• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ingy och jag en månad senare. Filosofisk epilog.

"Eftersom jag inte har obegränsade tillgångar så har jag dessutom skaffat mig ett prioriteringsproblem – vad ska jag jaga härnäst?". Så sant, så sant.. :D

Snygga bilder på en snygg klocka!
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fan vilka bra bilder!!! Du har lyckats fånga essensen av 3239an! Har haft min snart i ett år och jag gillar den fortfarande lika mycket! Skulle väldigt gärna vilja ha läder till den men det verkar svårt. Här är min på gummit
Aka fattigmans AP diver

8f334d8829d19e8a5b44431c585ebe98.jpg
 

Fistface

Friends of KS
Skulle väldigt gärna vilja ha läder till den men det verkar svårt. Här är min på gummit
Aka fattigmans AP diver

Gick iväg till Krons för att köpa gummi i förrgår, men det var stängt för ombyggnad... Vill verkligen ha det, är liksom bonusen med att ha den svarta tavlan - att det passar så sjukt bra med gummibandet.
Skulle också vara intressant att testa med läder, men det verkar som de få som tillverkat det tidigare försvunnit från jordens yta. Har en liten plan på att använda gummit som mall och ge mig på det själv. Vårens DIY-projekt...
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Gick iväg till Krons för att köpa gummi i förrgår, men det var stängt för ombyggnad... Vill verkligen ha det, är liksom bonusen med att ha den svarta tavlan - att det passar så sjukt bra med gummibandet.
Skulle också vara intressant att testa med läder, men det verkar som de få som tillverkat det tidigare försvunnit från jordens yta. Har en liten plan på att använda gummit som mall och ge mig på det själv. Vårens DIY-projekt...

Det var min tanke också eftersom jag oftast gillar vita tavlor. Svart är det nya.... Ehhh... Svarta [emoji4] ångrar mig inte en sekund.
Men svårigheten med fixa eget läder är nog låsmekanismen.
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Håller på med en mailkonversation med två tillverkare som säger sig kunna lösa läder. Snackar just nu angående möjligheterna att fästa det och dem har några bra idéer. Återkommer med mer info senare.
 

JayJay

Rolex
Tack för ett trevligt inlägg. Har själv upplevt/upplever debaclet med att vara alltför planerande inför mina köp. Blir liksom en ofrånkomlig konsekvens om man en gång lagt impulserna åt sidan, planerat en smula och blivit toknöjd med utfallet.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bra skrivet och grymma bilder! Är själv inne på en ingy senare när jag väl blivit klar och fått mig ett jobb värt mödan :)
 

Portugieser

Cartier
Bra sammanfattat. Själv har jag en ny IW390404 och letar nu efter en begagnad IW323904. Står i valet och kvalet mellan att bredda mig och gå in på "måste-finnas-i-samlingen-klockor" nu eller om jag skall gå helt in på IWC. Det trista är att de är relativt sällsynta på andrahandsmarknaden - måste vara för att de är så himla trevliga att ha kvar va? ;)
 
Topp