Lars Strömberg
Basic
Jag har gjort ett försök men det var från mitt alternativa konto som nog har en alltför snarlik adress. Kan du inte göra ett försök?Skicka från en annan mail så får du nog svar direkt. Mvh /P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har gjort ett försök men det var från mitt alternativa konto som nog har en alltför snarlik adress. Kan du inte göra ett försök?Skicka från en annan mail så får du nog svar direkt. Mvh /P
Kolla steiner. En rolex kopia för 5k som dessutom är välgjord. När glidelock pat går ut så har steiner det på sina klockor med. Ja rolex e kassa på att göra klockor om dom måste ta 100k för en stålbit. Historia läser man i böcker vem fan bryr sig om en annans företags namn eller historia? Dom bryr sig knappast om dig. o du är inte James Dean med en rolex på armen utan du e lurad. Det vi får betala som konsument är deras reklam. Japp ja har gått på den minan. Nu sätter ja på mig hjälmen![]()
Jag kollar senare. Är på G till golfbanan. /PJag har gjort ett försök men det var från mitt alternativa konto som nog har en alltför snarlik adress. Kan du inte göra ett försök?
"att köpa säljaren" innebär att bedöma hur trovärdig och smidig en säljare är. En seriös handlare ska du t ex få ångerrätt om du köpt på distans.Ja, klockan levererades från Bulgarien. Åtminstone av DHL-flödet att döma.
Det som fascinerar mig i detta lilla ekonomiska bakslag är varför man gör sig besväret att planka ett helt urverk! Alltså att krångla med att få till alla de små delarna i ett skelett-urverk istället för att försöka kränga fakes med DOLDA verk.
Vad menar du med sista meningen?
Så kan det vara men gött att ha en.Kolla steiner. En rolex kopia för 5k som dessutom är välgjord. När glidelock pat går ut så har steiner det på sina klockor med. Ja rolex e kassa på att göra klockor om dom måste ta 100k för en stålbit. Historia läser man i böcker vem fan bryr sig om en annans företags namn eller historia? Dom bryr sig knappast om dig. o du är inte James Dean med en rolex på armen utan du e lurad. Det vi får betala som konsument är deras reklam. Japp ja har gått på den minan. Nu sätter ja på mig hjälmen![]()
Har gjort en förfrågan på två Tag Heur så får vi se. /PJag kollar senare. Är på G till golfbanan. /P
Okay! Ja, han erbjuder ångerrätt på sin hemsida, men å andra sidan kan ju det mesta vara fejk om klockorna är fejk..."att köpa säljaren" innebär att bedöma hur trovärdig och smidig en säljare är. En seriös handlare ska du t ex få ångerrätt om du köpt på distans.
Hur gack det, har du fått svar?Har gjort en förfrågan på två Tag Heur så får vi se. /P
Inte ännu.Hur gack det, har du fått svar?
Väldigt tråkigt att du köpte en fejk, två gånger!! Men någonstans kanske man får göra lite vettigare hemläxa?? Traderaaffären kanske är svårare att skydda sig emot. Men att bara lockas av priset på någon random sida på nätet är som gjort för att bli blåst imho! Jag själv har letat lägre priser någon gång. Tänker specifikt på när jag köpte en Longines hydroconquest. Men hur lockande det än var med suspekta sidor och priser valde jag till sist att köpa från en AD där jag fick pruta några kronor.Jag köpte en Tissot Squelette av ett företag på nätet som heter Watchisu. De skriver att klockorna är äkta och eftersom priset var drygt 12.000 kr (normalpris ligger runt 18.000 kr) så bedömde jag det som en regelrätt och seriös utförsäljning. Fake-klockor brukar ju vara avsevärt mycket lägre prissatta.
Jag har sedan tidigare gått på en bluff på samma klockmodell av en svensk säljare på Tradera. Då var priset strax under 6.000 kr. Den gången var återköp inget problem (även om han inte erkände falskheten), så jag nöjde mig med att returen var smidig och drog det inte vidare.
Att konstatera oäktheten var ju enkelt, då ett registreringsförsök på Tissots hemsida gav träff på en helt annan Tissot-modell. Dessutom är såklart detaljfinishen avvikande.
Watchisu har överhuvudtaget inte svarat...
Man lär av misstag, dumhet och aningslöshet.
Tack! Då vet jag att de "lever" och borde därmed kunna kommentera min reklamation.De har svarat och skriver att de har bra priser på siten och lämnar ingen ytterligare rabatt. Mvh /Peter
Vad är skillnaden på Pagani/Sanmartin och Steinhart menar du?Jag förstår att du menar Steinhart?
Mycket bra klockor, och medan de onekligen har tagit efter Rolex design så är de inte regelrätta kopior. Endast en praktiskt taget helt oinsatt person skulle bli lurad om de hade varit fakes.
Ett par exempel på mer regelrätta Rolexkopior är Pagani och San Martin. Mycket bra kvalitet för pengarna, men inte i kvalitetsklass som Steinhart.
Noterar att din frågeställning/trådstart hamnat i träsket av Pagani, Steinhart etc (iofs ett fenomen som dykt upp sedan 2012/2013 och i princip är helt ointressant, dessutom sällan det säljs fakes brandade Pagani eller San MartinHej - har läst lite om fakes både här och på andra ställen och undrar om man egentligen vågar köpa en nyare (begagnad) klocka på Blocket eller Tradera.
Först o främst så verkar det nu finnas kopior som är så välgjorda att skillnaderna mot äkta vara knappt syns
Om man vill göra upp affär hos urmakare som kollar så har jag svårt att tro att det finns såpass många kunniga urmakare som kan genomskåda den klockan, samt att intresset för att göra en noggrann kontroll minskar om man själv inte har klockan till salu i butiken.
Papper? Det mesta går väl att skriva ut själv? Instruktionsböcker/lådor/plastkort. Jag har kollegor som kommit från Shanghai med grymt fina Omega, Breitling Bentley i vad som ser ut som orginalförpackningar och ofta står det i annonser att det är enbart klockan som säljs. Hur är det med serienummer - är det enkelt att kolla och 100% säkert? Även serienummer borde kunna kopieras.
Vad är skillnaden på Pagani/Sanmartin och Steinhart menar du?
Att Steinhart är bättre kvalitet?
I min bok är de lika mycket kopior om inte ännu mer för S.