• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingen som sitter och trycker på lite ovanligare märken?

klockodile

Dundee
2-Faktor
Innan jag trillade in på mainstream Seikos så hade jag en konstig "Swiss made" period (bristande bildkvalitet - javisst!). Här är de kanske lite mer ovanliga:

GP älskade jag. Provade på 2 SeaHawk II varianter. Stabila dykare med ovanlig datumplacering och gångreservsindikering:
IMGP0851.JPG


IMG_1753.JPG


En Ferrarikronograf, som jag fortfarande saknar ibland. Modulbyggd ETA kronograf. Lagom storlek på 38 mm:
IMGP0760.JPG


En "lefty" R&D01, troligen den mest gedigna klocka jag ägt. Datum snabbändras med knapp dold i kronskyddet för vridringens krona(uppe till höger):
IMG_1681.JPG


Sedan hade jag en liten Glycine, förärad till Eugene Meylan.
IMG_0309.JPG


Just det, inte bara Schweizare:

IMG_1376.JPG


IMG_0310.JPG


...och en IWC med handdraget JLC formverk. Specialutgåva för Andreas Huber i Munchen:

photo.jpeg


Samtliga sålda, men i varmt minne bevarade (förutom kanske Sinn Regulateuren, som var rätt ugly om jag skall vara sån...)
 

Erik O

Breitling
Innan jag trillade in på mainstream Seikos så hade jag en konstig "Swiss made" period (bristande bildkvalitet - javisst!). Här är de kanske lite mer ovanliga:

Sedan hade jag en liten Glycine, förärad till Eugene Meylan.
IMG_0309.JPG



...och en IWC med handdraget JLC formverk. Specialutgåva för Andreas Huber i Munchen:

photo.jpeg


Samtliga sålda, men i varmt minne bevarade (förutom kanske Sinn Regulateuren, som var rätt ugly om jag skall vara sån...)



Dessa två är klart charmiga. Jag har lagt märke till IWC'n, men missat den Glycine'n.
Synd du inte har dem kvar.
 

Erik O

Breitling
Denna klockan har jag inte kvar längre, men den platsar i alla fall i tråden som intressant och annorlunda.

Chronoswiss Delphis
Riktigt vacker Guilloche urtavla med mönster som en uppgående sol (tycker jag).
Hoppande timvisning i fönstret och retrograde minutvisning. Normal roterande sekundvisare dock.
Inomhus missade man inte knäppet vid varje hel timme.



Ett test:
http://people.timezone.com/library/horologium/horologium631671401577973475
 

vonhall

Rolex
Denna klockan har jag inte kvar längre, men den platsar i alla fall i tråden som intressant och annorlunda.

Chronoswiss Delphis
Riktigt vacker Guilloche urtavla med mönster som en uppgående sol (tycker jag).
Hoppande timvisning i fönstret och retrograde minutvisning. Normal roterande sekundvisare dock.
Inomhus missade man inte knäppet vid varje hel timme.



Ett test:
http://people.timezone.com/library/horologium/horologium631671401577973475

En riktigt läcker liten rackare! Har dock ingen aning om vad det är för klocka förutom att den är vacker!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Får jag bidraga med några?
"Ovanligt" är alltid relativt, men här några försök;

Schwarz Etienne Flyback Chrono
bild_zps4940abe9.jpg

bild_zps8c71262a.jpg


Zenith Elite Port Royal V Rectangular (kanske inget ovanligt märke, men ovanligare modell)
bild_zpsc8553c82.jpg


Boucherer (70-tal)
bild-28.jpg


Girard Perregaux Sea Hawk II (köpt av Krokodille ovan!)
_0011750.jpg
 

Micke L

Cartier
2-Faktor
Jag skulle gärna vilja se lite bilder/historier om andra dinkor än Omega, Rolex, Seiko osv som florerar rätt ständigt på detta forum.. Kanske något ni har provat någon gång där ute på gatan :)

T.ex Blancpain , är det ingen som har en FF eller något? Är det bra skit eller? Har aldrig provat IRL.

Andra intressant märken:
Zenith, Chopard, Vulgari, A Lange, Baume & Mercier, Glashütte, Vacheron, Ulysse Nardin, Breguet .. osv..

Berätta gärna.


Har ju min gamla 73:a....

 
Topp