• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur tillfredställer ni ert klockintresse dagligen?

Vart spenderar ni mest tid per dag/vecka för att stilla klockintresset

• Klocksnack / Forum

Röster: 138 85.7%
  • Youtube - reviews

Röster: 10 6.2%
  • Youtube - Intervjuer/reportage

Röster: 4 2.5%
  • Podcasts

Röster: 1 0.6%
  • Bloggar

Röster: 0 0.0%
  • Annat - Skriv nedan i tråden

Röster: 8 5.0%

• Totala väljare
    161

Nedro

Silver
2-Faktor
Insåg att även om jag själv gärna tänker att jag spenderar mest tid på att stilla mitt klockbehov för dagen genom att hänga och läsa på Klocksnack, så sett över dygnet är det nog inte här mest tid spenderas.

Mitt dagliga är att det blir oftast något klipp på youtube, primärt recensioner. Ibland så blir det lite olika intervjuer, mest sällan rena "talk shows" där någon sitter och snacka klockor för sig själv.

Däremot så blir det en hel del att jag brukar försöka ha någon form av podcast på i bilen när man pendlar till jobbet, dvs något mer än 1 timme om dagen. Måndag till fredag oavsett hur planeringen ser ut i övrigt. Där youtube eller tiden vid datorn utanför arbetstid varierar heldel, ligger ändå podcast tiden konstant.

Därav min fråga till er hur ser ni till att få er dagliga dos till klockintresset? Kommentera gärna om det är en kombination eller så, men försök att vara objektiv i hur det blir mest tid? Sedan är det ju även skoj att veta i vilket format ni uppskattar mest =)

Som ny medlem är detta forum en guldgruva när det kommer till lärande! Den kunskap ni erfarna besitter täcker alla mina frågor :)

Älskar att kolla på Watchfinder & Co's kanal på youtube vilken jag kan rekommendera varmt! Där går det att hitta gott om klockporr! Mycket nöje!

Visst, det är kul att läsa, posta och citera här på KS!
Kollar mycket på våra klockbilder på Klocksnack, vill påstå att många av bilderna här håller mycket hög klass!
Det finns en vilja att experimentera och prova nya vinklar på klockorna!
Men i övrigt så pratar jag mycket klockor med initierade, gräver runt på loppisar och kollar bukten.
Besöker gärna klockbutiker/ urmakare.
Senast i dag tog jag fram flera klockor och njöt av hur solljuset bröts i plexit och spelade över tavla, visare och index!

Inte reflekterat över riktigt, men det är nog mest Klocksnack & Chrono24.

Men jag blev lite nyfiken på poddar, finns det några kvalitativa poddar som berör klockor (förutom klocksnacks egen).

Jag har samlat på mig ett 50 tal webbsidor ,bloggar etc som jag läser igenom varje vecka i förhoppning om rykande färska nyheter.

Jag har sidor på instagram jag följer, följer här flera gånger om dagen, har även olika klocksidor i norden men främst Sverige som jag följer på Facebook även om jag tycker den ena gruppen är någorlunda fjantig (en viss tveksam).
Tips på fler bra sidor?

Här och Youtube typ.
Men sitter mycket i bilen så har nån tips på en bra klockpod förutom KS podden så mottages gärna tips. :)

Det blir mest KS och lite instagram, kanske borde utforska tuben också då. Sen för den som har missat så har KS podd bytt namn till "Watchout-Klockpodden" och det har idag kommit ut ett premiäravsnitt.

Huvudsakligen klocksnack, sen brukar jag följa nyheter på Watchville också för att slippa bläddra runt bland massor av klocknördsidor. Plus lite span på vad som dyker upp i väl valda butiker :D

Läser reviews, kollar reviews, kollar chrono, sedan köp och flipp i en neverending cirkel, med KS surf om vartannat:)

Tillbaka
Topp