Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter sannolikt. Kolla under bubblan, där är det svart. Visarna ser guldfärgade ut också, så känns som nåt reflekteras där med.Är det inte något som reflekteras i glaset? Fotat inne på Arsenals anläggningar framför en röd vägg? Inte sett honom i något annat än GMTn med svart urtavla de senaste åren
Motorjournalisten och Youtubern Jonny Smith ("the late brake show" på YT) med någon klocka som lika tjock ut som en snusdosa
Ja det ser det faktiskt ut som!
U-Boat U-42 ser det ut som, ganska cool!
FC-270m4p6 är min bästa gissning men är inte helt övertygad. Tyckte inte riktigt visarna stämde. Andrahandstips är någon form av Longines som jag dock inte hittade något som var tillräckligt likt för att referera till.Vad har den nya Nobelpristagaren i litteratur Han Kang för klocka på sig?
Månfas? Vad ser vi?
Boetten och bandhornen påminner om en Pequignet Montre Royale. Finns en massa varianter i denna serie - arabiska och romerska siffror, stående/liggande månfas etc - så någon Montre Royale-referens utan day-date är min gissning.Vad har den nya Nobelpristagaren i litteratur Han Kang för klocka på sig?
Månfas? Vad ser vi?
Boetten och bandhornen påminner om en Pequignet Montre Royale. Finns en massa varianter i denna serie - arabiska och romerska siffror, stående/liggande månfas etc - så någon Montre Royale-referens utan day-date är min gissning.
Montre Royale Paris
Montre automatique Pequignet Royale Paris homme : mouvement Calibre Royal · cadran argent façon guilloché et phase de lune bleue · boitier acier · bracelet alligator.pequignet.com
Det finns till och med en tråd för Pequignet här på KS! Den är inte särskilt aktiv, men det är kul att lära sig mer om ovanliga märken.Jääääklar vilket långskott.
Kul om du har rätt!
och senare en Omega Gilbert Albert?Är det en JLC memovox på Miles Davis? Enormt bund?
Nej det där är en Cartier.Macron med JLC Reverso??
och senare en Omega Gilbert Albert?
Vilken?Nej det där är en Cartier.
Det är väl en MC tank?Vilken?
Skulle tippa på Longines dolcevita (eller så har du rätt)Det är väl en MC tank?
Du har nog rätt, här är en bättre bildSkulle tippa på Longines dolcevita (eller så har du rätt)
Du har nog rätt.Skulle tippa på Longines dolcevita (eller så har du rätt)
En riktig klassiker det där. TAG Heuer 2000. Mer läsning för den som är intresserad:Graham Hancock i Ancient Apocalypse s2 på netflix.
Kan nästan inget om TAG Heuer, hittade en som ser ut att stämma visuellt.
Nån här i tråden vet säkert vilken ref det här är.
En riktig klassiker det där. TAG Heuer 2000. Mer läsning för den som är intresserad:
HISTORY: Heuer/TAG Heuer 2000 Series (1982-2004)
It seems to me that one could quite convincingly argue that the 2000 Series launched in 1982 is the 'quintessential' TAG Heuer timepiece. ...tagheuerenthusiast.blogspot.com
Bra val! Står sig än idag tycker jag. Cool retrokänsla. Jag skulle gärna äga en.Det var den första klockan jag köpte åt min fru när hon var klar med högskolan för typ 25 år sedan.
Hon rockar den fortfarande emellanåt trots att de nu för tiden ser ut som om den står inför döden.