• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Internationella kändisars klockor

268FAB8F-E272-412F-8401-98C94F44F07A.jpeg
Jag kan nog tycka att den gode bilhandlaren Nicole ändå borde reducera antalet länkar något.

Årets Nobelpristagare i litteratur Jon Fosse med en högerhängd vadå?
IMG_0663.jpeg
Det ser ut att vara en silvertavla men kanske kan det se ut så på en vit emaljtavla i vissa vinklar? I så fall kan det vara en Nomos Ludwig. Svårt att de om det finns räls. Nej, jag har nog fel. Ser nu att det är två raders text på Nomos men bara en på Jons klocka. Klockan är nog inte det viktigaste i hans liv.

Skärmavbild 2023-10-26 kl. 22.49.01.png

Det ser ut att vara en silvertavla men kanske kan det se ut så på en vit emaljtavla i vissa vinklar? I så fall kan det vara en Nomos Ludwig. Svårt att de om det finns räls. Nej, jag har nog fel. Ser nu att det är två raders text på Nomos men bara en på Jons klocka. Klockan är nog inte det viktigaste i hans liv.

Skärmavbild 2023-10-26 kl. 22.49.01.png
Silvertavla med sunburst. Nomos är det inte iallafall, för korta och tjocka bandhorn för det.
Antingen är det nån slags vintage eller, mer sannolikt, nån slags billig quartzare i DW-kaliber.

Tillbaka
Topp