• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Marathontråden

Tsaren i sin rätta miljö
20200418_122251.jpg

96FEEF03-ADE4-4F95-917F-40979A7C8527.jpeg

Pysslade just in ett nytt batteri i min härjade Navigator. Tacksam att den glatt kickade igång igen.

Är det bara jag som tycker det är litet synd att man slopat gamla modellens kupade plastglas? Antar att man borde köpa på sig ett par ex innan de försvinner från marknaden.

Hej, är nyfiken på om det finns erfarenheter av Medium TSAR (Medium MSAR 36 mm)? Förstått att den upplevs som liten men lockas av att den inte är lika hög som storasyskonen.

Hej, är nyfiken på om det finns erfarenheter av Medium TSAR (Medium MSAR 36 mm)? Förstått att den upplevs som liten men lockas av att den inte är lika hög som storasyskonen.

Jag har en medium TSAR sedan några år. Har även en TSAR i originalstorlek, och gillar dem båda två. Förra sommaren använde jag mediumvarianten ganska mycket. Mycket förstås en smaksak. Tycker nästan att den mindre känns ännu hårdare än den större. Mer stål per kubikcentimeter, kanske? :)
Hör av Dig om Du vill ha foton.

Marathon släpper nytt i morgon.
Deras teaser skulle kunna innebära en GSAR med vit tavla.
Tankar kring detta?

Jag har en medium TSAR sedan några år. Har även en TSAR i originalstorlek, och gillar dem båda två. Förra sommaren använde jag mediumvarianten ganska mycket. Mycket förstås en smaksak. Tycker nästan att den mindre känns ännu hårdare än den större. Mer stål per kubikcentimeter, kanske? :)
Hör av Dig om Du vill ha foton.

Kul! Ja, du kan väl dundra in lite bilder här nästa gång du bär den. :) Lite sugen på den vita.

Marathon släpper nytt i morgon.
Deras teaser skulle kunna innebära en GSAR med vit tavla.
Tankar kring detta?
Jag har dålig koll på deras olika modellserier men det finns väl redan en med vit tavla? Den heter någonting i stil med arctic rescue om jag inte minns fel men det kanske är en annan modell än GSAR?

Jag har dålig koll på deras olika modellserier men det finns väl redan en med vit tavla? Den heter någonting i stil med arctic rescue om jag inte minns fel men det kanske är en annan modell än GSAR?

Exakt. Man hade redan en Arctic Edition: "MSAR Quartz" sedan förra året (övre fotot), och eftersom den togs väl emot blev det nu även en "MSAR Auto" (mellanfotot).

Antar att den vita tavlan gör att modellen känns mindre än sin svarttavlade kollega. Noterar att Marathon marknadsför Arctic både som herrklocka och damklocka (understa fotot). Hade varit intressanta att se IRL, men det är ju tyvärr alltid svårt när det gäller Marathon. Hoppas någon i tråden köper ett ex snart ;)

Marathon-Medium-Diver-Quartz-White-Dial-Watch-13-1.jpg

Marathon-36mm-arctic-msar-auto-watch-19.jpg

96512895_3116332095053632_8094971896405164032_o.jpg

[Egenhändigt snodda foton]

Exakt. Man hade redan en Arctic Edition: "MSAR Quartz" sedan förra året (övre fotot), och eftersom den togs väl emot blev det nu även en "MSAR Auto" (mellanfotot).

Antar att den vita tavlan gör att modellen känns mindre än sin svarttavlade kollega. Noterar att Marathon marknadsför Arctic både som herrklocka och damklocka (understa fotot). Hade varit intressanta att se IRL, men det är ju tyvärr alltid svårt när det gäller Marathon. Hoppas någon i tråden köper ett ex snart ;)

skulle man vara i shinjuku,tokyo så finns där en auper grym klockbutik som heter nåt med BEST, som har typ 5 våningar och begagnat i källarn.

säljs allt ifrån omega till breitling och grymma vintage rollar.
sen har dom även hela marathons sortiment dock till horibla överpriser.

den nya modellen ser rikrigt billig och ful ut

man loosar hela tool känslan där!

saknar min gamla
aldrig haft en bättre natobands klocka än den!

den nya modellen ser rikrigt billig och ful ut

man loosar hela tool känslan där!

saknar min gamla
aldrig haft en bättre natobands klocka än den!

Jo. Det är en helt annan klocka än TSAR och GSAR, för att uttrycka sig diplomatiskt. Antar att köparen inte sällan är en WIS och/eller MÖP som vill ge sin älskade en riktigt tuff klocka ;)

skulle man vara i shinjuku,tokyo så finns där en auper grym klockbutik som heter nåt med BEST, som har typ 5 våningar och begagnat i källarn.

säljs allt ifrån omega till breitling och grymma vintage rollar.
sen har dom även hela marathons sortiment dock till horibla överpriser.

Bra att veta ändå. Kanske trots allt troligare att få komma till Tokyo än Ontario :)

Tillbaka
Topp