Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Berätta mer!Så här gick det med pappas Kina-Tag när jag applicerade lite värme på den, dock tog jag bort boetten innan
![]()
Lite värme!!!!
![]()
Pappa kom till mig skröt om sin fejk tag heuer. Så jag bad om att få serva den eftersom den legat i en låda i flera år. Då tog jag ut verket, som var ett kalender verk som satt i något som skulle se ut som en kronograf! Därefter la jag till lite värme, sisådär 1000+ grader. Då kunde jag konstatera att många delar brunnit upp pch klockan fungerade inte!Berätta mer!
Erfarenhet av att ur tar in vatten, ja.Använde min SKX på semestern vid Medelhavet. Glaset immade igen och plötsligt gick klockan kraftigt för fort. Klockan satt på armen men utsattes förstås av direkt solljus i omgångar.
Har ännu inte lämnat in den för översyn men hade nog förväntat mig att den skulle klara detta.
Någon som har liknande erfarenhet?
Klockan immar inte av bad. Enbart av värmen.Erfarenhet av att ur tar in vatten, ja.
Det är för mycket vatten i den då, ska aldrig imma pga väder.Klockan immar inte av bad. Enbart av värmen.
Rimligt. Men den går också plötsligt kraftigt för fort.Det är för mycket vatten i den då, ska aldrig imma pga väder.
Behöver inte hänga ihop, men möjligheten finns. Magnetism är väl annars den största boven.Rimligt. Men den går också plötsligt kraftigt för fort.