• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Marathontråden

ironcastle

Patek
2-Faktor
Beställde hem denna igår. Någon som har erfarenhet av dom? För och nackdelar? Läst lite olika saker om dom. Är dom stryktåliga?
mara-ww194013bk-ngm.jpg
51+q+ZXnKmL.jpg
WW194013B_large.jpg
Stryktåligheten är väl själva poängen med dem? Måtte väl vara urtypen för fältklocka som aldrig sviker.
 

engst

Cartier
Stryktåligheten är väl själva poängen med dem? Måtte väl vara urtypen för fältklocka som aldrig sviker.
Grattis till en riktigt cool klocka, @Vincentb ! Jag har haft fyra stycken, och beställer min femte före sommaren. Tror dock att poängen med dem är kostnadseffektivitet snarare än stryktålighet. De är gjorda för att hålla lagom länge och inte kosta mer än nödvändigt.
Har Du köpt den klassiska med kupat plastglas, eller den nya?
 

Code

AKA Vincent B
Grattis till en riktigt cool klocka, @Vincentb ! Jag har haft fyra stycken, och beställer min femte före sommaren. Tror dock att poängen med dem är kostnadseffektivitet snarare än stryktålighet. De är gjorda för att hålla lagom länge och inte kosta mer än nödvändigt.
Har Du köpt den klassiska med kupat plastglas, eller den nya?
Beställde den gamla modellen med plexi glas (kupat). Köpte även denna av en klockmedlem, utan datum. Säger bara WOOOW.. Riktigt cool och i min stil. Ska testa min "no-date" för olika aktiviteter. Ringen och allt känns stabilt faktiskt.. Riktigt nöjd. Och gillar verkligen att dom har Tritium :)
IMG_20190526_111837.jpg
IMG_20190526_111826.jpg
PicsArt_05-26-11.16.29.jpg
 

engst

Cartier
Beställde den gamla modellen med plexi glas (kupat). Köpte även denna av en klockmedlem, utan datum. Säger bara WOOOW.. Riktigt cool och i min stil. Ska testa min "no-date" för olika aktiviteter. Ringen och allt känns stabilt faktiskt.. Riktigt nöjd. Och gillar verkligen att dom har Tritium :)
IMG_20190526_111837.jpg
IMG_20190526_111826.jpg
PicsArt_05-26-11.16.29.jpg

Grattis! Jag älskar den där klockan, särskilt med plexi, och Du har just påmint mig om att jag behöver en ny :) Tror det kan vara kombon av plast, tritium och brutal charm.
 

engst

Cartier
Återanvänder foto från annan tråd pga onödigt dåligt drag här :)

Klockan är min minsta Marathon (34 mm) och har deras självlysande MaraGlo, fast lyser litet mindre starkt efter att Jr spräckt plastglaset och dränkt den. Tacksam att den funkar alls!
C319FBB5-78F6-421B-95F3-3A0821A7B475.jpeg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Är egentligen frågande sedan länge att här inte finns någon Marathon tråd. Men tänkte som nybliven Marathon ägare så ger jag lite liv till denna tråden som ändå finns :) Någon som känner att det borde funnits en ren tråd för dessa klockor förövrigt?
Marathon JSAR Maple Leaf. LE om 1000st.
IMG_20200405_140618.jpg
IMG_20200405_140302.jpg
 

engst

Cartier
Är egentligen frågande sedan länge att här inte finns någon Marathon tråd. Men tänkte som nybliven Marathon ägare så ger jag lite liv till denna tråden som ändå finns :) Någon som känner att det borde funnits en ren tråd för dessa klockor förövrigt?

Bra idé. Kanske någon (ts @bluetrain eller admin @yonsson (?)) kan ge denna tråd en lämplig rubrik som signalerar dess nya officiella status?
 

bluetrain

Cartier
Härligt med lite drag under marathongaloscherna! Och upphöjd till officiell tråd dessutom? tackarr tackarrrrr... Tycker de har många (nåja) finfina ur som faktiskt förtjänar lite mer uppmärksamhet och en bredare publik. Lite som en sub till funktion (och vågar jag säga kvalitet? nu pratar jag GSAR, de andra har jag inte testat) fast i huvudsak mer tänkt för krig än dykning och ev överlevnad vid behov. Så en allmän propå till alla marathonfreaks: fyll tråden med fler bilder! :)
 

Popolino

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Inget högupplöst, kväll och lite sådär bilder. Men lite bilder i alla fall. Taggar @Popolino då jag tror att han missat denna tråden :) JSAR
IMG_20200408_203533.jpg
IMG_20200408_203505.jpg
Tack! Vilken BEAST!!! Vågade inte gå på en JSAR utan testar först en GSAR. Men du, var klockan du köpte ny? Den ser ju ut att vara i riktigt superskick! Och tack för pingen, nu har jag ytterligare en tråd att hänga i! :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Tack! Vilken BEAST!!! Vågade inte gå på en JSAR utan testar först en GSAR. Men du, var klockan du köpte ny? Den ser ju ut att vara i riktigt superskick! Och tack för pingen, nu har jag ytterligare en tråd att hänga i! :)
Det gör du rätt i, JSAR är stor :) Den är uttagen Juli 2019. Är som ny, första ägaren (jag är andra) tyckte den var för stor så han har knappt använt den :) Så jag kunde inte hittat ett bättre exemplar :)
 

engst

Cartier
Jag har också varit sugen på JSAR, men inte riktigt vågat pga höjden. Gissar nästan att den är så hög att det plötsligt blir en grej man uppskattar, om Du förstår? Klockan är alltid synlig eftersom varken jacka eller handskar förmår skymma, typ :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag har också varit sugen på JSAR, men inte riktigt vågat pga höjden. Gissar nästan att den är så hög att det plötsligt blir en grej man uppskattar, om Du förstår? Klockan är alltid synlig eftersom varken jacka eller handskar förmår skymma, typ :)
Förstår vad du menar och den har mkt närvaro på handleden. Djupet gör att det känns som om att titta in i ett akvarium :D Jag har 18.5cm handled så kan bara svara för mig själv, men jag tycker den är riktigt bra. Något topp tung när jag har den på Hadley Roma Cordura. Men på gummi sitter den riktigt bra :)
 

engst

Cartier
Köpte Du den osedd, eller hade Du haft möjlighet att prova först?

Jag har 18cm och har (haft) sex olika modeller från Marathon, men som sagt aldrig vågat mig på de större varianterna. Känner dock fortfarande att jag borde köpt den där JDD som länge låg på K&S för ett bra pris... JSAR lockar egentligen ännu mer eftersom den skiljer sig från TSAR mfl.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Aldrig sett en enda Marathon i verkligheten innan jag köpte denna via Chrono24 från en säljare i Frankrike :happyhappy:
Då är vi två, var riktigt sugen på den där JDD, men tänkte att det kanske skulle komma upp någon igen, men icke. Så kände att det var lika bra att köpa den jag hittade :)
Då är det nog dags att du provar en Jumbo :happyhappy:
 
Topp