• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

yonsson skrev:
Några få förändringar sedan i december:

2e2c041d-c0b5-4e98-9bdd-3f4fdb5eb469.jpg

Övre raden;
1: Allmänt skräp. Bandverktyg + diverse armband.
2: G-shock av standardmodell. Alla borde ha en
3: Casio från 90-talet.
4: Omega seamaster deville automatik -från far
5: Omega seamaster deville manuell -från farfar
I garderoben: Fickur från Omega från farfarsfar

Undre raden:
6: Seiko SARB033 -Moddad. Man måste ju ha en dressig vardagsklocka
7: Seiko Sumo -grymt skön
8: Seiko 6309-7040 -Klassisk tjockis från 79.
9: Seiko mm300 -helt underbar både på länk och gummi.
10: Citizen full lume moddad av mig -den ultimata bioklockan

Det känns som att det fattas en Seiko tuna som borde kunna ersätta g-shocken. En annan uppgradering jag skulle kunna tänka mig är att byta ut SARBen till en GS, men det lär ju dröja.
En riktigt trevlig samling du har :D

Hur ser din "samling" ut idag?

Lite bantat sortiment. En på väg in samt en Bulova hos urmakaren så dessa ser vi inte här.

Seiko 6306-7001, Seiko 6105-8110, Sandoz Sub, Squale Sub och en Speedmaster automatic.

vy8y7ezu.jpg

Saknar badklocka, nåt dressigt och en G-skock kanske. Och en 70-tals kronograf, och en.... ;)

Re: Sv: Hur ser din "samling" ut idag?

Uppdaterat min hemmagjorda lågbudget-förvaring med en bit av hustruns svarta plysch-tyg... Passade på att skära ut fler platser samtidigt eftersom antalet klockor mystiskt växer... :)

Bilagor

• uploadfromtaptalk1365363337229.jpg
    uploadfromtaptalk1365363337229.jpg
    58.8 KB · Visningar: 531
Samlingen är "fattigt"ska köpa en till Rolex,men vet inte vilken ,efter semmestern.......men idag är det detta....!!!

Bilagor

• IMG_1185.jpg
    IMG_1185.jpg
    577.2 KB · Visningar: 460
paradis skrev:
Samlingen är "fattigt"ska köpa en till Rolex,men vet inte vilken ,efter semmestern.......men idag är det detta....!!!
En Rolex Day-date hade ju varit det ultimata till dem där!
Vad fina dem är! Du ska vara nöjd med det du kallar för ''fattigt''.

Vintage92 skrev:
paradis skrev:

Sålde DD President,för 10 dagar sen......använde den nästan aldrig.Med "fattigt menade jag bara två,Jag älskar mina ,Submariner 1680 ock ännu mer GMT 1675......!!!!.

Re: Hur ser din "samling" ut idag?

Vintage92 skrev:
paradis skrev:
+1

Sålde han inte precis sin DD? :mrgreen:

Kanske en SD, typ triple-6?

paradis skrev:
Vintage92 skrev:
paradis skrev:

Sålde DD President,för 10 dagar sen.......
Nu känner jag mig dum! Klart som fan jag minns din DD! :lol:

jabla skrev:
Då blir det kanske en Daytona :)
Det är ett bra val, dock ska den ha många år på nacken om den ska gå in i denne herres samling.
Eller om han kan tänka sig att lämna Rolex och köpa en äldre Omega Speedmaster pro, hade nog passat in perfekt i hans samling. :)

Vintage92 skrev:
jabla skrev:
Då blir det kanske en Daytona :)
Det är ett bra val, dock ska den ha många år på nacken om den ska gå in i denne herres samling.
Eller om han kan tänka sig att lämna Rolex och köpa en äldre Omega Speedmaster pro, hade nog passat in perfekt i hans samling. :)

Inget illa om Omega,Har några landsmän som alla har Omega,men jag är Rolex kille.Som jag ser..så dom bästa Vintage Daytona,finns i Italien ock Hong Kong.

Re: Sv: Hur ser din

Camo00 skrev:
Uppdaterat min hemmagjorda lågbudget-förvaring med en bit av hustruns svarta plysch-tyg... Passade på att skära ut fler platser samtidigt eftersom antalet klockor mystiskt växer... :)

Påhittig förvaring :) inga kvarglömda stay-ups du putsar dom med?

Re: Sv: Hur ser din "samling" ut idag?

urinvånaren skrev:
Camo00 skrev:

Insinuerar Du att jag är snål eller udda? Eller båda? :grin:

Re: Sv: Hur ser din

Camo00 skrev:
urinvånaren skrev:
Camo00 skrev:

Insinuerar Du att jag är snål eller udda? Eller båda? :grin:

Snål & udda icke! påhittig & humoristisk ja! :D

Re: Hur ser din "samling" ut idag?

Vintage92 skrev:
Översta raden: Omega fickur som är tillverkat mellan 1920-1923.
Undre radan från vänster: Seiko 5 snzf17k1, Seiko SKX009, Omega Seamaster 600 Geneve, Omega speedmaster pro, Omega Geneve och Citizen Aqualand C022

Finfint med triss i Omega :)

Tillbaka
Topp