• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ignorera person funktionen.

När man lägger till någon på "ignorera person listan" så blir det en konstig bi-effekt som gör att den är ganska oanvändbar.
Om någon citerar en person som man ignorerar ser det ut som om den personen skriver ett helt vanligt inlägg (och blir då ofta helt obegripligt).
Går det att konfigurera forumet så att det istället för helt uteblivet citat få en notis av typen:
"Citat från användarnamn blockerat".
Så man har en chans att förstå vad som menas.

(Hittar ingen tråd om själva forumfunktionerna, om jag missat får någon admin gärna flytta till rätt del av forumet).
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Jag förstår vad du menar och kan till viss del hålla med om att det kunde stå något liknande, men du har ju indirekt nu berättat att du förstår att någon ger ett svar till en medlem du ignorerar. Dessutom en medlem du inte är intresserad av att veta vad hen skriver, så det känns som ett mindre problem, eller?
Kontakta admin och fråga.
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Lite störigt är det men ändå otroligt skönt att slippa se skiten faktiskt även om man förstår att heeeeere we go again!
 
Jag förstår vad du menar och kan till viss del hålla med om att det kunde stå något liknande, men du har ju indirekt nu berättat att du förstår att någon ger ett svar till en medlem du ignorerar. Dessutom en medlem du inte är intresserad av att veta vad hen skriver, så det känns som ett mindre problem, eller?
Kontakta admin och fråga.
Nej det är just det som är problemet. Det enda sättet att förstå att det är ett svar på en ignorerad persons citat är om inlägget verkar taget helt ur luften och man får gissa att det är svar på en blockerad person. :confused:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nej det är just det som är problemet. Det enda sättet att förstå att det är ett svar på en ignorerad persons citat är om inlägget verkar taget helt ur luften och man får gissa att det är svar på en blockerad person. :confused:
Jo lite så jag menade. När du ser ett svar som verkar taget ur luften så vet du... Men som sagt, kolla med admin, det är bara där du kan få riktiga besked.
 
Jo lite så jag menade. När du ser ett svar som verkar taget ur luften så vet du... Men som sagt, kolla med admin, det är bara där du kan få riktiga besked.
Fast det är inte alltid klart att det är ett svar på ett citat. Jag är osäker på vem som är Admin på forumet... (hittade två med admin i namnet men det gick inte att skicka meddelande) har kanske för dålig status än. :bag:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fast det är inte alltid klart att det är ett svar på ett citat. Jag är osäker på vem som är Admin på forumet... (hittade två med admin i namnet men det gick inte att skicka meddelande) har kanske för dålig status än. :bag:
Du är visserligen ganska ny och har inte så många inlägg än enligt din profil, men ignore funktionen hittade du ;) Skämt å sido, här står allt du behöver veta https://klocksnack.se/threads/välkommen-till-klocksnack-principer-för-forumet-uppdaterat-180120.5/
 

Hugii

Audemars
Kan man inte ta bort ignore-funktionen?

Var och en får lära sig leva att vi alla är olika.
Jag gillar inte mina grannar heller, men jag säger ändå hej när vi möts på gatan.
 

DrDre

Patek
Kan man inte ta bort ignore-funktionen?

Var och en får lära sig leva att vi alla är olika.
Jag gillar inte mina grannar heller, men jag säger ändå hej när vi möts på gatan.

Det är väl bättre att funktionen finns kvar, så kan den som vill använda den göra det och den som inte vill slipper?

(Själv använder jag den. Tycker det är rätt skönt att få bort en del bråk/oförskämdheter som stör mer än vad det bidrar).
 

DrDre

Patek
haha, jag hade en person på listan men det blev som sagt var lite konstigt med en hel del förvirrande inlägg som bi-effekt så nu har jag ingen.

Längst ner i varje tråd finns raden ”Show ignored content” som man kan klicka på. Då kommer de ignorerade inläggen tillfälligt fram. Se bild.

Om det blir lite hoppigt så är det bara att trycka på den och man kan ändå behålla sin ”ignored”-lista.

38FA575A-1AA4-465D-82AA-45ADABDAEA37.jpeg
 
Längst ner i varje tråd finns raden ”Show ignored content” som man kan klicka på. Då kommer de ignorerade inläggen tillfälligt fram. Se bild.
Om det blir lite hoppigt så är det bara att trycka på den och man kan ändå behålla sin ”ignored”-lista.
38FA575A-1AA4-465D-82AA-45ADABDAEA37.jpeg
Ja titta, det hade jag missat. Inte optimalt men mycket bättre än att behöva gissa. Tack för den informationen. :)
 
Topp