• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inofficiella Traska-tråden: "For those who know"

Med tanke på hur FruBr förvarar sina klockor så är det tur att Traska tillverkar sina av härdat stål. 😂
1000015443.jpg
För oss skadade är det ändå lite kul att se och reflektera över hur man ens kan komma på tanken att förvara den uppochner i en skål med stenar i 😂
Själv lägger jag den helst med kronan nedåt på ett läderfat. 😂

För oss skadade är det ändå lite kul att se och reflektera över hur man ens kan komma på tanken att förvara den uppochner i en skål med stenar i 😂
Själv lägger jag den helst med kronan nedåt på ett läderfat. 😂
Ja, alltså man slutar ju aldrig att förundras. Inte ens jag förstår hur tankegångarna gick här. 😁 Jag tror faktiskt att det här är nytt rekord även för henne men ställena man hittar dem på alltså... Det är i alla fall inte på några läderfat i alla fall! 😅

Själv lägger jag den helst med kronan nedåt ett läderfat. 😂

Ja, ungefär. Eller med kronan nedåt på microfiberduk med stoppning under. Med vita vantar som obligatorium. Och så 1200 vickers hårdhet på stålet. Då kan man känna sig lite lugnare.

Börjar bli sugen på att testa en traska, närmare bestämt en summiteer som ju har ett designspråk som påminner om Explorer. Tycker deras färger på blå och röd men även svart tilltalar mig.

Kommer 36:an likt 38:an med on the fly-adjust i låset?
Någon i tråden med en 36:a summiteer som vill dela några synpunkter? 😁

Börjar bli sugen på att testa en traska, närmare bestämt en summiteer som ju har ett designspråk som påminner om Explorer. Tycker deras färger på blå och röd men även svart tilltalar mig.

Det är samma länk på 36 och 38 med samma snabbjustering.

Har både 36 och 38 summiter där 38an är en något äldre version. Har ca 16,5 i handled och 38an är bland de bekvämaste 38mm klockor jag haft/har. Ändå är den aningen tjockare än de senare.

36an är kanske egentligen den perfekta klockan för min del, som klocka betraktat. Hittar inget att anmärka. Tycker de ser intressanta ut med den försänkta mittsektionen, singel sunk. Seriösa klockor, inget nonsens. Utan att vara tråkiga imo. Men det är förstås subjektivt.

Den "röda" verkar vara ganska brun irl.
har jag förstått av de som har den, men de verkar gilla det de som kommenterat.

Har en blå. I vissa ljus åt det metalliska djupblå hållet, i andra ser den närmast svart ut. Traska verkar få en intressant ytfinish på sina tavelfärger som inte riktigt framgår på bild alltid.

Det är samma länk på 36 och 38 med samma snabbjustering.

Har både 36 och 38 summiter där 38an är en något äldre version. Har ca 16,5 i handled och 38an är bland de bekvämaste 38mm klockor jag haft/har. Ändå är den aningen tjockare än de senare.

36an är kanske egentligen den perfekta klockan för min del, som klocka betraktat. Hittar inget att anmärka. Tycker de ser intressanta ut med den försänkta mittsektionen, singel sunk. Seriösa klockor, inget nonsens. Utan att vara tråkiga imo. Men det är förstås subjektivt.

Den "röda" verkar vara ganska brun irl.
har jag förstått av de som har den, men de verkar gilla det de som kommenterat.

Har en blå. I vissa ljus åt det metalliska djupblå hållet, i andra ser den närmast svart ut. Traska verkar få en intressant ytfinish på sina tavelfärger som inte riktigt framgår på bild alltid.
Stort tack för att du tog dig tid till en superbra input!

Ja okej, jag gillar den röda på pressbilderna men blå kanske är mer ett säkert kort och som du beskriver den så låter det väldigt bra.

Återigen, tack!

Det ligger en grön 38:a till försäljning 😏😏😏😏

Jag har blivit lite sugen på en Commuter men är osäker på om 36 är för litet på mina 17 cm handleder. 38 finns ju men jag föredrar nog den blanksvarta tavlan på 36:an framför sunbursten på den större.
Hur är antireflexbehandlingen på dem? Ett långskott, men råkar någon sitta på en bild med en 36:a eller 38:a tillsammans med en Sinn 556?
Sinnen är den minsta klockan jag haft men jag kan inte hitta några sida vid sida-bilder på nätet.

Edit; det slog mig att jag faktiskt har haft en 37 mm Grand Seiko också som jag då tyckte var något liten, men måttet säger ju inte allt och smaken ändras
IMG_7252.jpeg

Senast ändrad:
Jag har blivit lite sugen på en Commuter men är osäker på om 36 är för litet på mina 17 cm handleder. 38 finns ju men jag föredrar nog den blanksvarta tavlan på 36:an framför sunbursten på den större.
Hur är antireflexbehandlingen på dem? Ett långskott, men råkar någon sitta på en bild med en 36:a eller 38:a tillsammans med en Sinn 556?
Sinnen är den minsta klockan jag haft men jag kan inte hitta några sida vid sida-bilder på nätet.

Edit; det slog mig att jag faktiskt har haft en 37 mm Grand Seiko också som jag då tyckte var något liten, men måttet säger ju inte allt och smaken ändras
IMG_7252.jpeg
Jag har en svart 36a till salu 😉

Seafarer verkar ha utgått i all tysthet? Finns inte med på hemsidan längre.

Förvånade att det inte sagts innan. Fast han nämnde för ett bra tag sen att det kunde bli så att en modellserie fick upphöra för att ge plats åt den nya. Då gissade jag det skulle bli Seafarer. Så ingen jätteöverraskning.

Innebär det att den nya jump hour är i antågande snart? Hoppas det. Kunde bli tidigt nästa år om man var optimist menade han.

Edit: det påminner mig om att det var även en annan "surprice piece" som nämndes i förbigående i reportaget från Watch fair i New York, som var med där och skulle presenteras snart. Undrar vad det kan vara.

Senast ändrad:
Seafarer verkar ha utgått i all tysthet? Finns inte med på hemsidan längre.

Förvånade att det inte sagts innan. Fast han nämnde för ett bra tag sen att det kunde bli så att en modellserie fick upphöra för att ge plats åt den nya. Då gissade jag det skulle bli Seafarer. Så ingen jätteöverraskning.

Innebär det att den nya jump hour är i antågande snart? Hoppas det. Kunde bli tidigt nästa år om man var optimist menade han.
Mailade dem och frågade angående just seafarer för ett tag sedan när jag såg att den var borta.

Fick detta som svar.
-Thanks for reaching out. We are working on something that might take the place of the Seafarer in our core lineup, but that doesn't mean it's gone forever!

Mailade dem och frågade angående just seafarer för ett tag sedan när jag såg att den var borta.

Fick detta som svar.
-Thanks for reaching out. We are working on something that might take the place of the Seafarer in our core lineup, but that doesn't mean it's gone forever!
Var lite sugen på Seafarer med sun bleached urtavla. Spännande att se vad som kommer.

Tillbaka
Topp