På tal om Roger dubuisKul! Det där är så ruggigt bra - kikat mycket på dessa. Det är för mig helt oförklarligt hur brandet gick från dessa mästerverk till detta:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På tal om Roger dubuisKul! Det där är så ruggigt bra - kikat mycket på dessa. Det är för mig helt oförklarligt hur brandet gick från dessa mästerverk till detta:
Cool lume, modellnamn?Kanske en definitionsfråga om det är mikro eller independent men Christopher Ward har precis släppt en ny, lekfull modell som är rätt spännande och lite mer haute horlogerie än deras tidigare verk. Det är fortfarande en dykare och är ärligt talat en rätt ful sådan om ni frågar mig men med skeletterat in-house COSC-verk, finishering som utförts av samma team bakom bl.a. Czapek, Armin Strom och M.B.&F osv. till en relativt blygsam prislapp på £3495.
Cool lume, modellnamn?
Här är några av de andra varianterna om folk är nyfikna:Lite info om min senaste som jag köpte en sen natt förra veckan hos ADn Restivo Gioiellerie i Taormina. Natten till Italiens stora högtid Ferragosto.
- Märke Gerald Charles
- Modellnamn Maestro 2.0 Ultra-Thin
- Referensnummer GC2.0-A-00
- Listpris ca 200 000 kr/18 500 dollar
- Det finns flera olika färger på gummibanden, t.ex. grönt, mörkblått och rött. Kostar ca 5000 kr styck
- Ett par hundra tillverkas per år, båda färgerna inräknade dvs grön och svart
Den är väldigt tunn med en egen design som jag uppskattar, det i kombination med en WR på 100 m och ett urverk som är testat för hårdare tag gör att klockan är väldigt mångsidig. Ögat för detaljer är något Gérald Genta verkligen hade när han ritade Maestro då bl.a. ”smileyn” klockan 6 i boetten och spännet har samma design.
Jag har hunnit dyka i Italien och gått på finare middagar där den har varit kompatibel. Lika bra på stranden som till jeans och T-shirt eller kavaj.
Gerald Charles har testat deras klockor i världens djupaste inomhuspool och de har även en klocka som används av tennisspelare - Gerald Charles Sport.
Deras hemsida: https://www.geraldcharles.com/
Min modell: https://www.geraldcharles.com/product/gc20-a00/
Vad var det som gillades?
Känns som man nått sin ”peak” nu.