Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt korrekt, Dr Watson. Men jag antar du menar 16cm, annars är du världens minsta klocknördGratulerar! då har du funnit en klocka som på dig hamnar nära det klassiska gyllene snittets proportioner. Ett överslag mot bilden ger glasringens (det som här markerar mest) kvot mot handledens/klockans yttermått till 0,596 vilket är väldigt nära det gyllene snittets exakta kvot om 0,618.
Själv är jag en sådan lyckans ost med min 6 cm breda handled, att en boett om 36 mm precis hamnar i det gudomligas kvot.
Vill man bära ett ur om 45 mm så bör man ha en handled om åtminstone 23 cm omkrets för en chans att finna nåd i det gudomliga talsystemet ...
(Gyllene snittet; d v s A förhåller sig till B som A+B förhåller sig till A)
Helt korrekt, Dr Watson. Men jag antar du menar 16cm, annars är du världens minsta klocknörd![]()
Ber om ursäkt, läste helt felNej bredden är 6 cm (och omkretsen 19 cm) /W![]()
Hade jag haft en klocka över/på knölen hade jag inte kunnat böja handen uppåt. Hade jag gjort så med länk hade det snabbt blivit stretch![]()
Över knölen typ.
Helt rätt position och är bekvämt
Kanske borde förtydligas. På läder sitter perfekt. Handleden kan böjas som vanligt. Länk är en annan femma. Då är inte knölen optimalHade jag haft en klocka över/på knölen hade jag inte kunnat böja handen uppåt. Hade jag gjort så med länk hade det snabbt blivit stretch. Jag har förvisso en tydlig "knöl' , kanske darför?
Precis..Bubbla ock en fin patina , räcker för mig......![]()
Måste spänna fast mina klockor framför knölen och hårt som tusan!
Ca 17.5 runt leden.
![]()
![]()
![]()
![]()