ChumpTime
Silver
Richemont.Kul! Det där är så ruggigt bra - kikat mycket på dessa. Det ärvde mig helt oförklarligt hur brandet gick från dessa mästerverk till detta:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Richemont.Kul! Det där är så ruggigt bra - kikat mycket på dessa. Det ärvde mig helt oförklarligt hur brandet gick från dessa mästerverk till detta:
Tyckte de gjorde rätt fina Månfaser även tidigare! Inte helt orimliga prismässigt heller, de gamla. Säkerligen inte samma nivå av urmakeri, men ändå.Hermès levererar verkligen nu. Läcker månfas. Kke skulle föredragit andra visare Mkt spännande märke
Kanske det, men den är udda och har gått all in på tavlan.Har inte Ming gått lite för långt nu…? 150k plus moms… Snackar asså typ 200 lök för en Ming…? Känns helt vrickat
2021 MING 20.11 Mosaic
Product details The MING Mosaic becomes production reality in our latest flagship: the 20.11. All you can eat plus a whole chicken We took everything we have in the design arsenal and threw it into our new flagship and daily wearer: it is the kind of watch you can and want to wear almost all of...ming.watch
Grattis! Mkt fin! Jag blir lite skräckt av tjockleken men ser topp ut! Fler bilder är aldrig fel. Hur upplever du kvaliteten?Kanske det, men den är udda och har gått all in på tavlan.
Får jag posta denna Ming nu då ?
Idag kom denna lite mer modest prissatta varianten med FedEx, 17.09 MING X MASSENA LAB i svart. Sista släppet av 17.09 med tavla designad av Massena Lab, honey comb mönstrad. Den släpptes i 50 ex i honungsfärg och jag fick möjlighet att köpa en av de 150 i svart. Den är riktigt fin och jag är tacksam att den inte är större än 38 mm.
Tack, jag är supernöjd. Kvalitet är svårt såhär efter 20 minuter med klockan i hand, har en busig dotter som känner på sig när pappa vill vara i fred, så jag har inte hunnit pilla så mkt.Grattis! Mkt fin! Jag blir lite skräckt av tjockleken men ser topp ut! Fler bilder är aldrig fel. Hur upplever du kvaliteten?
Riktigt snygg! Fast kanske inte helt prisvärd i mitt tycke.Denna 4x colab var riktigt fin. Habring2 är riktigt fina i sig, men tweakade av Massena blir de fantastiska enligt mig.
bild från W&W-artikel nedan.
Introducing The Habring x Massena LAB ERWIN LAB03 (ft. Joshua N. Shapiro) - Worn & Wound
Massena LAB teams up with Habring once again for the Erwin LAB03 with dial by J.N. Shapiro and HSNY certified chronometer movement.wornandwound.com
Prisvärd är relativt, med 66 st gjorda gissar jag på att du får pengarna tillbaka vid sälj, ev 1-2 ggr dessutomRiktigt snygg! Fast kanske inte helt prisvärd i mitt tycke.
Ursäkta en okunnig men vad är det som betingar ett så pass högt pris på deras klockor? Fantastiskt finish? Jag har riktigt dålig koll på märket men en annan modell som nyligen var på tapeten hade ju ett ganska basic urverk så det kan inte vara det som prislappen är baserad på och designen är (enligt mig åtminstone) inget man betalar 100+ papp för så var är det som får folk att betala dessa summor? Anser man verkligen att designen är så vacker och nyskapande att man slantar upp ändå?Prisvärd är relativt, med 66 st gjorda gissar jag på att du får pengarna tillbaka vid sälj, ev 1-2 ggr dessutom
Samma som gör en Daytona eller Nautilus prisvärd? Klockan i sig kan nog inte anses prisvärd, men den innebär en tämligen säker avkastning på kapitalet, vilket gör att den blir ”prisvärd” och alla kan ta sig råd, vilket gör att spiralen är igång. Precis samma sak som skett med sportstål Rolex, AP, PP sker nu med Indies. Kändes rätt väntat (vilket jag också skrev i någon tråd för gissningar om nästan hajperna) men trodde inte det skulle bli såhär brutalt så snabbt.Ursäkta en okunnig men vad är det som betingar ett så pass högt pris på deras klockor? Fantastiskt finish? Jag har riktigt dålig koll på märket men en annan modell som nyligen var på tapeten hade ju ett ganska basic urverk så det kan inte vara det som prislappen är baserad på och designen är (enligt mig åtminstone) inget man betalar 100+ papp för så var är det som får folk att betala dessa summor? Anser man verkligen att designen är så vacker och nyskapande att man slantar upp ändå?
I det senaste släppet som enbart riktade sig till kvinnor (eller snarare deras förmyndare vilket kändes "fräscht") skrev de väl själva att en av anledningarna var för att de vet att det finns en otrolig hype kring märket och de tog upp ett par punkter kring garanti osv. i ett tafatt försök att stävja vidareförsäljning men var tog allt sin början?
Det är precis det jag menar, att prislappen till största del verkar bygga på hype men var började de någonstans? Sålde de billigare modeller en gång i tiden eller gick de all-in på marknadsföringen ock klev in på marknaden med 50k-klockor?Samma som gör en Daytona eller Nautilus prisvärd? Klockan i sig kan nog inte anses prisvärd, men den innebär en tämligen säker avkastning på kapitalet, vilket gör att den blir ”prisvärd” och alla kan ta sig råd, vilket gör att spiralen är igång. Precis samma sak som skett med sportstål Rolex, AP, PP sker nu med Indies. Kändes rätt väntat (vilket jag också skrev i någon tråd för gissningar om nästan hajperna) men trodde inte det skulle bli såhär brutalt så snabbt.
Ming släppte första klockan 2017 har jag för mig. De har alltid jobbat med högkvalitativa partners och skulle nog säga att deras design är, om inte nyskapande så iaf, väldigt egen. Första modellen 19.01 blev också nominerad till pris i GPHG som ju är prestigefyllt. Så vissa belägg finns nog alltMing är, för mig åtminstone, ett väldigt ungt och okänt märke som bara dök upp från ingenstans och höjdes till skyarna trots att det inte verkar finnas några egentliga belägg för det i form av kvalitet, nyskapande design osv.
Habring2, som detta delvis handlar om, säljer ju egna modeller som detta samarbete med Massenalabs bygger på. Dessa har dock något mer modesta priser vill jag minnas. Är inte detta bara en följd av att man kör ett starkt limiterat släpp som man hypar hårt för att motivera det alltför höga priset? Lite som att man inte tror att klockan kan stå på egna ben och därmed motivera priset utan begränsad tillgång och hype behövs. Det är väl tyvärr något man lärt sig av Rolex, Patek med mera.Det är precis det jag menar, att prislappen till största del verkar bygga på hype men var började de någonstans? Sålde de billigare modeller en gång i tiden eller gick de all-in på marknadsföringen ock klev in på marknaden med 50k-klockor?
Rolex har ju alltid varit ett starkt varumärke och kan ta bra betalt för både namnet och en relativt hög nivå av kvalitetet (tveksamt om det är prisvärt idag men det är en annan fråga) men Ming är, för mig åtminstone, ett väldigt ungt och okänt märke som bara dök upp från ingenstans och höjdes till skyarna trots att det inte verkar finnas några egentliga belägg för det i form av kvalitet, nyskapande design osv.
Det är ingen kritik mot den som gillar Ming, jag är bara nyfiken kring deras ursprung och historia eftersom allting verkar ha gått så snabbt men de kanske har funnits en längre tid?
Tack, jag är supernöjd. Kvalitet är svårt såhär efter 20 minuter med klockan i hand, har en busig dotter som känner på sig när pappa vill vara i fred, så jag har inte hunnit pilla så mkt.
Fler bilder:
Jämfört med Halios Universa som också är 38 mm:
Updatering: det visade sig att flera inkl mig fått felaktigt justerade verk där timvisaren inte hamnar rätt, den hamnar ca 10-20 min efter på mitt exemplar. Jag påtalade detta till Massena varpå William Massena ringer upp mig och kollar läget och förklarar hur de kommer lösa det genom att skicka mig en fraktlåda för leverans till Schweiz för fix. Känns seriöst bemötande men samtidigt lite slarvig QC.
Oklart vad felet beror på, men jag och några till fick en fraktsedel till Schweiz för byte av verket.Hur menar du med felaktigt justerat verk?
Eller har dom tryckt dit visaren fel?
På din ser väl visarna ut att lira?
Fast om man plöjer artikeln och jämför med en massproducerad klocka av valfritt märke för samma pengar...Ursäkta en okunnig men vad är det som betingar ett så pass högt pris på deras klockor? Fantastiskt finish? Jag har riktigt dålig koll på märket men en annan modell som nyligen var på tapeten hade ju ett ganska basic urverk så det kan inte vara det som prislappen är baserad på och designen är (enligt mig åtminstone) inget man betalar 100+ papp för så var är det som får folk att betala dessa summor? Anser man verkligen att designen är så vacker och nyskapande att man slantar upp ändå?
I det senaste släppet som enbart riktade sig till kvinnor (eller snarare deras förmyndare vilket kändes "fräscht") skrev de väl själva att en av anledningarna var för att de vet att det finns en otrolig hype kring märket och de tog upp ett par punkter kring garanti osv. i ett tafatt försök att stävja vidareförsäljning men var tog allt sin början?
Tror inte rexhepi vart uppe i tråden. Inte så affordable tyvärr men nu var ju inte det ett kriterie? Grym klocka iaf och väldigt trevlig tråd!
Sant fast jag tror list var runt 57k i CHF.... Plus som du säger att dom nog är dyrare beg....Väldigt affordable om man jämför med allt annat AkriviA tillverkar. Tillgängligheten å andra sidan..
Tror inte rexhepi vart uppe i tråden. Inte så affordable tyvärr men nu var ju inte det ett kriterie? Grym klocka iaf och väldigt trevlig tråd!