• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ikonisk äventyrare

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Första steget till denna ikon började 1952 med referenserna 6098 och 6150. Dessa hade dock inte "Explorer" på tavlan, utan det dök upp först på ref. 6350 efter den berömda toppturen av britten och sherpan.



Grym klocka! Grattis!!! och matig post, thx! ...suget efter min som är på service blir ju inte mindre...

Ser du en Matterhorn-annons till salu så är jag spekulant! otroligt cool!

(Hillary var Nya Zeeländare...;) )
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Gammal bild från förra ägaren:
2014-10-16 12.59.07.png
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
nix 5500 (34mm non-OCC)

ja, rätt stort av britterna ändå att låta en Sherpa o en Kiwi ta skalpen... ...hade ju knappast funkat med tyska el italienska expeditioner...

my preciousss...


De fick ju med en klocka upp åtminstone.

Aha. Du har väl haft en tidigare också? Grymt mysig, underline och allt. Är det helservice som gäller?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Oj-Oboy! Är en klocka som jag alltid varit sugen på, en riktigt trevlig detalj är siffrorna som indikerar varje kvart. Jaja...ett sjukt stort GRATTIS Easy :cigar: till en klassiker.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ser riktigt crisp ut, verkar vara ett välskött ex av en fantastisk modell!
Var svårt sugen när den låg uppe på K&S, hade den legat ute en stund till hade den skapat inre konflikter hos mig.
Bara buga och gratulera:)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snyggt, gillar den! Hur upplever du storleken?


Jag har ju haft en del klockor på 36 mm innan och denna känns väl ganska nära just 36 mm, jämfört med t.ex AP RO eller OQ som bärs något större pga boettform och länk. Rätt jämförbar med DJ eller DD skulle jag tro. Tycker storleken är perfekt på mina ca 17,5-handleder.
 
  • Like
Reactions: ZQT

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Trevlig tråd om trevlig klocka. Tack easy rider m fl.

Valde nyss en ny exp 1 som vardagsklocka av de skäl som nämns ovan; stilren, enkel och tålig. Absolut Rolex mest pragmatiska modell någonsin. F ö antagligen döpt efter den första amerikanska satelliten 1958. Den modell som bäst svarar mot modellbeteckningens klassiska betydelse. Ett pålitligt instrument för att hålla reda på tiden i hemmahamnen. Nej, en sann romantiker vill inte associera " forskningsresande " med någon som sitter på flygplanet och pillar med GMT funktionen för att hålla reda på öppettiderna hos världens börser. ;)
 
Topp