• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyllningstråd till porriga 70-talsboetter

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Fortis har experimenterat en hel del med boettformer och material, denna är en skön skapelse::

IMG_6455_zpsc2e96b59.jpg
Skön klocka, lite stereo och amerikanska bilar!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
ZzgBTygSUU


Snygg/porrig som få... ;-)

Edit: f-n i h-ete funkar inte bildlänkningen från Instagram för?!? Jag kan ju se bilden på http://instagram.com/p/ZzgBTygSUU/ men inte få in den i inlägget. Har inte kvar bilden i telefonen heller, så jag kan inte ladda upp den på forumet...

Edit igen: jag har ju iofs. inte mina foton "publika", men varför funkar direktlänken & inte att länka in den?!?
Hjälper dig att fuska in den här! :)
mu5e5esa.jpg
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snygg/porrig som få... ;-)

Edit: f-n i h-ete funkar inte bildlänkningen från Instagram för?!? Jag kan ju se bilden på men inte få in den i inlägget. Har inte kvar bilden i telefonen heller, så jag kan inte ladda upp den på forumet...

Edit igen: jag har ju iofs. inte mina foton "publika", men varför funkar direktlänken & inte att länka in den?!?
Frän bild, riktigt fin och bra reklam för Mondia...ser otroligt rätt ut...:)
 

BoEtt

Rolex
Murrigt mysigt i oljekrisens spår med små fönster och sänkta tak. Men allt var inte så utan bland klockdesigners frodades galenskapen och boettmakarna trippade friskt. Visa era mest svulstiga 70-talare, låt dem få se ljuset efter 40 år av mobbning.

Först ut är en Mido Ocean Star med inhouseverk, guldbruntonad tavla och guldförgylning som släppt och slitits sådär charmigt. Minns inte riktigt kalibern på denna med satra vad den rotorn spinner smidigt...

IMG_2259.jpg


IMG_2260.jpg


IMG_2261.jpg


IMG_2262.jpg

vedervärdigt
IMG_2263.jpg


IMG_2265.jpg


IMG_2267.jpg


IMG_2268.jpg
J...v-lar vad fin!! :woot:
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Den här något svårmatchade saken bör väll platsa? Vem kan motstå kombinationen lila-röd-blå-silver + två kronor + hidden lugs :)
image.jpg
Holy Shit @Holy diver, jag föreslår ett par brokiga badbrallor för att matcha den där färgexplosionen.
Bifogar en bild på en riktig liten knubbis, går under namnet Lucy Ewing bland de andra klockorna i lådan.
image.jpeg
 
Holy Shit @Holy diver, jag föreslår ett par brokiga badbrallor för att matcha den där färgexplosionen.
Bifogar en bild på en riktig liten knubbis, går under namnet Lucy Ewing bland de andra klockorna i lådan.
image.jpeg
Badbrallor? I genuin 70 tals anda kör jag självklart helnäck med endast denna på så att säga .... Och vem vill eller ville inte ha Lucy Ewing hängande på armen när hon var som hetast :)
 

DrDre

Patek
Inte riktigt det är brunmurriga tidstypiska som en del ovan, men här är några som jag tror ändå borda platsa under 70-talet:



En Heuer Temporada


En Breitling som jag köpte NOS för länge sedan. Vet inte så mkt om den och modellen verkar inte ha ngt namn



 
Topp