• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Imperia Sweden / The Watch Stand

aadde81

Cartier
Den andra tråden var låst så skriver här. Intressant att försäljningen verkar gå bra för The Watch Stand. Ska erkänna att jag inte trodde den skulle slå pga. det relativt höga priset. Är en fiffig produkt men hade högst betalat några hundralappar för en sådan lösning. Men uppenbarligen resonerar inte alla som jag:
"The Watch Stand erbjuder produkter i prisklasser från 2.000 kronor och uppåt. Under förra året omsatte bolaget runt 6 miljoner kronor och gjorde en vinst på 1,2 miljoner kronor. Det var ett rejält uppsving från de närmare 250.000 kronorna som omsattes under 2018"
https://www.breakit.se/artikel/24916/the-watch-stand-vill-halla-klockorna-sakra-dubblar-omsattningen
 
C

Coach

Guest
Vill man ha ett sånt här ställ och har råd så tycker jag inte att prislappen är för hög.
Det mesta är ju relativt men så mycket som jag har bränt genom åren på klockaffärer så känns summan rimlig.
Det är mer en prioriteringsfråga för mig.
Alibaba eller vad det heter verkar ha plockat bort sin produkt när jag klickar på länken.
 

ScubaKing

Audemars
Måste säga jag är imponerad att ni fått det att rulla på så bra, resultatet är absolut inte dåligt för ett nytt företag. Personligen tycker jag det är för dyrt, och jag trode inte det skulle funka. Men är glad för er skull :)
 
C

Coach

Guest
Slog till på ett duo stand och jag är mer än nöjd. Funkar även som trio :)
BAED142C-7E8E-49E1-8C26-D1D447DE51E7.jpeg
73975B10-65DF-4EB9-A029-C51D9076A45F.jpeg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är det samma Watch stand?
F40C71EF-F2D3-405B-B944-30EACCA20F59.png

1EDCD5E2-8FEC-406D-A0CB-DDD760F69C66.png

E42B061F-904A-430F-9F3B-1140BCA9C397.png

Samma som förra gången antar jag, men kanske en ny firma. Får inte ihop ”Handmade in the EU” med att allt från design till identisk bild finns på Alibaba?

Vad gör man inte för att tjäna pengar? Då är det lätt att vrida lite på sanningen.

Iflw? I fucking love watches? @aleks det är väl inte ni?
Hej,

Jag är en av personerna bakom varumärket.
Vi kommer att introducera oss inom kort i en annan tråd.

Vi har designat våra klockställ från scratch och tillverkar dessa själva. Tyvärr så är det vanligt att piratkopiering sker och säljs på asiatiska sidor för en bråkdel av vårt försäljningspris. Här har man även stulit alla våra bilder rakt av. Tråkigt, men svårt att skydda sig mot.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej,

Jag är en av personerna bakom varumärket.
Vi kommer att introducera oss inom kort i en annan tråd.

Vi har designat våra klockställ från scratch och tillverkar dessa själva. Tyvärr så är det vanligt att piratkopiering sker och säljs på asiatiska sidor för en bråkdel av vårt försäljningspris. Här har man även stulit alla våra bilder rakt av. Tråkigt, men svårt att skydda sig mot.
Ni äger väl rättigheterna till era bilder? Har ni mönsterskyddat stället, isf kan de ju iaf inte göra ett identiskt även om det såklart går att komma förbi.
 

Falken

Panerai
Hej,

Jag är en av personerna bakom varumärket.
Vi kommer att introducera oss inom kort i en annan tråd.

Vi har designat våra klockställ från scratch och tillverkar dessa själva. Tyvärr så är det vanligt att piratkopiering sker och säljs på asiatiska sidor för en bråkdel av vårt försäljningspris. Här har man även stulit alla våra bilder rakt av. Tråkigt, men svårt att skydda sig mot.
Fast klockställ med svart läder och marmor har väl funnits länge? Tex The Watch stand? Är väl inget direkt nyskapande i er design? Gillar er youtube & din instagram i övrigt så ingen personlig kritik men detta kändes väldigt icke-originellt.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Hej,

Jag är en av personerna bakom varumärket.
Vi kommer att introducera oss inom kort i en annan tråd.

Vi har designat våra klockställ från scratch och tillverkar dessa själva. Tyvärr så är det vanligt att piratkopiering sker och säljs på asiatiska sidor för en bråkdel av vårt försäljningspris. Här har man även stulit alla våra bilder rakt av. Tråkigt, men svårt att skydda sig mot.
Skrämmande hur snabba dem är på att piratkopiera Kineserna och vilken koll de har på marknaden när det kommer ut helt nya produkter.

När lanserade ni er modell?
 

idagtisdag

Cartier
De har förmodligen bara stulit bilderna, rätt vanligt med annonser på något de inte kan leverera.

Ja det händer hela tiden på dessa sidor. Har varit med om det själv när jag beställt Kina saker som dem sedan inte kan leverera.

De provar väl om det finns några pengar att tjäna innan de startar sin tillverkning? Märker de att order strömmar in så startar de tillverkning. Ganska enkel ekonomi.
 
Topp