• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Introduktion till Rolex Oysterquartz

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Bumpar denna tråden med en fråga. Vilka tavelalternativ finns till ref. 170xx? Går det att få med arabiska index eller finns bara stick och romerskt? Vilka färger finns?
 

Whedda

Rolex
Sjukt härlig text easy rider! Tycker oysterquartz-modellerna är sjukt undervärderade i förhållande till hur tidsenliga och ovanliga de trots allt är. En oysterquartz DD är ju sjukt fet!

Sen tycker jag även att modellen 1530 är riktigt spännande som var en automatisk, mekanisk Date huserad i ett Oysterquartz case.
 

Watch out

Cartier
Kanoninlägg! Skoj att det dök upp.
Tack för kul och intressant läsning en solig måndag som denna.
2nja4np.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Hmm, vågar inte säga hundra angående index, tror det går att få med romerska, har för mig att jag sett det på nyare ex. Gällande färg så är det silver, blå och svart i standard.
Tack för svar! Romerska gissade jag att fanns men hur är det med arabiska tavlor? Har för mig att jag sett det på nån bild men kan ha varit nån specialmodell.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tack för svar! Romerska gissade jag att fanns men hur är det med arabiska tavlor? Har för mig att jag sett det på nån bild men kan ha varit nån specialmodell.
Jo romerska finns. Men arabiska vete fan om jag sett. Har du vägarna förbi Rob så har de en katalog med tillgängliga tavlor. Borde även finns en referensguide på tex TRF med de olika tavlorna
 

John R

Panerai
Tack och bock för ett bra inlägg. Man kanske skall skaffa sig en vit tavla till våren. Någon som vet vad det ligger på hos Rob E?

/John R
 

JoakimH

Omega
Tack för bra läsning! Ref 1700 är riktigt fin tycker jag och genrellt uppskattar jag det kantiga stuket som boetten har..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
OQ hängde ju med i Rolexkatalogen ett ganska bra tag.

Det gör att man ser både 'T SWISS T' och 'T SWISS MADE T' tavlor.

Är det någon som vet när bytet skedde?

Och skedde övergången till 'SWISS MADE' samtidigt för alla Rolex?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Va fasen bumpade ni den här tråden för? Gaaah! Suget... :arghh:

Finns ju dessutom några riktigt trevliga ex till salu runt om i världen just nu. Måstehållamig.
 
Topp