• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inbrott efter blocket annons

tissoter

Audemars
Jag är så jäkla hemlig av mig att när jag tex köper ett armband för ett par hundralappar av någon på KS så använder jag en bulvan för köpet. De jag handlat av har inte haft några problem med det, snarare tvärtom. Den som vill kan säkert räkna ut vem jag är med hjälp av namnet på bulvanen men det känns i alla fall lite säkrare.

Skickar inte ens mitt riktiga namn eller några andra personuppgifter via PM på KS eftersom de kan komma på drift om någon kommer över databasen.
Självklart har jag reggat mig med en nonsens e-post just för den här typen av forum.
Hängslen och livrem är aldrig fel :)

KS kanske skulle sälja en tjänst där man helt anonymt kan köpa och sälja klockor?
Jäkligt trist att det ska behöva vara så men jag förstår samtidigt ditt agerande.

Jag personligen känner ingen överdriven rädsla över just inbrott då är rånrisken betydligt större, men brukar tänka efter vilken klocka som är på beroende på vart jag ska och vem jag kan tänkas möta.

Ska dock tilläggas att ska jag möta någon från KS så är jag inte orolig :) däremot blocket....
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag är så jäkla hemlig av mig att när jag tex köper ett armband för ett par hundralappar av någon på KS så använder jag en bulvan för köpet. De jag handlat av har inte haft några problem med det, snarare tvärtom. Den som vill kan säkert räkna ut vem jag är med hjälp av namnet på bulvanen men det känns i alla fall lite säkrare.

Skickar inte ens mitt riktiga namn eller några andra personuppgifter via PM på KS eftersom de kan komma på drift om någon kommer över databasen.
Självklart har jag reggat mig med en nonsens e-post just för den här typen av forum.
Hängslen och livrem är aldrig fel :)

KS kanske skulle sälja en tjänst där man helt anonymt kan köpa och sälja klockor?

Vilket innebär att du aldrig skulle kunna komma på ett event anordnat av KS.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jäkligt trist att det ska behöva vara så men jag förstår samtidigt ditt agerande.

Jag personligen känner ingen överdriven rädsla över just inbrott då är rånrisken betydligt större, men brukar tänka efter vilken klocka som är på beroende på vart jag ska och vem jag kan tänkas möta.
Och jag känner aldrig någon oro för att bli rånad. Är betydligt oroligare att någon ska hälsa på hemma när jag inte är där.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag startade ju tråden och två saker stör mig lite så här dagen efter.
1. Att min telefon särskrev blocketannons. Kan inte riktigt komma över det.
2. Att det nu ropas efter 250 poster i köp och sälj. Jag måste således eventuellt börja skriva "grattis" och "fin klocka" i tidigare aldrig skådad omfattning. Kan bli jobbigt.
 

ScubaKing

Audemars
Jag är så jäkla hemlig av mig att när jag tex köper ett armband för ett par hundralappar av någon på KS så använder jag en bulvan för köpet. De jag handlat av har inte haft några problem med det, snarare tvärtom. Den som vill kan säkert räkna ut vem jag är med hjälp av namnet på bulvanen men det känns i alla fall lite säkrare.

Skickar inte ens mitt riktiga namn eller några andra personuppgifter via PM på KS eftersom de kan komma på drift om någon kommer över databasen.
Självklart har jag reggat mig med en nonsens e-post just för den här typen av forum.
Hängslen och livrem är aldrig fel :)

KS kanske skulle sälja en tjänst där man helt anonymt kan köpa och sälja klockor?

Låter som att du låtit din oro tagit överhand. Är man så fruktansvärt orolig så man måste sända en "bulvan" när man handlar klockor eller som i detta fall ett armband för några hundra, ja då kanske man skulle strunta i det i huvud taget. Hur vågar du ens gå med klockan på armen när du går ut på krogen? Det är väl där den största risken för rån finns.

Lev som vanligt är mitt råd, och skulle olyckan vara framme så se till att ha en bra försäkring på dina grejor. :)
 

The lord

Audemars
Då är jag ett undantag :) Jag hänger på KS dagligen, läser det mesta som skrivs och anser mig vara mer än lite intresserad. 70 inlägg har jag lyckats skrapa ihop sedan dec 2014. Om jag lägger på ett kol kanske jag har 250 inlägg 2018 :-D
Räcker väl att man postar i Dagens klocka tråd och vad gör du nu, en gång om dagen så har man drygt 700 på 1 år.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Låter som att du låtit din oro tagit överhand. Är man så fruktansvärt orolig så man måste sända en "bulvan" när man handlar klockor eller som i detta fall ett armband för några hundra, ja då kanske man skulle strunta i det i huvud taget. Hur vågar du ens gå med klockan på armen när du går ut på krogen? Det är väl där den största risken för rån finns. Lev som vanligt är mitt råd, och skulle olyckan vara framme så se till att ha en bra försäkring på dina grejor. :)
Nej då, inte alls speciellt orolig. Men tänk dig att jag beställer ett armband av X under eget namn och två dagar senare har jag inbrott hemma. Den första jag skulle misstänka vore X som troligtvis är helt oskyldig.

Jag går inte på krogen :)
 

ScubaKing

Audemars
Nej då, inte alls speciellt orolig. Men tänk dig att jag beställer ett armband av X under eget namn och två dagar senare har jag inbrott hemma. Den första jag skulle misstänka vore X som troligtvis är helt oskyldig.

Jag går inte på krogen :)

Börja i rätt ända, varför i hela friden skulle du få inbrott hemma från första början? Den risken är ju väldigt liten. Större risk du blir överkörd på väg till jobbet eller omkommer i en bilolycka.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Börja i rätt ända, varför i hela friden skulle du få inbrott hemma från första början? Den risken är ju väldigt liten. Större risk du blir överkörd på väg till jobbet eller omkommer i en bilolycka.
Men då behöver man ju inte oroa sig för något här i livet, man kan ju ändå bli överkörd av en buss eller kanske få en meteorit i huvudet ;)

Att vidta försiktighetsåtgärder kan minska eller helt ta bort onödig oro :)
 

ScubaKing

Audemars
Men då behöver man ju inte oroa sig för något här i livet, man kan ju ändå bli överkörd av en buss eller kanske få en meteorit i huvudet ;)

Att vidta försiktighetsåtgärder kan minska eller helt ta bort onödig oro :)

Det jag menar är att det finns risker med allting, men man kan inte leva och gå omkring och vara orolig. Att någon skulle göra ett inbrott hos dig för att komma åt dina klockor får man ju ändå se som rätt liten risk. Du borde inte ha denna oro i huvud taget. Däremot kanske man inte ska knalla runt i lilla Mogadishu (Rinkeby) på natten nära T-banan med en guld Rolex på sin arm. Klockor ska vara en rolig grej, ha en bra försäkring och njut av dem. :)
 
Topp