• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ica-handlare tjänar flis

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har en handlare där jag bor som ordnat det fint för sig. Är i princip aldrig i butiken, har andra till det. Åker tre månader till USA istället och tittar på och bekostar när dottern tränar Westernridning. Såg häromsistens att hon hade en sadel ute på blocket för dryga 40k... Osv osv...så det är väl bara att lyfta på hatten och gratulera.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sett Nautilusen på Ica Kungsholmstorg också, snubben som har den måste ju vara max 20-22 bast..

Första gången jag såg den gav jag honom en komplimang för den, fick ett försiktigt tack tillbaka och en lite besvärad uppsyn..
Inte otroligt att det är en "arvtagare".. Nr 24 på listan som var i ett av inläggen har i alla fall lotsat in 2 av sina barn i samma bana. Numera äger båda rätt stora butiker men båda 2 har jobbat i kassan i butiken hemmavid innan.
 

Sputniq

Panerai
Arbetade på ICA under förra året. Handlaren för den butiken satt på en guld AP samt ett gäng andra fina klockor med. Kul :)
 

Edin

Panerai
Det är dock skillnad på Ica Nära och Ica Kvantum. Inte alla som får öppna en Kvantumbutik hip som happ men får man chansen är sannolikheten att man "behöver" jobba mer än något år inte så stor. Känner en som mest åker in till butiken och säger hej och åker hem och hjälper barnen med läxorna.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är känsligt med mat, precis som att det är känsligt att tjäna mycket pengar på medicin. Jag tror inte att det har med jantelagen att göra som många här verkar tro.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Klart de ska lyfta deg! Känner en Ica nära(!) handlade som packar Audi q7 v12 TDI, RS5 och en R8 GT i sitt garage:greedy:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Har en handlare där jag bor som ordnat det fint för sig. Är i princip aldrig i butiken, har andra till det. Åker tre månader till USA istället och tittar på och bekostar när dottern tränar Westernridning. Såg häromsistens att hon hade en sadel ute på blocket för dryga 40k... Osv osv...så det är väl bara att lyfta på hatten och gratulera.
Ja men då hästen ligger uppskivad i charken så är det väl lika bra att sälja sadeln :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är känsligt med mat, precis som att det är känsligt att tjäna mycket pengar på medicin. Jag tror inte att det har med jantelagen att göra som många här verkar tro.
Att tjäna pengar på medicin är ok. Att utnyttja situationen och höja priset med 5000% är inte rätt:
http://www.nytimes.com/2015/09/21/b...ncrease-in-a-drugs-price-raises-protests.html

En ICA-handlare som kan logistiken och ger kunderna det de vill ha och samtidigt får personalen att leverera service bör köpa fina klockor. Inte värre än en bank-nisse som tjänar storkovan på att administrera pengar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag ansåg att det behövdes :)

Med lite vidvinkel så kan jag förstå att en del människor tycker att det inte borde vara möjligt att tjäna hur mycket pengar som helst på mat. Speciellt när alla inte har möjlighet att utfodra sina familjer hur som helst. Men tror man att folk har det svårt på grund av ovilja så får man väl tro det.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Jag har växt upp i en ICA-handlarfamilj där fadern hade mindre butik och tidigare hade ansvar för stora delar av Sverige. De tjänar flis på större butiker, säg Maxi, men även vissa kvantumbutiker är lönsamma. Däremot mindre butiker är väl inga kassakor direkt även om avkastningen är god. Men jag tror säkert att ägare av andra större butiker så som COOP och Citygross tjänar gott, det kan omöjligt bara vara ICA-handlare.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag har växt upp i en ICA-handlarfamilj där fadern hade mindre butik och tidigare hade ansvar för stora delar av Sverige. De tjänar flis på större butiker, säg Maxi, men även vissa kvantumbutiker är lönsamma. Däremot mindre butiker är väl inga kassakor direkt även om avkastningen är god. Men jag tror säkert att ägare av andra större butiker så som COOP och Citygross tjänar gott, det kan omöjligt bara vara ICA-handlare.

Sen är det väl också så att man ofta börjar med en "nära" och sedan avancerar till Supermarket för att sen landa en Kvandum/Maxi eller har jag förstått fel? :)

Självklart inte bara ICA-handlare som tjänar pengar :)
 
Topp