Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja den är i det närmaste komplett nu.
Ja här blir det sällan som planeratGrattis och tack för trevliga inlägg!
Sen är jag ju lite tveksam att du kommer hålla nedanstående ord om samlingen som sant särskilt länge![]()
Snabb som en kobra därGrattis till 3k!
Gillar din 556a mycket. Attans att jag missade den![]()
Bara drygt 30k kvar till dig. Fast om jag kommer dit lär det saknas 300kGrattis!
Det här verkar accelerera.![]()
Låter som ni har det trevligt och håll nu hårt i din Doxa, vi kollar dig vid 5K!Då var dags att summera 4k. Det blev en total förändring igen. Inte nödvändigtvis bra, klockmässogt, men där jag befinner mig nu i livet nog det rätta valet för att vara bekväm. Så tänker jag iaf.
Gick in med nedan japanska kvadrupel. Ingen finns kvar. Sbgn001 för att jag aldrig fick den att sitta bra. Sbgw235 för att jag är för nojig med bara 3atm. Min tredje tonfisk då den är för hög. Casio square hänge med längst men jag såg ju inte bad klockan var så for det blev lite mörkt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag växlade över till Rolex/Tudor och tänkte först att nu är jag hemma. Pelagos var toppen men tyvärr lite för hög för att falla mig i smaken. Den fick gå och en Bratte längre ner fick byta plats med den.
![]()
![]()
Den här Bratten gillade jag verkligen. Sitter lågt och fint men dubbelindexen störde mig så den fick gå. Samtidigt med detta så yppades en möjlighet till livsstilsförändring. Jag och hustrun bestämde oss då för att göra vårt livs resa. Den är vi på just nu med 3 månaders rundresa i sydostasien. Bestämde mig då för att även släppa exploren. Kände egentligen ingenting för rollen och skulle känt mig obekväm med den på resan så den fick gå. Sen var frågan vad som skulle med på resan?
![]()
Lurkat runt i Doxatråden länge... Plötsligt dök en Searambler aqualung upp här på KS och den klippte jag direkt. Alltid tyckt att cusion case sitter bekvämt och den här nog den skönaste klocka jag haft på armen. Denna SKA vara en keeper och varje märke och varje gång jag tittar på klockan ska ge mig minnen från den här resan.
![]()
Det satt långt inne men några veckor innan avresan klippte jag en Citizen aqualand. Funkar som gmt med två tider och läsbarheten är toppen. Har även skaffat EN lins så jag har närseende på vänster öga och långseende på höger. Bara en sån sak.Är jus nu i Hanoi och imorgon ska vi kryssa i Ha Long Bay mad övernattning på båt. Den där kryssning kosta 4ggr mer än 11 nätter i airbnb lgh men yolo. Sen blir det Shanghai, Boracay, Siquijor, Siargao, Kuala lumpur, Langkawi, Koh-Lipe och till sist Bangkok innan vi åker hem 27 januari. Detta blev ett väldigt speciellt inlägg för mig. YOLO som sagt. Allt gott KS!
![]()
Byter till Citizen när vi utforskar mörka gränderLåter som ni har det trevligt och håll nu hårt i din Doxa, vi kollar dig vid 5K!
Lycka till med allt!
Snyggt jobbat! Måste också testa Breitling en vacker dag. Din ser helrätt ut med borstat, jag gillar inte blingbling riktigtDå var dags att summera 4k. Det blev en total förändring igen. Inte nödvändigtvis bra, klockmässigt, men där jag befinner mig just nu i livet så är det nog det rätta valet för att vara bekväm. Så tänker jag iaf.
Gick in med nedan japanska kvadrupel. Ingen finns kvar. Sbgn001 för att jag aldrig fick den att sitta bra. Sbgw235 för att jag är för nojig med bara 3atm. Min tredje tonfisk då den fortfarande var för hög. Casio square hängde med längst men jag såg ju inte vad klockan var så fort det blev lite mörkt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag växlade över till Rolex/Tudor och tänkte att nu är jag hemma. Pelagos var toppen men tyvärr lite för hög för att falla mig i smaken. Den fick gå och en Bratte längre ner fick byta plats med den.
![]()
![]()
Den här Bratten gillade jag verkligen. Sitter lågt och fint men dubbelindexen störde mig så den fick gå. Samtidigt med detta så yppades en möjlighet till en större livsstilsförändring. Jag och hustrun bestämde oss då för att göra vårt livs resa. Den är vi på just nu med 3 månaders rundresa i sydostasien. Bestämde mig då för att även släppa exploren. Kände egentligen ingenting för rollen och skulle känt mig obekväm med den på resan så den fick gå. Sen var frågan vad som skulle med på resan?
![]()
Lurkat runt i Doxatråden länge... Plötsligt dök en Searambler aqualung upp här på KS och den klippte jag direkt. Alltid tyckt att cusion case sitter bekvämt och den här är nog den skönaste klocka jag haft på armen. Denna SKA vara en keeper och varje märke och varje gång jag tittar på klockan ska ge mig minnen från den här resan.
![]()
Det satt långt inne men några veckor innan avresan klippte jag en Citizen aqualand.(och släppte min Casio) Funkar som gmt med två tider och läsbarheten är toppen. Har även skaffat EN lins så jag har närseende på vänster öga och långseende på höger. Bara en sån sak. Är just nu i Hanoi och imorgon ska vi kryssa i Ha Long Bay mad övernattning på båt. Den där kryssning kostar 4ggr mer än 11 nätter i airbnb lgh men yolo. Sen blir det Shanghai, Boracay, Siquijor, Siargao, Kuala lumpur, Langkawi, Koh-Lipe och till sist Bangkok innan vi åker hem 27 januari. Detta blev ett väldigt speciellt inlägg för mig. YOLO som sagt. Människor i min närhet har fått tråkigheter på kort tid som ikullkastat alla planer så nu jävlar kör vi. Allt gott KS!
![]()
Ja finns en del trevliga brattar!Snyggt jobbat! Måste också testa Breitling en vacker dag. Din ser helrätt ut med borstat, jag gillar inte blingbling riktigt
Grattis!
Det här verkar accelerera.![]()
Grattis till 4k, kul resa. Siargao är magiskt, ni kommer älska det.Sen blir det Shanghai, Boracay, Siquijor, Siargao, Kuala lumpur, Langkawi, Koh-Lipe och till sist Bangkok innan vi åker hem 27 januari. Detta blev ett väldigt speciellt inlägg för mig. YOLO som sagt. Människor i min närhet har fått tråkigheter på kort tid som ikullkastat alla planer så nu jävlar kör vi. Allt gott KS!
![]()
Jo minst sagt men just nu en lugnare period beroende på omständigheternaCiterar mig själv, så rätt jag hade!
Grattis till 4000 samt att ni tog steget och gjorde resan.
Kommer vara där över julen. Dyraste boendet på hela resan för dryga tusenlappen per natt men det är våran tidiga julklapp.... Är 50 plus men vindsurfade mycket i yngre dar så surfa ska jag iaf prova på där....Grattis till 4k, kul resa. Siargao är magiskt, ni kommer älska det.
Kommer vara där över julen. Dyraste boendet på hela resan för dryga tusenlappen per natt men det är våran tidiga julklapp.... Är 50 plus men vindsurfade mycket i yngre dar så surfa ska jag iaf prova på där....![]()
Ja det är en dansk kvinna vi kommer hyra av. Finns såklart billigare alternativ men yolo osvVar där för 6 år sedan och då fanns knappt asfalt eller pålitlig el och allt var mycket överkomligt. Antar att Filippinerna insett potentialen i ön.
Grattis.... igenDå var dags att summera 4k. Det blev en total förändring igen. Inte nödvändigtvis bra, klockmässigt, men där jag befinner mig just nu i livet så är det nog det rätta valet för att vara bekväm. Så tänker jag iaf.
Gick in med nedan japanska kvadrupel. Ingen finns kvar. Sbgn001 för att jag aldrig fick den att sitta bra. Sbgw235 för att jag är för nojig med bara 3atm. Min tredje tonfisk då den fortfarande var för hög. Casio square hängde med längst men jag såg ju inte vad klockan var så fort det blev lite mörkt.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag växlade över till Rolex/Tudor och tänkte att nu är jag hemma. Pelagos var toppen men tyvärr lite för hög för att falla mig i smaken. Den fick gå och en Bratte längre ner fick byta plats med den.
![]()
![]()
Den här Bratten gillade jag verkligen. Sitter lågt och fint men dubbelindexen störde mig så den fick gå. Samtidigt med detta så yppades en möjlighet till en större livsstilsförändring. Jag och hustrun bestämde oss då för att göra vårt livs resa. Den är vi på just nu med 3 månaders rundresa i sydostasien. Bestämde mig då för att även släppa exploren. Kände egentligen ingenting för rollen och skulle känt mig obekväm med den på resan så den fick gå. Sen var frågan vad som skulle med på resan?
![]()
Lurkat runt i Doxatråden länge... Plötsligt dök en Searambler aqualung upp här på KS och den klippte jag direkt. Alltid tyckt att cusion case sitter bekvämt och den här är nog den skönaste klocka jag haft på armen. Denna SKA vara en keeper och varje märke och varje gång jag tittar på klockan ska ge mig minnen från den här resan.
![]()
Det satt långt inne men några veckor innan avresan klippte jag en Citizen aqualand.(och släppte min Casio) Funkar som gmt med två tider och läsbarheten är toppen. Har även skaffat EN lins så jag har närseende på vänster öga och långseende på höger. Bara en sån sak. Är just nu i Hanoi och imorgon ska vi kryssa i Ha Long Bay mad övernattning på båt. Den där kryssning kostar 4ggr mer än 11 nätter i airbnb lgh men yolo. Sen blir det Shanghai, Boracay, Siquijor, Siargao, Kuala lumpur, Langkawi, Koh-Lipe och till sist Bangkok innan vi åker hem 27 januari. Detta blev ett väldigt speciellt inlägg för mig. YOLO som sagt. Människor i min närhet har fått tråkigheter på kort tid som ikullkastat alla planer så nu jävlar kör vi. Allt gott KS!
![]()
Ovant att göra nåt sånt här men som du skriver så vet man ingenting om vad som händer i framtiden. Tack för de uppmuntrande orden!Helt rätt med yolo och bara köra. 50 är ingen ålder men man kan dra på sig nått som 30 med. Passa på och njut! Fina klockor med!
Tackar!Grattis.... igen![]()