Det är bara konstigt. Varför heter den Kobra Kai och behandlar Japanska (/asiatiska) klockor medan "Diskussion"(?) behandlar tyska, franska, svenska, schweiziska, engelska, amerikanska osv märken?
Enbart pga sponsorerna vad jag kan tänka mig. Annars bara jävligt konstigt. Varför dela upp? Finns ingen logik alls (förutom sponsorerna som sagt)
Ah! Sponsorer. Tänkte inte på det. Tack @Fixxxer !

Jag tycker trots denna information att Kobra Kai som egen avdelning känns...lite underlig.

Haha! Var liksom tvungen att gå in och läsa lite då jag aldrig varit där inne. Nu fattar jag...:D

Har aktiviteten i trådarna i Kobra Kai minskat sedan flytten till egen avdelning?

Personligen känner jag, som gammal räv, att det nästan vore bättre att gå tillbaka som det var förr och ha även asienrelaterade trådar under Diskussion. Känner inte riktigt att jag upplever fördelarna med att ha en egen avdelning för Japan med omnejd. Är jag den enda på Klocksnack som känner så?

Jag delar åsikt med dig, skulle säkert ge mer nyanser i många diskussioner då man tvingas ihop, mer kunskap samlat på ett och samma ställe så att säga.

Men @Denke & @yonsson har säkert en motivering och historia varför det är som det är.

Jag tror att det finns ett stort tryck från medlemmar som inbillar sig att "riktiga" klockor endast kan göras i alplandet som inte vill få sina illusioner krossade med en massa information och läckra bilder på kvalitetsur till en mycket bättre peng!:D

För övrigt, är det bara jag som inte berörs av vilka olika avdelningar som finns? Mitt surfande på KS bygger på att jag trycker på "Nya inlägg" och spanar in de trådar som tilltalar mig. Enkelt och bra!

Jag hade hellre sett en uppdelning mellan klockor som kostar under 10k och över 10k (eller ngn annan gräns).

Ekonomisk segregering är i min åsikt kanske inte den mest optimala lösningen för att "kategorisera" klockor.
-För att ta det till det yttersta, det blir mycket flyttande av trådar när något ökar eller förlorar i värde med tiden.

En tråd för klockor under 10' om det inte redan finns, kanske är vägen att gå istället.

Men detta är min högst personliga åsikt.

Ingen mening att flytta trådar. Tänkte mer en mjuk gräns, tex som WUS har en avdelning för ”prisvärda” klockor. Upp till var och en att posta där vad man anser vara prisvärt, men oftast är klockorna under 5k och ibland upp till typ 10k.

Ingen mening att flytta trådar. Tänkte mer en mjuk gräns, tex som WUS har en avdelning för ”prisvärda” klockor. Upp till var och en att posta där vad man anser vara prisvärt, men oftast är klockorna under 5k och ibland upp till typ 10k.
Hehe, det finns ju många här som då skulle posta klockor från t ex forumfavoriten, då de anser att 145 kilokronor (please, skjut mig inte för denna prisuppgift, höftar ordentligt då detta inte är mitt område) för en ful racingkronograf i stål är prisvärt.:hilarious:

Tillbaka
Topp