Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
HERREJÖSSES Niklas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nu är du ju äntligen hemma!
Det här var riktigt häftigt, den kommer du väl aldrig att släppa? Fast metallbezelen kanske gör att jakten inte är över
/Henrik
Tack Henrik! ...tror att du är en av de få som fattar riktigt hur stort det är...
den svarta tachyn o lövvisarna är original! 2915-3 fanns i både metall/broadarrow och svart/löv (exakt som en 2998-1), och att hitta en original metalltachy är nog svårare än att hitta en 2915... ...men finns nån snubbe i tyskland tydligen som handtillverkar "replikor" med lite mindre radie o flat top A and all that jazz... men jag behåller svart/löv, tycker faktiskt bättre om det!
..däremot behövs ju en snyggare tavla, worst case får jag ta en 105.003 el 2998...![]()
hejo Yep, det är exakt samma visaruppsättning på 2998-1 o 2915-3 (men fanns också några 2998-1 med lollipop tydl.), samma tachy, samma silver rehaut, samma "no step"-tavla det som kan skilja är omegatypsnittet och 5min strecken i subdial vid 3 (har inte 100% koll här)???
möjl har den på bilden i ditt inlägg en senare 105.003-tavla (lite större diam på trycket, tex hamnar t swiss t under silver rehaut)
från 2998-3 är det "steg" i tavlan
o länken ja... fin att ha i lådan... men jag skulle ju aldrig i h-e hosta upp +10k för att köpa en... så frågan är om jag ska begå helgerån och sälja den...
tavlan...
![]()
inte vackert precis...
2998-1 med no step tavla