• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur svart kan det bli?

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Efter Tudor och senaste G-shock är jag sugen på något svart. Letade här i gamla trådar och hittade minst två där TS också ville ha något svart, (https://klocksnack.se/threads/svarta-klockor-pvd-dlc-keramik-carbon.41175/ och https://klocksnack.se/threads/svarta-klockor-keramiska-pvd-etc.33340/ ) men jag vill ha något mattsvart. Något som inte reflekterar något ljus alls. Tänk som ett svart hål på armen som bara antyder när det är dags för lunch eller hemgång.
Jag tycker Tudor Black Shield (den o-röda) är rasande grann och har såklart även sett de mindre mattsvarta g-shockarna och kan tänka mig något sådant med.
Jag vill helt enkelt ha något som utstrålar lite lagom subtil vardagsondska.
Finns det några förslag?
 

wadstroem

Cartier
Hur mycket är du beredd att lägga ut?

Det uppenbara alternativet, som ju minst sagt motsvarar det "svarta hål" på armen du efterfrågan, är Omegas nya Speedmaster, "Black Black".

DSC7757.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är inte alls inne på svarta klockor men Omegan här ovan var ju rätt cool. Gillar Tudor black shield också.
Finns det mindre ur på ca 36-38 som är helsvarta? Kan inte påminna mig om att ha sett sådana?
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Hur mycket är du beredd att lägga ut?

Det uppenbara alternativet, som ju minst sagt motsvarar det "svarta hål" på armen du efterfrågan, är Omegas nya Speedmaster, "Black Black".

DSC7757.jpg
Tack för tipset! Jag hade nog något sådant här i åtanke och jag undrar om det inte var den Omegamannen bar på Kaplans klockvisning på Jarl Sandins häromveckan. Jag provade hans klocka men jag mindes inte att den var riktigt så svart, så jag gick tillbaka till Sandins idag och provade.
image.jpg
Den är magnifik! På frågan om vad jag är redo att ge är svaret att frågan är snarare hur snart vill jag köpa en mattsvart brutalklocka. Kan jag bärga mig och spara några månader är det här absolut något jag vill ha, men känner jag mig själv rätt kommer jag bli otålig och köpa något annat innan dess.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Det är just det som är meningen @Urkvinnan Perrelet designade modellserien Turbine med inspiration från en flygplans jetmotor. Bladen i urtavlan snurrar fram och tillbaka åt bägge håll för att efterlikna detta.
I den här videon kan du se hur det ser ut :)

Jag blev lite stressad av den klockan. Känns som att de där flärparna inte sitter som de ska. Och jag blev jättestressad av att se när han pillade och skakade på den. Fruktansvärd film. Men tack för tipset. :)
 

Daro

Omega
Jag har en Nixon All black till salu, det va min första automatare och det var klockan som tog mig in denna värld. Då tyckte jag att den satt kanon, men nu använder jag den mer och mer sällan då den är för stor för mig på. Klockan är 44 mm.

Om någon skulle vara intresserad så är det bara att höra av sig.

Nixon 1.png
Nixon 2.png
Nixon 3.png
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Tack för tipset! Jag hade nog något sådant här i åtanke och jag undrar om det inte var den Omegamannen bar på Kaplans klockvisning på Jarl Sandins häromveckan. Jag provade hans klocka men jag mindes inte att den var riktigt så svart, så jag gick tillbaka till Sandins idag och provade.
image.jpg
Den är magnifik! På frågan om vad jag är redo att ge är svaret att frågan är snarare hur snart vill jag köpa en mattsvart brutalklocka. Kan jag bärga mig och spara några månader är det här absolut något jag vill ha, men känner jag mig själv rätt kommer jag bli otålig och köpa något annat innan dess.
Grymt coolt med den klockan på en kvinna! Kör:)
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Bell & Ross har deras 'Phantom' serie som finns i olika modeller och storlekar...
Tack för tips. Det var ett märke jag inte tänkt så mycket på. Jag gillade faktiskt både den fyrkantiga och den lite rundare BR02 Phantom som var någon dykarvariant.
Jag får läsa mer om dem. Humana priser också. Klart ett alternativ om tålamodet tryter innan jag sparat ihop till en Black black. Googlade wrist shots och de såg rätt biffiga ut, men på uret såg jag att det fanns 39mm också, så jag får väl hitta en fysisk AD och klämma lite. Tack igen.
 
Tack för tips. Det var ett märke jag inte tänkt så mycket på. Jag gillade faktiskt både den fyrkantiga och den lite rundare BR02 Phantom som var någon dykarvariant.
Jag får läsa mer om dem. Humana priser också. Klart ett alternativ om tålamodet tryter innan jag sparat ihop till en Black black. Googlade wrist shots och de såg rätt biffiga ut, men på uret såg jag att det fanns 39mm också, så jag får väl hitta en fysisk AD och klämma lite. Tack igen.

Fredmans i Sthlm är AD...

Dom fyrkantiga finns i 39mm Quartz och 42mm och 46mm som automat
 
Topp