• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur väl fungerar paysons garanti?

Gummo

Joker
2-Faktor
Payson på ks känns helt onödigt. Forumhandel bygger ju på förtroende och det verkar hittills inte varit något problem. Förstår inte varför man skulle blanda in en mellanhand som dessutom tar betalt.

Känns som ledningen kunde valt en roligare sponsor.
I takt med att forumet växer är det bra. Det är nog många som är nya eller kommer utifrån som vill ha en garanti.

Att swisha 50 papp till någon bara för att ett gäng anonyma nätflöjtar intygar att det är en goodguy är nog knasigt i de flesta vanliga människors ögon :D
 

DrKlocka

Audemars
I takt med att forumet växer är det bra. Det är nog många som är nya eller kommer utifrån som vill ha en garanti.

Att swisha 50 papp till någon bara för att ett gäng anonyma nätflöjtar intygar att det är en goodguy är nog knasigt i de flesta vanliga människors ögon :D

Jo visst, men KS är ju ingen kommersiell handelsplats utan ett entusiastforum.

Tycker fortfarande Payson hör hemma på Tradera. Som det är har det ju aldrig varit något problem tidigare.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jo visst, men KS är ju ingen kommersiell handelsplats utan ett entusiastforum.

Tycker fortfarande Payson hör hemma på Tradera. Som det är har det ju aldrig varit något problem tidigare.
Men forumet växer, 17000 medlemmar, och det är inte alla här som är supermysiga entusiaster. Det finns många kommersiella aktörer samt kanske även en andel lycksökare på köp/sälj så det är i mina ögon en helt rimlig sponsor.
Jag själv gör nog helst mina affärer med folk jag känner förtroende för men vissa kan nog vilja ha en garanti i bakfickan.
 

par

Patek
2-Faktor
För de som vill sälja och då inte har ett gäng referenser ser jag absolut fördelar av tjänsten. Många vågar inte handla av medlemmar som inte är ”inne i värmen” och då får du en riktig säkerhet att kontrollera skick, äkthet osv. Har själv hoppat köp från säljare med ett fåtal referenser.

Forumet blir bara större och större och det tillkommer nya medlemmar vilket verkligen ökar behovet.

Sen kanske säljarna med GG trådar som är flera sidor långa inte kommer att använda tjänsten.
 

joca

Patek
2-Faktor
För de som vill sälja och då inte har ett gäng referenser ser jag absolut fördelar av tjänsten. Många vågar inte handla av medlemmar som inte är ”inne i värmen” och då får du en riktig säkerhet att kontrollera skick, äkthet osv. Har själv hoppat köp från säljare med ett fåtal referenser.

Forumet blir bara större och större och det tillkommer nya medlemmar vilket verkligen ökar behovet.

Sen kanske säljarna med GG trådar som är flera sidor långa inte kommer att använda tjänsten.

Absolut, frågan är bara hur bra detta är för säljaren. Vad händer om köparen hävdar att han/hon fått en sten eller en annan klocka?
 

Chad

Rolex
För mig som inte vet så mycket om Payson. Varför skulle jag eventuellt använda Payson istället för Paypal?
 
Topp