• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Identifieringstråden

Hej på er,

Jag skulle uppskatta så mycket hjälp som möjligt att identifiera klockorna på bilden.

Jag har testat med AI, men inga vettiga svar när jag slår upp ref på chrono24.

Allt gott,
Lirken
Tar den enklaste på högra bilden. Omega Seamaster 30 ca 1963-64, stål och kaliber 286 (fint 30mm-verk), ref 135.007, orig visare och anar att urtavlan kan vara fin under det repiga glaset.

Tar den enklaste på högra bilden. Omega Seamaster 30 ca 1963-64, stål och kaliber 286 (fint 30mm-verk), ref 135.007, orig visare och anar att urtavlan kan vara fin under det repiga glaset.

…. Men! Nu har vi ju kommit till den här punkten i programmet där vi också måste prata om kronor och ören. Och det finns ett kommersiellt intresse, min värdering är… 3500, kanske så mycket som 4000 riksdaler!

…. Men! Nu har vi ju kommit till den här punkten i programmet där vi också måste prata om kronor och ören. Och det finns ett kommersiellt intresse, min värdering är… 3500, kanske så mycket som 4000 riksdaler!

Toppen, tack för svaren! Fått den av en släkting så tror inte den kommer säljas på ett tag. Däremot kanske byta glaset och band om möjligt. Finns det något värde i dem andra klockorna?

Tillbaka
Topp