• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur vill du ha dina kronografer 1-2-3 register, eller fler?

Matts

Diamant
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar klockor i allmänhet men gillar nog kronografer i synnerhet. Det finns ju olika varianter på både antal och placering av kronografregistren och personligen gillar jag dessa bäst. Vilka favoriter har ni?
7AA5161F-74E2-4625-A794-6FCF2F486ACF.jpeg

Jag gillar klockor i allmänhet men gillar nog kronografer i synnerhet. Det finns ju olika varianter på både antal och placering av kronografregistren och personligen gillar jag dessa bäst. Vilka favoriter har ni?
7AA5161F-74E2-4625-A794-6FCF2F486ACF.jpeg

Tissot klockan är sååååå jäfla tung, just LÖVE it..

Föredrar 3-9 eller 3-6-9. Det ska vara symetrisk. Med bara klockan 6 blir det lite subsekundvibbar snarare än kronografintryck.
Ps
Seikon är en grym matchklocka...

Gillar nog 3-6-9 bäst. 3-9 är också riktigt snyggt! 6-9-12 funkar inte för mig. Blir ingen symmetri! Fler än 3 register har jag svårt att tänka mig blir bra. Motbevisa mig gärna :)

3-9 eller 12-6. Det senare ok på marin-inspirerade klockor men egentligen borde de ha reserv kl 12 och sekundvisare kl 6 om man ska vara anal. 4-8 på Lange är rätt ball också.

Inget datum 4.30 tack.

2-registers.
Jag upplever ofta att 3-registers blir både plottrigt och lite ”uppställt”.

Tillbaka
Topp