• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur tight vill ni ha armbandet?

D

delegeferenda

Guest
Mina handleder är precis så stora att jag antingen kan ha klockan så tajt att den inte går att vrida runt utan tvång eller så att den med lätthet går att vrida omkring. Helst hade jag bara vilja förstora armbandet med en halv länk, men vet inte om det är möjligt (Omega SMP).

Till rubriken: Hur tajt spänner ni åt er klocka?
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Du brukar kunna göra "finjusteringar" i länkens spänne (lås), där sitter själva länken ofta fast med en springbar och det finns ett par hål att flytta till.

Lycka till :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Snudd på GW- style. Dvs 1-2 fingrar mellan handled och band. Helt ärligt, skojjar inte. Känner starkt obehag när det är för tajt.
 
D

delegeferenda

Guest
Du brukar kunna göra "finjusteringar" i länkens spänne (lås), där sitter själva länken ofta fast med en springbar och det finns ett par hål att flytta till.

Lycka till :)

Kan inte hitta... :( Får fråga en urmakare när jag går förbi...

Snudd på GW- style. Dvs 1-2 fingrar mellan handled och band. Helt ärligt, skojjar inte. Känner starkt obehag när det är för tajt.

Ja jag vill åtminstone med motstånd kunna klämma in ett finger. Hur nu det där lät.
 

André

Omega
Har läderarmband och antingen sitter den för löst eller för tight men brukar oftast ha den löst. Känns fel att göra att nytt hål mellan två hål. Funderar på att prova något annat band men vill helst ha IWC originalband, det bästa vore om de hade sålt band utan hål.
 
D

delegeferenda

Guest
Upplever inte ni att det blir väldigt fuktigt/svettigt under klockan och armbandet när den sitter så tajt? Upptäckte det nu för min del och då sitter min klocka så tajt att jag med visst motstånd kan få ett pekfinger under själv uret på ovansidan av handleden, på sidan av handleden får jag inte in ett pekfinger. Jag kan inte rotera klockan, den sitter för tajt för det.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Ådrorna skall nästan spricka, så tajt vill jag ha det.
adNzbOk.jpg
 
Jag säger som juristerna: det beror på. En DJ på ett jubilee kan ju till exempel med fördel glida omkring lite bilhandlarslack på armen. Likaså kan en Rootbeer dingla i det fria i ett svårt stretchat tt jubilee. Medan en 114060 eller liknande bör ha stållänken ringlande som en boa runt handleden. Sedan är det nåt helt annat med läderstraps, gummistronkar och natoband. Nato, som jag kör mycket nu, ska naturligtvis bestämt hålla klocka på plats.
 
Topp