• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I.N.O.X. den oförstörbara. Testandet fortsätter!

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Så har då den röda och den blå Passaround INOX:en sammanstrålat idag, vid ett speed-GTG. Därmed har alla klockorna "hängt" med varandra, dock ej vid ett och samma tillfälle. Vi jobbar på en sån träff @jabla och @Urkvinnan. Victorinox får sponsra.

IMG_3351.JPG
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är fortfarande nöjd med min men jäklar vad bandet knakar vid infästningen. Tog loss det och tvättade, blev bättre i typ en dag sedan började det knaka igen. What's next? Lite olivolja kanske?
 

Holtqvist

Omega
Är fortfarande nöjd med min men jäklar vad bandet knakar vid infästningen. Tog loss det och tvättade, blev bättre i typ en dag sedan började det knaka igen. What's next? Lite olivolja kanske?
Jag har samma problem med mitt band. Efter några dagar började det knarra och ha sig, det gör det fortfarande efter snart 1 år.. Bytte till natoband och nu är det knäpptyst.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Så har då den röda och den blå Passaround INOX:en sammanstrålat idag, vid ett speed-GTG i huvudstaden. Därmed har alla klockorna "hängt" med varandra, dock ej vid ett och samma tillfälle. Vi jobbar på en sån träff @jabla och @Urkvinnan. Victorinox får sponsra.

IMG_3351.JPG
Om du bara anade hur nära den röda var att försöka sig på ett fritagningsförsök av den blå, bara för att få låta den leva lite på gränsen om bara för en kort stund. En överkörning, ett bad i restaurangkökets fritös, en vända i frysen. Tänk vad kul de hade kunnat ha.
 

mouqvist

Rolex
Min INOX överlevde sin första natt utan en skråma.
Den fick uppleva en tuff miljö: ett 21 graders varm rum, en mycket sträv bomullsmadrass, ett par besök av katten! Hade tom bråttom när jag skulle upp och kissa, några g-krafter måste det ha varit på den då!

IMG_1433.JPG
 

Samohtm

Breitling
Jösses! :D

Jaha, vad har jag då lärt mig av denna tråd. Jo för det första att mitt letande efter en tåligt kvartsklocka är över och för det andra eftersom jag inte har råd med en ny nu så ska jag söka efter en beggad INOX med antingen blå eller svart urtavla! ;)

Tack för en mycket underhållande tråd!
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
IMG_6309.JPG

IMG_6310.JPG
Den röda och den gula förlustar sig men saknar såklart sin blåa kompis. @Fliegerchronograph, vi är här! Var är du?

Någonstans i Norra ishavet. Sällan i mobiltäckning dock, därav det sena svaret. Testar den blå under speciella förhållanden, definitivt inget förlustande. Gummibandet är kvar hemma, här är NATO mer lämpat.

IMG_3909.JPG

IMG_3908.JPG
 
Senast ändrad:

Chuck

Patek
2-Faktor
Den gröna saknar texten gällande antimagnetism, nån skillnad på den och röd/gul rent tekniskt?
 
Topp