Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Norska kronprinsessan Mette Marits son bär en äldre Daytona antar jag. Ref?
Handlar mindre om förlåtande mentalitet hos befolkningen och mer om att det i praktiken krävs att du har en privat förmögenhet för att bli president i USA.Lite mer förlåtande där borta. En Cartier för 120' hade nog varit lite för bra här.
Professorn!Jag vet inte hur känd han är med Roy Bittan i E Street Band har iaf en 5712
Ja. Bernie var snubblande nära undantaget dock. Han kör passande nog en Citizen Eco-Drive.Handlar mindre om förlåtande mentalitet hos befolkningen och mer om att det i praktiken krävs att du har en privat förmögenhet för att bli president i USA.
Håller jag inte alls med om, men det är lite utanför trådens ämneHandlar mindre om förlåtande mentalitet hos befolkningen och mer om att det i praktiken krävs att du har en privat förmögenhet för att bli president i USA.
Sedan 1929 har en amerikansk president inte varit dollarmiljonär när han valts, och då istället värderats till "a six figure number" vilket ändå får anses kvalificeras som ganska tät.Håller jag inte alls med om, men det är lite utanför trådens ämne
Irrelevant, inte förmögenhet som begränsar offentliga personers pynt.Sedan 1929 har en amerikansk president inte varit dollarmiljonär när han valts, och då istället värderats till "a six figure number" vilket ändå får anses kvalificeras som ganska tät.
Nu förstår jag inte vad du menar eller svarar på?Irrelevant, inte förmögenhet som begränsar offentliga personers pynt.
Du pratar om att de som bär uren är förmögna och därför har dyra klockor? Jag menar att det är irrelevant, de kan ha dyrare ur iom att det inte är lika fult att ha pengar i USA som i Sverige. I sverige klär man ner sig som folkvald om man har resurserna.Nu förstår jag inte vad du menar eller svarar på?
Och jag hävdar att om det hade varit ett välkänt faktum att man i Sverige i praktiken behövde vara minst mångmiljonär för att bli statsminister, och inte hade kunnat bli det som exempelvis svetsare, så hade inte folk stört sig på klockor för hundratusentals kronor. Jag upplever att den svenska "folksjälen" i allmänhet inte är särskilt fientlig mot rikedom, det finns givetvis inom delar av vänstern men figurer som PG Gyllenhammar, Jan Stenbäck och Jan Emanuel är ju snarare några slags folkhemshjältar. Kanske ett arv från en bondebefolkning som alltid stått med mössan i hand inför kungar, grevar, och brukspatroner?Du pratar om att de som bär uren är förmögna och därför har dyra klockor? Jag menar att det är irrelevant, de kan ha dyrare ur iom att det inte är lika fult att ha pengar i USA som i Sverige. I sverige klär man ner sig som folkvald om man har resurserna.
Finns väl ändå en rejäl mängd jantelag hos en stor del av befolkningen som gör att kloka politiker undviker lyxur i offentliga sammanhang?Och jag hävdar att om det hade varit ett välkänt faktum att man i Sverige i praktiken behövde vara minst mångmiljonär för att bli statsminister, och inte hade kunnat bli det som exempelvis svetsare, så hade inte folk stört sig på klockor för hundratusentals kronor. Jag upplever att den svenska "folksjälen" i allmänhet inte är särskilt fientlig mot rikedom, det finns givetvis inom delar av vänstern men figurer som PG Gyllenhammar, Jan Stenbäck och Jan Emanuel är ju snarare några slags folkhemshjältar. Kanske ett arv från en bondebefolkning som alltid stått med mössan i hand inför kungar, grevar, och brukspatroner?
Reinfeldt, Tuff Kristersson, Ingvar Carlsson har levererat klockor i en prisklass som över medel prismässigt i befolkningen i stort i Sverige. Persson hade dessutom vad som ser ut som en Rolle, vilket måste anses väl över medel. Löfven sticker ut vilket jag gissar lutar sig på hans genuina arbetarbakgrund.Finns väl ändå en rejäl mängd jantelag hos en stor del av befolkningen som gör att kloka politiker undviker lyxur i offentliga sammanhang?
Off topic här men Sverige har haft en tradition av fria odalbönder tack vare skogens utbredning till skillnad från de mer feodala systemen och traditionerna på kontinenten där åkrarna gynnade storbruk och försvårade för att fly från husbonden, som säkert bidrog till förutsättningar för en högre slavmentalitet än vad som var för handen i Sverige.Och jag hävdar att om det hade varit ett välkänt faktum att man i Sverige i praktiken behövde vara minst mångmiljonär för att bli statsminister, och inte hade kunnat bli det som exempelvis svetsare, så hade inte folk stört sig på klockor för hundratusentals kronor. Jag upplever att den svenska "folksjälen" i allmänhet inte är särskilt fientlig mot rikedom, det finns givetvis inom delar av vänstern men figurer som PG Gyllenhammar, Jan Stenbäck och Jan Emanuel är ju snarare några slags folkhemshjältar. Kanske ett arv från en bondebefolkning som alltid stått med mössan i hand inför kungar, grevar, och brukspatroner?
Breitling b-1Vad har Les Claypool här?
Norska kronprinsessan Mette Marits son bär en äldre Daytona antar jag. Ref?
Det är en Datejust: Datejust 16238 onyx. Från 1991, riktigt snygg!Mäklaren Fredrik Eklund med Onyx(?) Day-Date
Skarpsynt! Ja det gör den ju bara ännu bättre i min bokDet är en Datejust: Datejust 16238 onyx. Från 1991, riktigt snygg!
Mikel Arteta bär den här GMT:n med röd urtavla, har jag aldrig sett förut!
Hur kunde jag inte tänka på det! Den är ju Arsenalröd. Han har setts i den innan med vanlig urtavla.Inte jag heller. Någon som kan klargöra? Måste vara någon aftermarket som Micke har efterfrågat av någon på Arsenals anläggning
Är det inte något som reflekteras i glaset? Fotat inne på Arsenals anläggningar framför en röd vägg? Inte sett honom i något annat än GMTn med svart urtavla de senaste årenMikel Arteta bär den här GMT:n med röd urtavla, har jag aldrig sett förut!