• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur resonerar du kring stöldrisken med dyrare klockor?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Säg att du skämtar.

Avstå från att bo som man vill utav rädsla för något som kan hända låter lite väl paranoid i mina öron. Nog för att mycket är dåligt,men inte fan är Sverige något Sydafrika ännu där man måst låsa in sig utav räldsla för att annars drabbas av våldsbrott.

Tyvärr är Sverige med rask takt att utvecklas ditåt. Jag skulle också känna mig mer osäker i villa även om jag drömmer om att bo i hus en vacker dag. Villainbrott sker över hela landet och vem som helst kan bli drabbad.
Detta har kraftigt ökat jämfört med tidigare och orsaken är uppenbar men tänker inte nämna den för att inte få inlägget borttaget.

Att enbart förlita sig på skalskydd är tyvärr en falsk trygghet inom en inte allt för snar framtid.

Enligt Daloc själva :

"En Daloc Säkerhetsdörr i klass RC3 är testad och certifierad för att stå emot en kraftig kofot i minst 5 minuter (effektiv angreppstid). Med samma kofot tar sig tjuven förbi en vanlig ytterdörr till en lägenhet på några sekunder."

Och 3 är den vanligaste klassificeringen.

Pansardörr / säkerhetsdörr kommer i flera säkerhetsklasser. Instegsdörrarna är ingen större match för en dedikerad tjyv.
Har mycket svårt att se att det skulle gå här. Inte troligt. Inte varit ett enda inbrott i någon av föreningarna här sedan det byggdes för 5 år sedan. Nyproduktion är bra grejer 😬 I villaområdet är det tyvärr flera som drabbats.

Jag utmanar dig att komma till min förening och påstå att du kan ta dig in. Det gör du inte, och om du vore så motiverad att försöka dig på det lär du hinna dra rejält med uppmärksamhet till dig. Dessa dörrar väger as. Ingen brevlåda. Ingen annan väg in. Men visst, man kan ju borra sig igenom betongväggen också 🙄

Enligt Daloc själva :

"En Daloc Säkerhetsdörr i klass RC3 är testad och certifierad för att stå emot en kraftig kofot i minst 5 minuter (effektiv angreppstid). Med samma kofot tar sig tjuven förbi en vanlig ytterdörr till en lägenhet på några sekunder."

Och 3 är den vanligaste klassificeringen.
Bor man i en villa med en sådan dörr kan man alltid gå ut genom altandörren och gå runt huset och fråga tjyven om han/hon behöver hjälp. Den möjligheten saknar i en lägenhet placerat på top floor.

Tyvärr är Sverige med rask takt att utvecklas ditåt. Jag skulle också känna mig mer osäker i villa även om jag drömmer om att bo i hus en vacker dag. Villainbrott sker över hela landet och vem som helst kan bli drabbad.
Detta har kraftigt ökat jämfört med tidigare och orsaken är uppenbar men tänker inte nämna den för att inte få inlägget borttaget.
Nej censuren är hård- Speciellt från den fete mannen i förkorta byxor.

Jag har ju somsagt lämnat landet för länge sedan och bosatt mig där jag får försvara mig med allehanda saker som givetvis är både förbjudet och belagt med fängelsestraff "där hemma"
Däremot så tycker jag ju att paranoian har gått långt om man verkligen är så rädd för vad som kan hända i en villa (men inte i en lägenhet på ett högre våningsplan) att man helt utesluter den boendeformen.

Nej censuren är hård- Speciellt från den fete mannen i förkorta byxor.

Jag har ju somsagt lämnat landet för länge sedan och bosatt mig där jag får försvara mig med allehanda saker som givetvis är både förbjudet och belagt med fängelsestraff "där hemma"
Däremot så tycker jag ju att paranoian har gått långt om man verkligen är så rädd för vad som kan hända i en villa (men inte i en lägenhet på ett högre våningsplan) att man helt utesluter den boendeformen.
Dito, sitter nu med altandörren öppen, vill någon ta något utan mitt medgivande får de ta det från min livlösa kropp ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp