Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Håller med. Tråden var inte tänkt att leda till något köp omgående, mer få lite input utifrån att väva samman med min.Nu kommer jag att låta som en tråkig kärring men du har en fantastisk trio i det du har så varför tvinga fram ett beslut vad gäller nästa? Ligg lågt ett tag och känn efter åt vilket håll du själv vill är min tanke. I all välmening.
Hmm. Min upplevelse är att den faktiska notan är betydligt värre på JLC än Rolex även om listprisen för service kanske är samma. En vintage chrono eller memovox från JLC verkar kunna gå på 15-20' utan problem. Annars gillar jag verkligen t.ex. Memovox.
Kan säkert vara så! Trist isåfall! Memovoxen är också grym, den nya blåa Boutique Edition väckte ett stort ha-begär när jag såg den!!
Bild från JLC:s insta
![]()
Ja, Tycker att Thin Moon är fantastisk, men att den förmodligen är för stor, i alla fall för mig, på armen.Ojojoj, den där är grym ja! Håller till viss del med en föregående talare som ifrågasatte varför man ska bygga upp en samling "bara för att" liksom. Dock kan det ju såklart vara lite extra roligt att ha minst en klocka av varje sort, komplikationer är ju väldigt roligt liksom.
Men för att ändå ge ett tips skulle det kanske vara att byta ut Reverson mot en JLC Ultra Thin Moonphase, mest för att den känns mer användbar, ny komplikation och otroligt snygg![]()
Nice! Bara ingen får för sig att lägga ut något sådant till försäljningJag röstar också på Speedmaster, en vintage sådan är aldrig fel
Bifogar bild på min som är från 74'
![]()
Det kommer inte vara jag iallafall!Nice! Bara ingen får för sig att lägga ut något sådant till försäljning![]()
Verkligen, men du missade nog vad jag skrev angående storlekBlancpain 50 fathoms, vintage, rolig klocka!
Du har med andra ord min samling ++Grym samling du har idag och ganska lik min egenSjälv har jag Reverso GT och BLNR, samt att jag tidigare haft några IWC Aquatimer som dock fått lämna. Förutom ovan har jag även kompletterat med JLC Master Chrono, PP Aquanaut, vintage JLC Memovox, samt lite tåligare Sinn EZM3 och något äldre Omega Seamaster.
Om du vill ha chrono så tycker jag att JLC:n är ett lite ovanligare men stiligt val. Pris för service tror jag främst beror om den måste skickas till JLC eller kan hanteras av AD. När jag sist servade GT:n var det fullt normal nivå och chronon ska de även kunna hantera. Memovoxen kostade "huggorm" men det var så mycket mer än en vanlig service, så det är inte riktigt samma sak. Hade jag varit dig hade jag kollat närmare på JLC Memovox som tipsades om ovan, kom dock ihåg att den bär ganska stort.
Här är även några bilder på mina...
![]()
![]()
![]()
Krya på dig och lycka till på jakten!
Grym samling du har idag och ganska lik min egenSjälv har jag Reverso GT och BLNR, samt att jag tidigare haft några IWC Aquatimer som dock fått lämna. Förutom ovan har jag även kompletterat med JLC Master Chrono, PP Aquanaut, vintage JLC Memovox, samt lite tåligare Sinn EZM3 och något äldre Omega Seamaster.
Om du vill ha chrono så tycker jag att JLC:n är ett lite ovanligare men stiligt val. Pris för service tror jag främst beror om den måste skickas till JLC eller kan hanteras av AD. När jag sist servade GT:n var det fullt normal nivå och chronon ska de även kunna hantera. Memovoxen kostade "huggorm" men det var så mycket mer än en vanlig service, så det är inte riktigt samma sak. Hade jag varit dig hade jag kollat närmare på JLC Memovox som tipsades om ovan, kom dock ihåg att den bär ganska stort.
Här är även några bilder på mina...
![]()
![]()
![]()
Krya på dig och lycka till på jakten!