• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hyra hus i USA

Galaxy

Rolex
Tjabba!

Jag och några vänner är sugna på att semestra i USA i vår, just nu hägrar Hawaii eller Florida. Vi har, dels för att det känns roligare, och dels för att det blir betydligt billigare, bestämt oss för att hyra hus. Kommer vara borta i 14 nätter, och ser gärna att huskostnaden totalt skulle gå att få under 20000. Vi är förmodligen mellan 5-7 personer, och en pool vore en stor fördel!! Känns detta rimligt, eller bör man ha en större husbudget? Vi är dessutom 19-20 år, hur ser det då ut med möjligheter att hyra, kräver det generellt att någon i sällskapet måste vara äldre? :)

Någon som gjort en liknande resa och har allmänna tips på sajter där man kan boka, do's and dont's eller dylikt får jättegärna dela med sig! Har kollat airbnb, men där hittar vi mest lägenheter... Allt är jätteuppskattat!

Titta vad underbart
50426814122a1.jpg

molokai.jpg

690x380-Hawaii-Turtle.jpg

DT_exterior02_2_677x380_FitToBoxSmallDimension_Center.jpg

Här har vi inte råd att bo men vore nice!!
Butterflies.JPG

Gott nytt år
 

Klahr

Omega
Låter som en fet resa! Har inga tips generellt på vad man kan hyra men tänk på att det är 21 för "allt" kul i USA.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Om du vill ta risken att inte boka boende i förväg och istället deala på plats, har du klart större chans att få ett prisvärt boende. Jag antar att ni insett att ni måste hyra bil och då kanske ni kan använda den flexibiliteten till ett boende som ligger lite mer off? Ska ni åt boende till vettigt pris så håll er borta från de stora marknadsplatserna.
 
Senast ändrad:

Galaxy

Rolex
Menar du att ni vill hyra ett hus för 5-7 pers med pool i 14 dagar för under 20´?
Japp :) Har som sagt ingen aning om det är rimligt, men kollade snabbt på några hussajter på Fort Lauderdale, där hus verkar ligga på ca 200 USD per natt vilket lite drygt blir 20'. Har du några erfarenheter?
 

Galaxy

Rolex
Om du vill ta risken att inte boka boende i förväg och istället reala på plats, har du klart större chans att få ett prisvärt boende. Jag antar att ni insett att ni måste hyra bil och då kanske ni kan använda den flexibiliteten till ett boende som ligger lite mer off? Ska ni åt boende till vettigt pris så håll er borta från de stora marknadsplatserna.
Vågar nog inte ta den risken tyvärr, och vi har tänkt hyra bil! Så hellre off och ett väldigt enkelt hus till ett bättre pris.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Vågar nog inte ta den risken tyvärr, och vi har tänkt hyra bil! Så hellre off och ett väldigt enkelt hus till ett bättre pris.
För några få år sedan, då den stora bostadsbubblan sprack i USA, kunde du nästan köpa ett hus för de pengarna. Inte riktigt kanske, men många fick ju gå från dessa semesterbostäder. Hur det ser ut idag har jag lite för lite koll på för att rekommendera, men sannolikt finns det massor av tomma hus i Florida. Jag har en barndomsvän som bott där halva sitt liv. Jag ska kolla lite med honom om han har tips. Jag sitter och kollar på samma resmål, men vill åka nu. Jag var där 1982 senast men det var en del jag inte hann med.
 

watchwelder

Friends of KS
Vågar nog inte ta den risken tyvärr, och vi har tänkt hyra bil! Så hellre off och ett väldigt enkelt hus till ett bättre pris.
Kolla upp så att ni får hyra bil där ni ska va. När jag var i USA fick vi inte hyra bil, alla ställena vi gick till var föraren tvungen att vara minst 25. Detta var dock i LA, San Diego trakten.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Japp :) Har som sagt ingen aning om det är rimligt, men kollade snabbt på några hussajter på Fort Lauderdale, där hus verkar ligga på ca 200 USD per natt vilket lite drygt blir 20'. Har du några erfarenheter?
När vi har hyrt bra boende har det kostat 3' - 4' dollar per vecka. Tvivlar på att du hittar något hus med den budgeten i FL men låt oss hoppas att jag har fel. Uppdatera gärna hur det går. Lycka till!
 

Johan S

Omega
Ett tips för att hyra bil: http://www.rentalcars.com/sv/. Söker på alla stora biluthyrare. Jag har bokat via Rentalcars.

Hyrde också genom Rentalcars i somras, funkade utmärkt! Vilket det oftast verkar göra om man inte köper extra försäkringar (eller allt annat dylikt de försöker sälja på en) hos uthyrarfirman när man hämtar ut den. Då måste man sköta alla eventuella försäkringsärenden med firman själv istället för att låta Rentalcars sköta det och man är försäkrad genom dem.

Vi hyrde ett superschysst hus mitt på stranden i Californien genom https://www.homeaway.se/ . Allt funkade helt kanon men jag kan inte riktigt svara på hur utbudet på andra sidan är men det är absolut värt att kolla upp. Dock var det exakt som @konkas säger, att hitta ett schysst hus under 4000 dollar/vecka är i princip omöjligt.
 

stabil

Cartier
Reste till hawaii i somras och bodde på 3 av öarna och bodde både lgh och hus och kan direkt påstå att ni kommer få dubbla eran boende budget.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Vet en KS:are som har uthyrningshus i Florida, han är dock inte så aktiv längre men har uppmärksammat honom på tråden.
 

JohnDoe

Rolex
Hawaii på budget. No way.... Vi är här nu och det finns inget som heter budget här... Ft lauderdale är en helt annan sak. Ska ni inte ha beachläge så finns det absolut hus att hyra lite länge in och uppåt längs kusten. OBS kolla upp området... Ni vill inte hamna "fel".... Och bilhyra under 21 är lite svårt, måste kollas upp noga.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Priserna är ju väldigt säsongsberoende. Runt "Springbreak" i FL lär ju priserna sticka iväg ordentligt. Sedan skulle jag försöka få med någon som är 21, kommer att bli så mycket lättare med hyror, bilar etc.
 

Chattras

Cartier
Min spontana tanke är att om man är ett kompisgäng på 19-20år så skippa USA. Nu är ju inte alkohol allt i livet men efter en dag på stranden kan det ju vara gott med en öl :). Sedan är det ofta så att föraren av bilen måste vara 25+ och/eller haft körkort i minst 5år har jag för mig. Åka till Miami när man är i den åldern och inte kunna besöka alla sjukt coola klubbar och barer känns lite trist. Nu kan det ju iofs vara så att ni alla är helnykterister och totalt ointresserade av nattliv. Då är det ju skit samma ;).
 
Topp