Tänker att jag borde skriva något extra med mitt inlägg nummer 1000....
Startade egentligen fem år tidigare med en Omega Seamaster DeVille från -64 som jag oklokt sålde iväg.
Min Seiko SKX007 startade intresset maj 2016. En instegsklocka för många och så även för mig. Troligen den jag ångrar mest att jsg sålde.
Efter detta en Alpina GMT. Sjukt nöjd med byggkvaliten och nu sattes känslan på en ny nivå. Började dock tycka att 44mm var väl stort så den fick gå.
Efter detta en Sinn 104. Otroligt trevlig men störde mig en del på att vridringen räknade ner isf för upp. Fick gå och såldes här på KS blixtsnabbt. Sinn tråden toppen
Nästa blev en Tudor BB36. För mig en OWG-klocka i 10 månader. Funkar till allt från kostym till plums i poolen. Otroligt mångsidig. Såld av en outgrundlig anledning.
Kompletterade med en tänkt beater Seiko SBDC053 på en resa till Japan. Förförd av urtavlan men föll på för långt mått lug till lug. Såld.
En tonfisk måste man prova. Inget för kontoret men otroligt bekväm. Såld
Nu en klassiker som sitter på armen just nu. Köpt ny och kompletterd med ett spänne med justering. Den klocka som används mest just nu.
Men en beater för sommaren då? Testar en Sinn 556i Mocca. Toppen men inser att beater på semestern är något annat. Såld
Nytt försök med sommarklocka. En limiterad till 82 exemplar och cosc certifierad Zodiac. Titan och som en fjäder på handleden. Zodiac-tråden består av en helt galet rolig sekt.
Vad har då framtiden i sitt sköte? Återstår att se men det får framtiden utvisa.
Datejust?
Gröntavlad Sea Dragon?
Speedy?
Expy 1?
Framtiden får utvisa detta. Tack för ett toppenforum KS. Inga problem att fylla kvällarna med vart man surfar runt