Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beror väl på vad de har för avtal. De kanske måste lägga bak klockor i kassaskåp för att få full ersättning. Men nej, man kan ju förutsätta att de lär ha skött sina kort och får den ersättning de ska av försäkringsbolag.Försäkringen ersätter väl allt?
Förutom förlorad försäljning vid årets bästa tid.
Du menar säkerhetsvalv i butiken? Jag tror inte de går med hela lagret till banken?Förvarar de klockor i butiken utanför öppettider? Rob, Bo Berggren och Nymans i stockholm har alla sina klockor förvarade i bankvalv utanför öppettider.
Förlåt ja, inte transporterar de iväg lagret varje dag. Så eget rejält säkerhetsvalv menar jag.Du menar säkerhetsvalv i butiken? Jag tror inte de går med hela lagret till banken?
Tveksamt om försäkring täcker det stula alls.Skador på butik/inredning täcks förmodligen men är inte säker på objekten.Försäkringen ersätter väl allt?
Förutom förlorad försäljning vid årets bästa tid.
Så de stängde av elen i butiken för stänga av övervakningskamerorna. Gick de in i ett elskåp utanför byggnaden då? Ritningar från kommunkontoret?
Det är väl ett vanligt småstads-cityhus. Borde inte vara alls svårt att släcka ner det. Skumt dock att inte övervakningskameror i en sådan butik har någon extra strömkälla typ som ett larm ofta har. Väldigt märkligt.Så de stängde av elen i butiken för stänga av övervakningskamerorna. Gick de in i ett elskåp utanför byggnaden då? Ritningar från kommunkontoret?
På 35 år verkar det som.Och 15 inbrott/rån - wtf? På hur lång tid (hittade jag inte)? Låter otroligt mycket.
Hur lär man sig? Tekniken går framåt, ja visst. Men det hindrar inte yrkeskriminella, deras tekniker och tillvågasätt går på liknande sätt framåt.Hur tråkigt det än är så borde de kanske ha lärt sig ett och annat efter 15 inbrott/rån även om det varit under en längre tid..
Ja det är klart att du har rätt i det. Men när man inte ens har någon batterireserv i övervakningskamerorna kan man ju undra hur förberedda de varHur lär man sig? Tekniken går framåt, ja visst. Men det hindrar inte yrkeskriminella, deras tekniker och tillvågasätt går på liknande sätt framåt.
Uppenbarligen kassavalv längre in i butiken. Men det är en helt sjuk vålds- och kriminalitetsspiral vi har i Sverige just nu.Hur skall man skydda sig mot ett sådant angrepp om man har butik mot trottoar? Skalskydd mot en frontlastare i ett sådant läge - knappast möjligt. Det måste vara inne i butiken man kan hoppas att skydd finns. så att de inte fick med så mycket. Fy f-n - inte kul att driva klockhandel idag. Tankarna går till alla på Pagoldhs.