• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Så här ser det ut i min winder. Utanför den ligger ett gäng andra klockor och skräpar...

image_zpsb8242ab0.jpg

Min frus Omega Seamaster 120 har också letat sig in ser jag :)
/Micke Ni

Ok, here goes...,

Hade tänkt göra det fint i dagsljus men sjukt jä-la massa pulkaåkning med barnen kom emellan....:)

076BBC0F-5950-4509-BD96-6A7997FE13F2-11145-00000BF5CD131B7C_zps6aee6715.jpg

leben skrev:
Ok, here goes...,

Hade tänkt göra det fint i dagsljus men sjukt jä-la massa pulkaåkning med barnen kom emellan....:)

076BBC0F-5950-4509-BD96-6A7997FE13F2-11145-00000BF5CD131B7C_zps6aee6715.jpg

Trevliga klockor!
Vad är det för kostymare långt fram till vänster med stora siffror?
Vad är det för kostymare längst bak på Nato?

Tre keepers

Criss Cross skrev:
Hej!
Ny på forumet sedan helgen. Är imponerad över kunskapsnivå och aktivitet.

Efter att ha fått upp klockintresset de senaste två åren och köpt på mig diverse halvmesyrer tänkte jag att jag skulle fokusera på tre schyssta klockor med olika karaktär. Dessa är idag:
1. Kostymklockan - JLC Memovox
2. Kronografen - Heuer Carrera
3. Sportklockan - Rolex GMT Master 2

Utöver dessa trängs här:
40-tals Girard Perragaux (liten)
Longines (måste ju ha en kostymare med svart band)
Certina DS (Submariner substitutet som jag haft längst)
Sicura Submarine (Märket som köpte Breitling)
City Bravur (?)

Möjligtvis skulle Heuern kunna bytas mot en Speedmaster, annars känns topptrion ganska så rätt för mig.

Efter att ha sett era stora fina samlingar så har jag funderat på vilka som är era tre favoriter, den heliga treenigheten, era keepers. Tre klockor borde ju räcka för de flesta behov, men nu handlar ju detta inte om behov utan om intresse.

Här är en bild på mina tre Keepers med en kort motivation:
JLC Memovox - pappa köpte den ny för sin första lön, jag tog över den och renoverade den.
Heuer Carrera - min födelseårsklocka. Är enligt säljaren från 1972.
Rolex GMT Master 2 - min 40 års present.

Vore kul att höra era storys och även se närbilder på skönheterna :ugeek:

Bilagor

• Keepers.JPG
    Keepers.JPG
    287.6 KB · Visningar: 587
Här är min lilla trio av dykare. När jag tittar på bilden då inser jag att något dressat ur får bli nästa inköp. Är ändå rätt nöjd med hur min samling (om det får kallas samling med bara 3 st klockor) har förändrats sedan jag blev medlem här i September då samlingen bestod av enbart Omega.

Bilagor

• IMG_4203.JPG
    IMG_4203.JPG
    182.6 KB · Visningar: 608
Feskarn skrev:
Här är min lilla trio av dykare. När jag tittar på bilden då inser jag att något dressat ur får bli nästa inköp. Är ändå rätt nöjd med hur min samling (om det får kallas samling med bara 3 st klockor) har förändrats sedan jag blev medlem här i September då samlingen bestod av enbart Omega.

Galet stabil trio! :shock:

Feskarn skrev:

Fint! Föredrar PO'n helt klart i det där sällskapet.

Ricrob skrev:
Feskarn skrev:

Mycket stabil trio! Vilken är din egen favorit av dem?

naggge skrev:
Grym samling!
Många riktigt fina klockor. Skulle kunna ha varit jag som valt innehållet :D

Ricrob skrev:
Håller helt med där, fast det är väl ingen nyhet vid det här laget att jag och leben delar smak! :lol:

JakobZ skrev:
Wow! Fyllig låda med gott!!

Criss Cross skrev:
Trevliga klockor!
Vad är det för kostymare långt fram till vänster med stora siffror?
Vad är det för kostymare längst bak på Nato?

yonsson skrev:
Skön spridning i samlingen Leben!

Tackar tackar. Kostymaren längst fram till vänster är en Girard Perregaux. Blått Nato är en Alpina. Brunt är en Doxa.

Feskarn skrev:

Riktigt fina klockor!

Re: Tre keepers

Criss Cross skrev:
Criss Cross skrev:
Hej!
Ny på forumet sedan helgen. Är imponerad över kunskapsnivå och aktivitet.

Efter att ha fått upp klockintresset de senaste två åren och köpt på mig diverse halvmesyrer tänkte jag att jag skulle fokusera på tre schyssta klockor med olika karaktär. Dessa är idag:
1. Kostymklockan - JLC Memovox
2. Kronografen - Heuer Carrera
3. Sportklockan - Rolex GMT Master 2

Utöver dessa trängs här:
40-tals Girard Perragaux (liten)
Longines (måste ju ha en kostymare med svart band)
Certina DS (Submariner substitutet som jag haft längst)
Sicura Submarine (Märket som köpte Breitling)
City Bravur (?)

Möjligtvis skulle Heuern kunna bytas mot en Speedmaster, annars känns topptrion ganska så rätt för mig.

Efter att ha sett era stora fina samlingar så har jag funderat på vilka som är era tre favoriter, den heliga treenigheten, era keepers. Tre klockor borde ju räcka för de flesta behov, men nu handlar ju detta inte om behov utan om intresse.

Här är en bild på mina tre Keepers med en kort motivation:
JLC Memovox - pappa köpte den ny för sin första lön, jag tog över den och renoverade den.
Heuer Carrera - min födelseårsklocka. Är enligt säljaren från 1972.
Rolex GMT Master 2 - min 40 års present.

Vore kul att höra era storys och även se närbilder på skönheterna :ugeek:

Det där är en mycket trevlig trio. Borde själv prova JLC någongång.

Ricrob skrev:
Feskarn skrev:

Hade dock suttit fint med även en Ploprof 1200M. :D

Zenith skrev:
Fint! Föredrar PO'n helt klart i det där sällskapet.

Det gör även jag! ;)

Criss Cross skrev:
Mycket stabil trio! Vilken är din egen favorit av dem?

Just nu är det PO'n.

leben skrev:
Riktigt fina klockor!

Tack! Såg att du hade en hel del trevligt i din "lilla" samling. ;)

Re: Sv: Hur ser din "samling" ut idag?

Så här just nu....for how long I do not know :)

Bilagor

• uploadfromtaptalk1360001889454.jpg
    uploadfromtaptalk1360001889454.jpg
    64 KB · Visningar: 425
Så här ser samlingen ut idag (minus Omega Broadarrow som fått lämna):

d4d0b6a9.jpg

Har funderat på att flippa SD'n för en Daytona eller ev. nya Sub ND (keramik-varianten)

Har jag fler än tre "riktiga" klockor så känns det som om det är svårt att rotera alla. Det var en av anledningarna till att Omegan fick åka - känns onödigt att ha dyra klockor som samlar damm. Så nya regeln säger tre dyra klockor max...

Uppdatering, så här ser min nuvarande samling ut, från vänster Seiko Prospex Marinemaster SBDX001, Orient Mako XL CEM75002D, Seiko Premier Automatic SPB001J1 och Seiko Premier Kinetic SNP001P1.

Bilagor

• IMG_3190-3 (1075x806).jpg
    IMG_3190-3 (1075x806).jpg
    156.8 KB · Visningar: 442
Re: Hur ser din "samling" ut idag?

Mina samling som den såg ut när jag blev medlem här.

e3arenu7.jpg

gepama4a.jpg

Nu har den krympt något till en liten trio.

da9e6era.jpg

Re: Hur ser din

CaptainOats skrev:
blev du påverkad av snacket ? :)

Jag det måste jag ju ändå erkänna. :) Innan jag blev medlem här då hade jag inte en tanke av att flippa någon av mina klockor. Tyckte att min lilla samling i mina ögon var varierad och så gott som komplett. Hade tidigare varit sugen på en Panerai och när Masterkiller la upp tråden "Dagens Panerai" och den började fyllas på med bilder, då blev det inte lätt för mig. Slutade med att jag flippade min PO XL chrono mot en PAM088. Trodde då aldrig att det skulle sluta med att jag flippade alla mina klockor. :twisted: Sen har man ju bara sjunkit djupare och djupare ner i klockträsket. :lol:

Rber skrev:
Feskarn, man kan skönja ett visst mönster där;)

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. :lol:

Re: Hur ser din "samling" ut idag?

Feskarn skrev:
CaptainOats skrev:
blev du påverkad av snacket ? :)

Jag det måste jag ju ändå erkänna. :) Innan jag blev medlem här då hade jag inte en tanke av att flippa någon av mina klockor. Tyckte att min lilla samling i mina ögon var varierad och så gott som komplett. Hade tidigare varit sugen på en Panerai och när Masterkiller la upp tråden "Dagens Panerai" och den började fyllas på med bilder, då blev det inte lätt för mig. Slutade med att jag flippade min PO XL chrono mot en PAM088. Trodde då aldrig att det skulle sluta med att jag flippade alla mina klockor. :twisted: Sen har man ju bara sjunkit djupare och djupare ner i klockträsket. :lol:

Rber skrev:
Feskarn, man kan skönja ett visst mönster där;)

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. :lol:

:) fin samling men som du säger så saknas en dj eller dd

Tillbaka
Topp